2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
انتقام‌کثیف شوهر به‌خاطرمهریه زن

انتقام‌کثیف شوهر به‌خاطرمهریه زن

رئیس پلیس فتا اصفهان گفت: فرد جوانی که با انگیزه انتقام جویی اقدام به انتشار تصاویر خصوصی همسر خود در فضای شبکه اجتماعی تلگرام کرده بود توسط پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.

دوات آنلاین-رئیس پلیس فتا اصفهان گفت: فرد جوانی که با انگیزه انتقام جویی اقدام به انتشار تصاویر خصوصی همسر خود در فضای شبکه اجتماعی تلگرام کرده بود توسط پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.

 

رئیس پلیس فتا استان اصفهان در تشریح این خبر گفت: با وصول شکایتی از طرف خانمی ۲۷ ساله مبنی بر اینکه فردی ناشناس در یکی از شبکه‌ اجتماعی تلگرام اقدام به انتشار تصاویر شخصی و خانوادگی وی کرده بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

 

سرهنگ مرتضوی عنوان کرد: با انجام اقدامات فنی و تخصصی در فضای مجازی متهم به هویت صادق.م که همسر شاکی است شناسایی و دستگیر شد.

 

وی افزود: متهم صراحتا ضمن اقرار به جرم خود ، انگیزه اش را اختلاف شدید با همسر خود و انتقام جویی در خصوص طلب مهریه و دیگر مطالبات قانونی او عنوان داشت.

 

این مقام انتظامی درباره انتقام جویی در فضای مجازی گفت: ایجاد صفحه ها در برخی سایت‌های اجتماعی به نام دیگران با هدف انتقام‌گیری و بازی با آبروی افراد، گذاشتن مطالب موهن در پایگاه‌های اینترنتی با هدف هتاکی به افراد مختلف، انتشار اسرار شخصی و خانوادگی دیگران با انگیزه‌هایی انتقام و هتک حیثیت افراد، انتشار یا تحریف عکس‌های خصوصی دیگران نشر اکاذیب و افترا در اینترنت با هدف تشویش اذهان عمومی و بدبین کردن افراد به یکدیگر و... تنها گوشه‌ای از اقدامات مجرمانه‌ای است که برخی افراد با انگیزه‌هایی همانند تفریح ،انتقام و فرونشاندن عصبانیت و جلب توجه و باز نمودن عقده‌های روحی و روانی در حوزه فضای مجازی مرتکب می‌شوند که متأسفانه آسیب‌های جبران‌ناپذیری را در پی دارد.

 

سرهنگ مرتضوی افزود: برابر ماه ۱۷ قانون جرائم رایانه‌ای هر کس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (۵.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا چهل میلیون (۴۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

 

رئیس پلیس فتا استان اصفهان در پایان به سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی  www.cyberpolice.ir اشاره کرد و بیان داشت : در صورت مواجهه با هرگونه موضوع مشکوک و مجرمانه موارد را در قسمت گزارشات مردمی سایت پلیس فتا درج کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.