2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
بیوگرافی کامل رویا نونهالی  به بهانه داوری در  مسابقه عصرجدید

بیوگرافی کامل رویا نونهالی به بهانه داوری در مسابقه عصرجدید

رویا نونهالی علاوه بر سریال موفق خواب و بیدار در فیلم‌های بوی کافور عطر یاس و عروسی خوبان ایفای نقش کرد که برای هر دو نقش سیمرغ گرفت.

دوات آنلاین-رویا نونهالی که این روزها داور عصر جدید شده است هنرپیشه بلند آوازه  با کارنامه‌ای پربار است که در سال 41 به دنیا آمد.

 

رویا نونهالی سال 62 وارد عرصه هنر شد. او ابتدا بازیگری را از تئاتر شروع کرد و پس از چندین اجرای موفق در سال 65 اولین فیلم سینمایی خود را بازی کرد.

 

چهره خاص و زیبای رویا نونهالی و توانمندی او در ایفای نقش مهمترین دلیل انتخاب او برای بازی در فیلم‌های سینمایی بود.

 

نونهالی البته با بازی در سریال خواب و بیدار به کارگردانی مهدی فخمی‌زاده به شهرت رسید. بازی متفاوت رویا نونهالی در این سریال آن را به یکی از پرمخاطب‌ترین سریال‌های تلویزیون تبدیل کرد.

 

نونهالی در این سریال نقش دختری تبهکاری به نام ناتاشا را بازی می‌کرد. چنین نقش پر اکتی اولین‌بار بود که بعد از انقلاب به یک زن داده می‌شد. نونهالی که چهره زیبایی دارد به خاطر چهره و جسارتش برای بازی در این سریال بسیار مورد توجه قرار گرفت.

 

در همان سالها بود که این بازیگر  با رامین حیدری مستندساز ازدواج کرد. ازدواج این دو هم بی‌حاشیه نشد  چرا که رویا نونهالی چهار سال از همسر خود بزرگتر است و زمانی که این زوج با هم ازدواج کردند رسانه‌های زیادی به این تفاوت سنی پرداختند.

 

زندگی این زوج از موفق‌ترین زندگی های مشترک میان هنرمندان است و آنها دختری به نام خاتون دارد.

 

رویا نونهالی  در فیلم‌های بوی کافور عطر یاس و عروسی خوبان ایفای نقش کرد که برای هر دو نقشی که بازی کرده‌ بود سیمرغ گرفت.

 

کارنامه درخشان رویا نونهالی فقط به این دو سیمرغ محدود نمی شود. او چندین لوح زرین و تندیس طلایی از جشنواره های خارجی هم دریافت کرده‌ است.

بازی او در فیلم ماهی‌ها عاشق می‌شوند تحسین بسیاری از منتقدین را برانگیخت.

 

رویا نونهالی بازیگری گزیده‌کار است چرا که معتقد است یک بازیگر حرفه‌ای که شغلش و درآمدش از بازیگری است نباید رایگان کار کند و نسبت به اینکه چرا همکارانش چنین کاری می‌کنند انتقاداتی را مطرح کرده‌ است.

 

نونهالی هرکاری را هم قبول نمی‌کند و می‌گوید: برای من اینکه چه نقشی را بازی کنم و کارگردان و فیلم‌نامه چه باشد بسیار اهمیت دارد. پ حاضر نیستم بدون دستمزد و در هر فیلمی بازی کنم.

 

آخرین بازی نونهالی در سریال شهرزاد و در نقش خواهر بزرگ آقا بود. زنی که عشقی آتشین را از دوران جوانی تا میانسالی با خود حمل کرده و برای فراموش کردنش خانه پدری را ترک کرده‌ است. عشقی که بزرگ آقا مانع تحقق آن شده‌ بود.

 

او بازی درخشانی را در سریال پرمخاطب شهرزاد به نمایش گذاشت. هرچند نونهالی چهره زیبایی دارد اما بازیگری او هرگز معطوف به زیبایی‌اش نبوده‌است و هنر او باعث شد تا در زمره بازیگرانی که به دلیل چهره‌شان شناخته شدند نباشد.

رویا نونهالی در تیزر‌ها و مستند‌هایی که شوهرش کارگردانی می‌کند نیز نقش ایفا کرده و بسیار فعال بوده‌است او می‌گوید از زندگی با رامین بسیار راضی هستم زندگی ما فراز و فرودهایی داشته اما خدا را شکر هیچ وقت گره کور در زندگی نداشتیم. من خانواده بسیار خوبی دارم چهارخواهرم را عاشقانه دوست دارم و دخترم همه زندگی من است که حاضرم به خاطرش هرکاری بکنم.

 

جالب است بدانید رویا نونهالی در دنیای مد هم فعالیت دارد طراحی های او به دلیل تسلطش بر حوزه نقاشی است او لیسانس نقاشی از دانشگاه تهران دارد و به رغم اینکه نقاش خوبی است اما فعالیت در سینما را ترجیح داده‌است.لباس‌هایی که رویا نونهالی می پوشد خودش طراحی و اجرا می‌کند و از طراحان موفق نیز محسوب می‌شود.

 

نونهالیداور مسابقه عصرجدید شده که از شبکه سه سیما پخش می‌شود و اجرای آن را احسان علیخانی برعهده دارد.   

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
ناشناس 1399/04/16
همه ی داورهای عصرجدید درست وبجاقضاوت میکنن وواقعا کارخیلی سختیه خانم نونهالی که واقعا درست قضاوت میکنن وتوضیحاتشون قانع کننده هستش
نگار 1398/05/28
من خيلى ايشون را دوست دارم وبه نظرم خيلى عادلانه وبا احساس داوري ميكنن
ناشناس 1398/05/26
خانم نونهالی بازیگر فوق العاده وخانم مهربون وبا شخصیتی هستند وخیلی عادلانه داوری میکنند من ایشان را خیلی دوست دارم امیدوارم در رندگی شون موفق باشند
الی 1398/02/09
خیلی تو کار داوری عالی هستن و قضاوت عادلانه ای میکنن
کاظم پورمند 1397/12/05
به نظر من صلاحیت داوری ندارد چون سواد و رشته اش فقط بازیگری است

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.