2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
هیجان‌انگیزترین مناطق ایران برای سفر

هیجان‌انگیزترین مناطق ایران برای سفر

برای این‌كه هراس و هیجان را با پوست وگوشت‌تان لمس كنید، لازم نیست فیلم‌های هالیوودی پر از خون و خونریزی ببینید. در همین ایران زیبای خودمان از شمال تا جنوب و از غرب تا شرق كشور، آنقدر مكان پر از قصه و افسانه‌های عجیب وجود دارد كه با دیدن آنها آدرنالین خونتان حسابی بالا می‌رود. همراه شما به برخی نقاط وهم انگیز ایران سر می‌زنیم.

دوات آنلاین-برای این‌كه هراس و هیجان را با پوست وگوشت‌تان لمس كنید، لازم نیست فیلم‌های هالیوودی پر از خون و خونریزی ببینید. در همین ایران زیبای خودمان از شمال تا جنوب و از غرب تا شرق كشور، آنقدر مكان پر از قصه و افسانه‌های عجیب وجود دارد كه با دیدن آنها آدرنالین خونتان حسابی بالا می‌رود. همراه شما به برخی نقاط وهم انگیز ایران سر می‌زنیم.

 

كویر ریگ جن، مثلث برمودای ایران

كویر ریگ جن به معنای ماسه‌زار مخفی، یكی از اسرارآمیزترین و ترسناك‌ترین نقاط ایران است كه به ادعای برخی از محلی‌ها، اتفاقات عجیب و غیرقابل توجیهی در این منطقه رخ داده است. نمكزارهای این كویر مخوف، قتلگاه موجودات زنده بسیاری بوده است. ریگ جن، با وسعتی حدود 3800 كیلومترمربع، در جنوب غربی و غرب دشت كویر در جنوب سمنان قرار دارد. نبود چشمه یاچاه آبی در این منطقه همراه با وجود موانع طبیعی مثل باتلاق‌های نمك و تپه‌های ماسه‌ای مرتفع، این منطقه را قرن‌ها از دسترس انسان دور نگه داشته است. قدیمی‌ها می گفتند اگر كسی پایش به «ریگ جن» برسد، ناپدید و از سوی ارواح و موجودات ماورایی به قلب ریگ جن فرستاده می‌شود!

 

 یكی از كاوشگران مدعی است ریگ جن به قدری اسرارآمیز است كه حتی شترهای اهالی كویر هم وقتی به این منطقه می‌رسند، می‌ایستند و حركت نمی‌كنند! البته طلسم مثلث برمودای ایران را علی پارسا، ماجراجوی ایرانی پس ازچند بار تلاش ناكام شكست و توانست از این كویر وحشتناك بگذرد.

 

رطوبت در این منطقه به شدت پایین است و آب بدن به سرعت تبخیر می‌شود. بنابراین لازم است آب زیادی همراه داشته باشید. در ریگ جن، باتلاق‌های ماسه‌ای بزرگی وجود دارد، به طوری ‌كه به راحتی با پای پیاده و با خودرو در این باتلاق‌ها فرو می‌روید. اگر گیر این باتلاق‌ها بیفتید، هر چه تلاش كنید تا از آن خارج شوید،بیشتر و بدتر در ماسه‌ها فرو می‌روید و دست آخر زیر انبوهی از ماسه‌ها دفن خواهید شد. اگر بی‌تجربه هستید، رفتن‌تان به ریگ جن با خودتان است، اما برگشتن با خدا. پس حتما گروهی و با تجهیزات كامل و بلد راه سفر كنید.

 

غار پُرآو معروف به غار قاتل

غار پرآو (در زبان محلی به معنای غار پر از آب)، در 12 كیلومتری شمال شرقی كرمانشاه و نزدیك روستای چالابه در ارتفاع 3050 متری قرار دارد. عبور از حفره‌های بسیار تنگ غار با آبی با دمای نزدیك به صفر درجه كه در كنار آن جریان دارد، ریزشی بودن برخی قسمت‌های غار و تراورس‌های خطرناك، پرآو را به یكی ازغارهای صعب‌العبور و مخوف تبدیل كرده است. اولین‌بار انگلیسی‌ها و بعد از آن لهستانی‌ها این غار را تا انتها پیمایش كردند، اما ایرانی‌ها جرات پیمایش آن را نداشتند تا این‌كه سال  70  عضوتیم كانون كوهنوردان كرمانشاه دل به دریا زدند و با ایجاد تیمی منسجم، كمك گسترده شهر و داشتن تلفن نظامی، غار را تا پایان پیمایش كردند. یك سال بعد هم، دو كوهنورد با سابقه كرمانشاهی جرات به خرج دادند و 12 روز در غار باقی ماندند و آن را تا آخر پیمودند.

 

بعد از آن خیلی‌ها پیشقدم شدند تا سر از رمز و راز این غار مخوف درآورند كه البته این ماجراجویی در مواردی نتیجه خوبی نداشت و در یكی از این ماجراجویی‌ها پنج غارنورد جان خود را از دست دادند. ورود به این غار را به گردشگران معمولی و حتی غارنوردان غیرحرفه‌ای اصلا توصیه نمی‌كنیم.

 

فكرش را بكنید در دل تاریك غار راه می‌روید، یكدفعه چاه عمیقی به ارتفاع یك ساختمان 14 طبقه زیر پایتان دهان بازكند. بهتر است به غارنوردی فكر نكنید و فقط از زیبایی‌های كرمانشاه لذت ببرید.

 

جزیره شناور

چمن متحرك تكاب كه به جزیره شناور و چملی گول نیز مشهور است، در 20 كیلومتری شهر تكاب قرار دارد. این جزیره منحصر به‌فرد، با 80 متر مربع مساحت و عمق تقریبی بین 8 تا 15 متر روی دریاچه‌ای یك هكتاری خودنمایی كرده و با وزش باد، جریان هوا یا تكان خاصی به جهات مختلف تغییر مسیر داده و به حركت در می‌آید.

 

این جزیره از ریشه‌های به هم تنیده نی‌ها به‌وجود آمده است و به همین علت با وزش باد به راحتی حركت می‌كند. از علت حركت و شناور بودن این چمن شگفت‌انگیز اطلاع دقیقی در دست نیست، اما برخی كارشناسان علت آن را حركت وضعی زمین و عده‌ای دیگر ناشی از عوامل طبیعی و وزش باد می‌دانند. اگر چمن حركت كرد و به ساحل نزدیك شد، می‌توانید روی آن بایستید. بعد از حركت چمن یا باید منتظر بمانید تا چمن دوباره به ساحل نزدیك شود تا پیاده شوید یا باید شنا كنید تا بتوانید به ساحل برگردید. دیدن این جاذبه طبیعی بسیار زیبا را از دست ندهید.

 

تالاب ارواح

اگر عاشق كشف ناشناخته‌ها هستید، تالاب ارواح یا دریاچه ممرز، بهترین مكان برای ماجراجویی است. در پنج كیلومتری شمال روستای چلندر در نوشهر، دریاچه‌ای پر رمز و راز در میان جنگل انبوهی قرار دارد كه طول آن حدود ۷۰۰ و عرض آن 300 متر است.

 

این دریاچه بیشتر اوقات مه گرفته است. تركیب درختان خشك و مرده و مه‌ای كه بیشتر اوقات روی دریاچه را گرفته است، باعث شده تا محلی‌ها به آن لقب تالاب ارواح را دهند. اما این‌كه واقعا در این تالاب، ارواح رفت و آمد دارند یا نه؛ سؤال بسیاری از عاشقان هیجان است. طبق آنچه برخی اهالی این منطقه می‌گویند، ساكنان قبلی، برای بازارگرمی، وهم‌انگیز نشان دادن وجلب توجه ساكنان غیربومی منطقه، این نام را برای دریاچه انتخاب كرده‌اند و در این سال‌ها، روح و شبح و موجودناشناسی اطراف آن دیده نشده است. اگر هوس كرده‌اید به این دریاچه سفر كنید، حتما تجهیزات و خودروی مناسب همراه داشته باشید.

 

منبع: جام جم

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.