2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
چگونه اجاق گاز را در خانه تکانی به بهترین روش نظافت و تمیز کنیم و برق بیندازیم

چگونه اجاق گاز را در خانه تکانی به بهترین روش نظافت و تمیز کنیم و برق بیندازیم

اگر سینی اجاق شما استیل (فرقی ندارد مات یا براق)است، بهترین راه این است که ابتدا با مایع مخصوص چربی‌زدایی و یک دستمال نرم آن را از تمیز کنید. توجه داشته باشید سیم ظرفشویی استفاده نکنید چون باعث می‌شود روی سینی خش بیفتد.

دوات آنلاین-یکی از سخت ترین قسمت های خانه تکانی تمیز کردن اجاق گاز است. بیشتر خانم‌ها حساسیت زیادی برای تمیز نگه داشتن اجاق دارند . اگر شما اجاق تان را سرسری تمیز کنید قطعا چربی‌ها در آن انباشته شده و نه تنها اجاق را کثیف می‌کند بلکه باعث می‌شود در طولانی مدت اجاق شما خراب شود.

 

برای تمیز کردن اجاق گاز در خانه‌تکانی بهترین راهکار این است که شما قطعات جداشدنی اجاق‌تان را باز کنید و آن را با مواد درست و مناسب بشویید.

 

اگر سینی اجاق شما استیل (فرقی ندارد مات یا براق)است، بهترین راه این است که ابتدا با مایع مخصوص چربی‌زدایی و یک دستمال نرم آن را از تمیز کنید.

 

توجه داشته باشید سیم ظرفشویی استفاده نکنید چون باعث می‌شود روی سینی خش بیفتد. 

 

چدن‌های آن را با آب بسیار گرم و سیم ظرفشویی و پودر دستی بشوید. بهتر است قبل از اینکه با سیم ظرفشویی روی چدن‌ها را تمیز کنید آن را خیس کنید.

 

بعد نوبت به شعله اجاق می‌رسد. اگر شعه‌ها جدا شدنی است آن را با سرکه و آب گرم بشویید تا کثیفی‌ها به طور کامل جدا شود.

 

وقتی به صورت جداگانه شعله‌ها را تمیز و وصل کردید حالا نوبت استفاده از سفید‌کننده‌است.

 

سفید‌کننده غلیظ شده را با مقدار کمی آب رقیق کنید. بهتر است خیلی رقیق نشود.

 

وقتی سفید کننده را روی اجاق ریختید اجاق را به طور کامل آغشته کنید و بگذارید 10 دقیقه روی اجاق بماند بعد با دستمال خیس به طور کامل آن را پاک کنید.

 

این کار شما باعث می‌شود رنگ ناشی از غذا یا مواد غذایی مانند زرد‌چوبه یا رب به طور کامل از بین برود.

 

در پایان میتوانید از پولیش مخصوص آهن برای از بین بردن خش های ایجاد شده استفاده کنید.

اگر اجاق گاز شما شیشه‌ای است بعد از اینکه آن را با گاز پاک‌کن و دستمال نرم تمیز کردید با شیشه پاک‌کن روی آن را برق بیندازید و لازم نیست از سفید‌کننده استفاده کنید.

 

نکته: اگر چدن‌های اجاق شما خیلی کثیف است و نتوانسیتد آن را با پودر تمیز کنید چدن‌ها را در یک ظرف سرکه و آب گرم قرار دهید و بعد هم روی آن جوش شیرین بریزید و با اسکاچ سفت بشویید.

 

برای اینکه هربار سختی زیادی تحمل نکنید بهتر است هر سه ماه یکبار این کار را تکرار کنید و برای اینکه سلامت اجاق خود را تضمین کنید بهتر است بعد از پایان پخت و پز در هر روز با دستمال نم‌دار روی اجاق را دستمال بکشید این کار از تجمیع کثیفی‌ها و سر رفتگی‌ها جلوگیری می‌کند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.