2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
نقش شبکه‌های اجتماعی در طلاق عاطفی

نقش شبکه‌های اجتماعی در طلاق عاطفی

زوجین در شبکه های اجتماعی وارد حریم خصوصی زوجین دیگر یا افراد مجرد و مشغول لایک، کامنت و پست گذاشتن در زیر مطالب آن ها می شوند که این امر فضا را برای بدبینی و سوء تفاهم های گوناگون و حتی خیانت فراهم می کند

دوات آنلاین-این که شبکه های اجتماعی روزگار ما، تا چه حد توانسته است نقش مخرب در روابط زوجین ایرانی ایفا کند و بستر بروز طلاق عاطفی شود، مقوله ای نیست که تاکنون به طور علمی، دقیق و آماری روی آن فعالیتی انجام شده باشد. یافته های تجربی و شواهدی که در زندگی روزمره با آن رو به رو می شویم ما را به این درک می رساند که افزایش استفاده اعتیادآمیز از شبکه های اجتماعی، می تواند محرک خوبی برای بروز طلاق های عاطفی میان زوجین و حتی دیگر اعضای خانواده شود.

 

وقتی فرزندان، بسیاری از زمان زندگی خود را به ابزارهای دیجیتالی مانند بازی های رایانه ای و پرسه زدن در شبکه های اینترنتی صرف کنند و مادر و پدر نیز به جای صحبت با یکدیگر و ارتباط با فرزندان، در بهترین حالت مشغول پیام رسان ها باشند، مهارت های ارتباطی، تبادل تجربه و شناخت اعضای خانواده کاهش می یابد.این حالت، زمانی در بین زوجین رخ می دهد که آن ها با حضور زیاد در کانال ها و گروه های مختلف شبکه های اجتماعی، با افراد گوناگون آشنا می شوند و تبادل اطلاعات می کنند و در این فضا، بستر برای بدبینی و سوء تفاهم، بسیار گسترده خواهد بود.

 

در واقع بدبینی های منشعب از فضای دیجیتالی، یکی از بسترهای توسعه طلاق عاطفی در کشور است که این موضوع در شبکه های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی که گروهی از افراد، بدون هیچ ضابطه ای به تبادل اطلاعات و ارتباطات اقدام می کنند، به وفور قابل مشاهده است.

 

زوجین در شبکه های اجتماعی وارد حریم خصوصی زوجین دیگر یا افراد مجرد و مشغول لایک، کامنت و پست گذاشتن در زیر مطالب آن ها می شوند که این امر فضا را برای بدبینی و سوء تفاهم های گوناگون و حتی خیانت فراهم می کند.

 

روش های بسیاری برای مقابله با بروز پدیده طلاق عاطفی در جوامع مدرن پیشنهاد شده که یکی از بهترین راهکارها، زوج درمانی است، در این شیوه در جلسه‌های مشترک بین زن و شوهر به ‌منظور بهبود روابط آن ها با همکاری مشاوران و کارشناسان، تلاش برای رفع مشکلات شان انجام و این امر سبب افزایش شناخت زوج‌ها از یکدیگر و روابط زناشویی می شود.

 

راهکار بعدی، استفاده مسئولانه و اثربخش از شبکه های اجتماعی و فضای مجازی توسط زوجین است.رسانه ها باید در زمینه طلاق های عاطفی و شبکه های اجتماعی، بی پرواتر به تولید برنامه و شفاف سازی در جامعه برای آگاه سازی اثربخش اقدام کند، پرهیز از ارائه آمار و اطلاعات و نیز شفاف سازی و طرح مسئله،‌ آتش را همچنان زیر خاکستر پنهان می کند.

 

منبع: خراسان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.