2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
نقشه‌شوم ‌مردافغان‌ برای‌زن ایرانی

نقشه‌شوم ‌مردافغان‌ برای‌زن ایرانی

متهم مدعی است حادثه قتل در جریان نظافت خانه زن کارمند رقم خورده است.

دوات آنلاین-مردی افغان که متهم است با همدستی هموطنش زن کارمند را هشت ماه قبل به کام مرگ کشانده سرانجام به قتل اعتراف کرد.

 

او در حالی پرده  از راز جنایت برداشت که اتهام را به گردن همدستش انداخت که اکنون به افغانستان گریخته است.

 

متهم مدعی است حادثه قتل در جریان نظافت خانه زن کارمند رقم خورده است.

 

به گزارش جوان استفاده از کارگران خدماتی غیر مجاز همواره به شکل گیری پرونده های جنایی بسیاری منجر می شود. در حالی که توصیه پلیس همواره به استفاده از شرکتهای خدماتی قانونی است اما شکل گیری این پرونده ها حکایت از بی توجهی شهروندان به این توصیه است.

 

در پرونده‌ای که به تازگی در پلیس آگاهی تهران رمزگشایی شده است زنی میانسال پس از استخدام دو مرد افغان برای نظافت خانه اش به دست آنها به قتل رسید.

 

این حادثه چهارشنبه ۲۰ خردادماه امسال اتفاق افتاد.

 

آن روز دختر جوانی سراسیمه به اداره پلیس رفت و گفت مادر ۵۳ ساله اش به نام گوهر به طرز مرموزی ناپدید شده است.

 

شاکی در توضیح ماجرا گفت: مادرم کارمند شرکت خصوصی است. دفتر محل کارش در یکی از خیابان های شمالی تهران است. روز قبل همراه مادرم و پدر بزرگم از خانه بیرون آمدیم، قرار بود من و مادرم به محل کارمان برویم که حدود ساعت ۷ صبح بود در ایستگاه متروی حوالی سید خندان از هم جدا شدیم و هر کدام راهی محل کارمان شدیم و پدر بزرگم نیز برای خرید به بازار رفت، یک ساعت بعد مادرم با تلفن همراهم تماس گرفت و جویای احوالم شد که به او گفتم در محل کارم مشغول به کار هستم و خداحافظی کردم. پس از پایان کار به خانه مان رفتم اما مادرم هنوز به خانه نیامده بود. هر چقدر با تلفن همراهش تماس گرفتم جواب نداد و ما تا نیمه های شب منتظرش بودیم اما خبری از او نشد. در حالی که به شدت نگران مادرم بودم به بیمارستان ها و خانه دوستانش سر زدم اما او را پیدا نکردم تا اینکه امروز به محل کار مادرم رفتم اما همکارانش اعلام کردند که مادرم دیروز غیبت داشته و به محل کارش مراجعه نکرده است. الان نگران مادرم هستم و احتمال می دهم برای او اتفاق بدی رخ داده باشد.

 

با طرح این شکایت پرونده به دستور بازپرس شعبه چهارم بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران برای یافتن زن کارمند در اختیار تیمی از کارآگاهان زبده اداره یازدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

 

مأموران در نخستین گام چند مظنون را که بررسی ها حکایت از این داشت با زن گمشده اختلاف داشته اند، بازداشت کردند، اما مظنونان همگی مدعی بودند که از سرنوشت این زن بی خبر هستند.

 

بدین ترتیب مظنونان پس از تحقیقات فنی که مشخص شد هیچ کدام در گم شدن زن میانسال دستی ندارند، آزاد شدند.

 

 رد پای مرد افغان در گم شدن زن کارمند

پس از این مأموران تحقیقات خود را در شاخه های دیگری ادامه دادند تا اینکه دریافتند آخرین تماسی که در روز حادثه با مقتول گرفته شده است شماره پسر جوان افغانی به نام رحیم است و همچنین مشخص شد مقتول برای آخرین بار با رحیم ملاقات داشته است.

 

بنابراین مأموران با بدست آوردن این سرنخ رحیم را ۲۹ مهرماه امسال شناسایی و دستگیر کردند.

 

متهم پس از انتقال به اداره پلیس جرم خود را انکار و ادعا کرد که اصلا این زن را نمی شناسد و از سرنوشت او بی خبر است، اما تحقیقات پلیسی حکایت از این داشت رحیم مدت زیادی است به عنوان نظافتچی به خانه او رفت و آمد داشته است.

 

در چنین شرایطی کارآگاهان متهم را مورد تحقیق فنی قرار دادند تا اینکه در نهایت رحیم ۱۴ بهمن ماه  به آشنایی با زن گم شده اعتراف کرد اما مدعی شد که دوستش مسعود او را به قتل رسانده است.

 

زن گمشده را دوستم به قتل رساند

متهم در ادعایی گفت: من و مسعود هر دو هموطن و همشهری هستیم چند سال قبل به ایران آمدیم و در ساختمان در حال ساختی شروع به کارگری کردیم. مدتی بود به عنوان نظافتچی به خانه این زن رفت و آمد داشتیم، گاهی من می رفتم و گاهی مسعود تا اینکه متوجه شدم مسعود با او اختلاف پیدا کرده است. مسعود مدعی بود از این زن طلب دارد و دستمزد او را نداده است و می گفت از او انتقام می گیرد. اوایل تیرماه بود که مسعود به سراغم آمد و گفت زن میانسال را به بهانه ای به محل کارش در خیابان میرداماد کشانده تا طلبش را بگیرد، اما زن بدهی اش را نداده و او را به قتل رسانده است. پس از این مسعود از ترس به افغانستان فرار کرد تا اینکه مأموران مرا بازداشت کردند.

 

مأموران در ادامه به ساختمان محل کار مسعود رفتند که مشخص شد این ساختمان تجاری چند ماهی است تکمیل شده است.

 

در ادامه مأموران با استفاده از سگ های تربیت شده به جست و جوی جسد پرداختند اما در حالی که بررسی و جست و جوی سگها حکایت از این داشت زن میانسال روز حادثه به ساختمان آمده است، مأموران موفق به کشف جسد زن کارمند نشدند.

 

تحقیقات از متهم از سوی کارآگاهان برای روشن شدن زوایایی پنهان این حادثه ادامه دارد.

 

مأموران در تلاشند تا از طریق پلیس اینترپل مسعود را شناسایی و پس از بازداشت برای بازجویی به ایران منتقل کنند.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.