2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
راهنمای کامل خرید بهترین لباس عید برای کودکان

راهنمای کامل خرید بهترین لباس عید برای کودکان

مهمترین چیزی که لباس کودک باید داشته باشد راحتی آن است بچه‌ها اگر در لباس راحت نباشند یا جنس پارچه آن طوری باشد که پوست بدنشان را اذیت کند بدخلق می‌شوند و حتی در رشدشان تاثیر می‌گذارد.

دوات آنلاین-خرید لباس عید برای بچه‌ها بسیار لذت بخش و جذاب است. رنگ‌های متنوع و مدل هایی که حتی تماشا کردنش هم حال آدم را خوب می‌کند. لباس کودک در بازار  بسیار است. اما به همان اندازه که تنوع در لباس کودک زیاد است خرید یک لباس مناسب برای کودک سخت هم هست.

 

نیروانا فتحی طراح مد و لباس درباره اینکه لباس مناسب برای کودک را چطور انتخاب کنیم به دوات آنلاین می‌گوید:

 

مهمترین چیزی که لباس کودک باید داشته باشد راحتی آن است بچه‌ها اگر در لباس راحت نباشند یا جنس پارچه آن طوری باشد که پوست بدنشان را اذیت کند بدخلق می‌شوند و حتی در رشدشان تاثیر می‌گذارد.

 

این امر در کودکان یک تا 5 سال بیشتر مشهود است. بنابراین به مادران توصیه می‌کنم فقط محو زیبایی لباس کودک نشوند حتما به راحتی لباس و جنس پارچه آن هم توجه داشته باشند.

بهتر است برای کودکان تا یک سال از لباسهای نخی و بدون دکمه استفاده کنید.

 

هرچند لباس‌های جین برای این بچه‌ها در بازار زیاد است و مادرها وقتی آن را تماشا می‌کنند لذت می‌بردند و خریداری می‌کنند اما توجه داشته‌باشید که لباسهایی با جنس جین یا پیراهن‌هایی با مدل مردانه که دکمه و یقه  دارد قطعا فرزند شما را اذیت  و او را کلافه می‌کند.

 

بنابراین از لباس‌هایی با جنس نخ پنبه برای بچه‌های زیر یک سال استفاده کنید مخصوصا که آنها از پوشک استفاده می‌کنند و پوشک به اندازه کافی بچه‌ها را اذیت می‌کند و نباید فشار بیشتری به بچه ها وارد کرد.

 

شلوارهایی که برای این بچه‌ها استفاده می‌کنید بهتر است کمرکش باشد. مهمترین رکنی که باید در لباس بچه در نظر داشت این است که نخ پنبه باشد و رنگ‌های شاد در آن استفاده شده‌باشد.

 

از کفش‌هایی که کفی آن سفت است هرگز برای بچه‌ها استفاده نکنید زیرا فرم کف پای بچه‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. توجه داشته‌باشید که بچه‌ها استخوانهای نرم و قابل انعطافی دارند. بنابراین کفش‌هایی که حالت پارچه‌ای و چرم نرم دارند برای آنها بسیار مناسب است.

 

 

 اگر قصد خرید لباس برای فرزندان یک تا سه سال دارید توجه داشته باشید که باز هم جنس پارچه خیلی مهم است چون بچه‌ها در این سن تحرک زیادی دارند و لباس‌شان را کثیف می‌کنند و بنابراین بازهم باید جنس پارچه‌ای را انتخاب کنید که راحت شسته و تمیز شود.

 

توجه داشته باشید شما به عنوان والدین فرزند مسئول کثیف شدن لباس بچه‌ها هستید. نباید بچه‌ها را به خاطر اینکه روی لباس گرانقیمتی که خریداری کرده‌اید چیزی ریخته‌اند دعوا کنید.

 

چون بچه‌ها هنوز روی بدن خود به طور کامل تسلط ندارند. بنابراین در اولین گام باید لباس‌های گرانقیمت را در زمانهای خاص تن بچه‌ها کنید و وقتی آنها می‌خواهند چیزی بخورند شما دقت کنید و از دستمال سینه برای آنها استفاده کنید.

 

لباس‌هایی که مدل زنانه یا مردانه رسمی دارد تن بچه‌ها نکنید. این لباسها بچه‌ها را از دنیای کودکی خودشان جدا می‌کند. لباسهایی با مدل دامن‌های چین‌دار یا بیلرسوت برای بچه ها بسیار مناسب است.

 

تاکید می‌کنم در استفاده از رنگ‌های شاد برای بچه ها اصلا خسیس نباشید و کاملا دست و دلباز عمل کنید.

برای بچه‌های 4 تا 6 سال  بهتر است از خودشان نظر بپرسید این بچه‌ها در سنی هستند که می‌توانند انتخاب کنند. کم کم می‌توانید در این سن از پارچه‌های مختلف برای بچه‌ها استفاده کنید و اگر لباس گرانقیمتی خریداری می‌کنید به آنها تاکید کنید که باید از لباسشان مراقبت کنند تا کثیف نشود چون آنها در سنی هستند که می‌توانند مراقب خود باشند.

 

ضمن اینکه از نظر بچه‌ها در انتخاب لباس و کفش استفاده می‌کنید در صورتی که آنها انتخاب مناسبی از نظر شما نداشتند می توانید به آنها بگویید بهتر است مدل‌های دیگر را هم ببینند و دلیل مخالفت خود را به آنها بگویید.

 

به هیچ وجه از کفش‌های پاشنه‌دار برای بچه‌ها استفاده نکنید چون فرم پای آنها را تغییر می دهد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.