2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
رازهای المیرا دهقانی برای بازی در نقش یاسمن سریال لحظه گرگ و میش

رازهای المیرا دهقانی برای بازی در نقش یاسمن سریال لحظه گرگ و میش

سال اول دانشگاه بودم که یک آگهی آموزش بازیگری مسیر زندگی ام را تغییر کرد، خوشبختانه استادی که الفبای بازیگری را به من آموزش دادند (سیامک کمالی سروستانی) به قدری کلاس های جدی و جذابی داشتند که من شیفته رشته بازیگری شدم

دوات آنلاین-المیرا دهقانی، بازیگر نقش یاسمن در سریال لحظه گرگ و میش از نحوه ورود خود به حیطه بازیگری، سختی های بازی در نقش «یاسمن» و چگونگی انتخابش برای ایفای این نقش گفت.

 

المیرا دهقانی بازیگر نقش یاسمن در سریال لحظه گرگ و میش به کارگردانی همایون اسعدیان که هم اکنون از شبکه سه سیما پخش می‌شود، درباره چگونگی ورود به عرصه بازیگری و ایفای نقشش در جدید‌‌ترین ساخته اسعدیان گفت: ورود من به عرصه بازیگری به صورت کاملا اتفاقی رخ داد.

 

یک آگهی مسیر زندگی ام را تغییر داد

وی با تاکید بر اینکه اعضای خانواده اش همیشه دوست داشتند او پزشک شود، گفت: پدرم دندانپزشک هستند خیلی دوست داشتند که من هم دندانپزشک شوم تا حدی که در مطب‌شان یک اتاق مجهز برای من تدارک دیده بودند. من هم درسم خیلی خوب بود، ولی به دلیل حجم بالای متقاضیان رشته های پزشکی من صنایع غذایی دانشگاه شیراز قبول شدم.

 

این بازیگر افزود: سال اول دانشگاه بودم که یک آگهی آموزش بازیگری مسیر زندگی ام را تغییر کرد، خوشبختانه استادی که الفبای بازیگری را به من آموزش دادند (سیامک کمالی سروستانی) به قدری کلاس های جدی و جذابی داشتند که من شیفته رشته بازیگری شدم. از سال ٨٨ دو سال زیر نظر وی تمرین های فشرده بدن و بیان را گذراندم.

 

دریافت بورسیه از«تالین استونی» و تقدیرنامه از«شیلی»

این بازیگر با اشاره به اینکه فعالیت حرفه ای خود را درعرصه هنر از 7 سال پیش آغاز کرده است، گفت: سرانجام در سال 90 بعد از دو سال تمرین بازیگری برای اولین بار روی صحنه رفتم و در تئاتر «زمین آبی ست مثل پرتقال» به کارگردانی سیامک کمال سروستانی به ایفای نقش پرداختم. پس از آن در تئاترهای مختلفی در تهران و شیراز در سبک های متفاوت (سورئالیستی، رئالیستی، فرمالیستی) با کارگردان هایی چون کمالی سروستانی، محمد یعقوبی، میترا مؤمنی و رضا ثروتی همکاری کردم.

 

وی افزود: علاقه شدید من به بازیگری باعث شد که در اوقات فراغت هم نمایش های تک نفره و پرفورمنس در کافه ها و پلاتوهای خصوصی اجرا کنم. در اواخر سال ١٣٩٢ با اجرای تئاتر «پرتره ناتمام از کلاغ سفید» به کارگردانی سپیده کریمی در فستیوال بین الملل دانشکده هنر موفق به کسب بورسیه بازیگری از دانشکده موسیقی و تئاتر تالین از کشور استونی شدم و یک دوره بازیگری «از تمرین تا اجرا» را در تالین سپری کردم که تجربه منحصر به فردی بود.

 

دهقانی ادامه داد: یکی از داوران این فستیوال من را برای ایفای نقش به شهرام شاه حسینی معرفی کردند که اولین تجربه حضور من مقابل دوربین در سریال «همه چیز آنجاست» را رقم زد. پس از سریال «هشت و نیم دقیقه» شهرام شاه حسینی به ایفای نقش در سریال «سایه بان» برادران محمودی پرداختم.

 

دهقانی‌ همچنین با بیان اینکه در سال ١٣٩٥ هم تجربه بازی در فیلم کوتاه «قوچ ها» به کارگردانی پیام رضایی را داشت، گفت: بازی در این فیلم تقدیرنامه بازیگری از کشور شیلی را برایم به همراه داشت، در سال 96 مشغول بازی در سریال «لحظه گرگ و میش» به کارگردانی همایون اسعدیان شدم و اوایل امسال هم در یک فیلم سینمایی به نام «فصل ماهی سفید» به کارگردانی قربان نجفی و همچنین نمایش «سندرم استکهلم» به کارگردانی سیامک کمالی سروستانی بازی کردم.

 

برای همکاری با اسعدیان تست دادم

این بازیگر در پاسخ به این سوال که چگونه برای ایفای نقش «یاسمن» در سریال «لحظه گرگ و‌میش» انتخاب شدید گفت: فکر می‌کنم این سوال را استاد اسعدیان بهتر بتوانند پاسخ دهند اما آنچه از منظر من قابل توضیح است این است که من سال 96 بعد از این که مطلع شدم همایون اسعدیان برای سریال جدیدشان به دنبال چهره های جدید بوده و به همین منظورفراخوان داده اند، سوابق کاریم را برایشان فرستادم و پس از آن از گروه کارگردانی با من تماس گرفتند و پس از اینکه از من تست گرفتند. پس از چند ماه تست گریم شدم و بعد از اینکه مطمئن شدند گریم سن های مختلف روی صورت من جواب می دهد با من قرارداد بستند.

 

دهقانی درخصوص سختی های ایفای این نقش و همچنین تجربه بازی با بازیگران کار اولی در این سریال اظهار داشت: کارکردن با کارگردان باسابقه ای همچون همایون اسعدیان تجربه ی بزرگی بود و او شرایط انسانی و آرامی را در پشت صحنه فراهم کردند تا بازیگر بتواند در کمال آرامش روی کارش تمرکز کند. در طول کار پارتنرهایی داشتم که بعضا اولین تجربه ی بازیگری شان بود ولی با کارگردانی اسعدیان و تیم کارگردانی حرفه ایشان، تعامل با آن ها نگرانی و سختی نداشت.

 

با «یاسمن» جوانی کردم و پیر شدم

کاراکتر نقش «یاسمن» با اشاره به چالش های ایفای یک نقش تاریخی در سنین مختلف بیان داشت: برای من چالش های اصلی، بازی کردن در یک کار تاریخی بود، چرا که فرهنگ عامه کشورمان و حتی فرهنگ لغات ما طی این سال ها به شدت تغییر کرده است.

 

از سویی چالش بازی کردن در سنین مختلف یکی از سخت ترین و پیچیده ترین تجربه های بازیگری است؛ از فرم بدن گرفته تا زیر و بمی صدا اما برای فرار از کلیشه های مرسوم باید به جزییاتی دقت و به کاراکتر اضافه شان کرد. چیزهایی نظیر عمق نگاه در سنین بالا که من برای رسیدن به آن خیلی تلاش و چند مسیر مختلف را امتحان کردم.

 

این بازیگر افزود: من جزو آن دسته از بازیگرانی هستم که در طول روز با کاراکتر زندگی می کنم. یعنی در زندگی شخصی ام با «یاسمن» 18 ساله می‌شوم و در دوره ای «یاسمن» 40 ساله را زندگی می‌کنم و اینطور نیست که به خانه بروم و به زندگی معمولی خود ادامه دهم.

 

مخاطبان، یاسمن را باور کردند

وی اظهار داشت: از زمانی که فیلمنامه را می خوانم تا زمانی که آن را بازی کنم همه چیز من «یاسمن» می شود حتی چند بار پیش آمد که من ساعت 11 شب با همایون اسعدیان تماس گرفتم و از ایشان پرسیدم در سکانس فردا به نظر شما «یاسمن» باید چگونه عمل می کند؛ مثلا حرفش را با بغض می زند یا با قدرت؟

 

دهقانی ادامه داد: در مورد چالش های بازیگری و فرایند رسیدن به نقش می توان ساعت ها صحبت کرد.

 

بازیگر نقش یاسمن در خصوص واکنش ها و نظرات مخاطبان درباره نقش خود گفت: من فقط از فضای مجازی است که می توانم بازخوردهای مردم را رصد کنم و مرجع دیگری در دست ندارم. خدارا شکر تاکنون واکنش های خوبی دریافت کرده ام و فکر می کنم که مردم سریال و نقش یاسمن را پذیرفته و باور کردند.

 

دوست دارم به نیکی ماندگار شوم

دهقانی درخصوص برنامه آینده خود برای پیشرفت در عرصه بازیگری بیان داشت: راهی که امتحان خودش را پس داده است، گزیده کاری است که البته به زبان ساده و در عمل سخت ترین کار است چرا که باید صبر زیادی داشته باشید، چون کار ما به گونه ای است که بخش زیادی از مسیر را ما تعیین نمی کنیم.

 

پیشنهادهایی که به ما می شود راه را تا حدود زیادی مشخص می کند. در واقع همه چیز به انتخاب و تصمیم گیری بازیگر و به طور کلی هنرمند بر می‌گردد. ممکن است در این راه به طور مثال یک سال کاری انجام ندهید و از نظر مالی به شدت تحت فشار قرار گیرید. اینجا است که تصمیم گیری سخت می شود.

 

دهقانی ملاک خود برای نقش آفرینی های تازه را فیلمنامه و نقش پیشنهادی عنوان کرد و اظهار داشت: ملاکم برای انتخاب کارهای بعدی در وهله اول فیلمنامه خوب و در مرحله بعد نقشی است که برای من در نظر گرفته اند که باید جای کار داشته باشد همچنین بررسی کارهای قبلی کارگردان و عوامل پشت صحنه و بازیگرانی که در آن فیلم همکاری می کنند تا مطمئن شوم نتیجه نهایی کار آبرومند و قابل دفاع خواهد شد.

 

وی بیان داشت: امیدوارم موفق شوم در راهی که دوست دارم قدم بردارم و آرزو می کنم موقعیت هایی برایم فراهم شود، تا بتوانم در فیلم هایی بازی کنم که در ذهن مردم به نیکی ماندگار می شوند.

 

منبع: ایرنا

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
1397/12/11
شما توانستید با موفقیت در این نقش جای گرفته و موجب جذب و رغبت ما به سریال شوید ،موفق باشید

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.