• ۱۳۹۸ سه شنبه ۶ فروردين
  • اِثَّلاثا ١٩ رجب ١٤٤٠
  • Tuesday 26 Mar 2019

عکس روز

رضایی جو

آخرین خبرها

داستان زندگی مردی که به‌خاطر اختلاس به زندان افتاد، خواهرزنم باعث همه این اتفاقات شد
دادگاه خانواده/ 10 سال از شوهرم بزرگ‌ترم و او می‌گوید دیگر مرا دوست ندارد
علایم ابتلا به سرطان مغز چیست؟
سال جدید را این‌گونه آغاز کنید
اولین قاتل تهرانی در سال جدید اعتراف کرد زنی را کشت و جسدش را در گونی گذاشت
دلایل شب ادراری کودکان چیست؟
قتل همسر اول توسط مرد 2زنه
عروس خانم و خانواده دختر در مراسم خواستگاری چگونه باید رفتار کنند؟
دیوان شمس/ این کیست این این کیست این این یوسف ثانی است این
شعری از ملک الشعرای بهار/ خوشا بهارا خوشا میا خوشا چمنا
طرز تهیه ژله تخم مرغی به‌عنوان دسر لاکچری
امروز با حافظ/ نوبهار است در آن کوش که خوشدل باشی
اجرای بیت باکس همراه با حرکات موزون توسط مصطفی رنجبر در قسمت دوازدهم برنامه عصر جدید 5 فروردین
اجرای شعبده بازی حیرت انگیز توسط حامد کارگر که نظر داوران را در قسمت دوازدهم برنامه عصر جدید جلب کرد 5 فروردین
هنرنمایی علی عابدی آرایشگر فوق حرفه‌ای با 24 قیچی و آتش در قسمت دوازدهم برنامه عصر جدید 5 فروردین
خواندن آواز سنتی رحمان تک دهقان شرکت کننده قزوینی قسمت دوازدهم برنامه عصر جدید 5 فروردین
نمایش سایه‌بازی توسط محمدحسین امینی شرکت کننده اصفهانی قسمت دوازدهم برنامه عصر جدید 5 فروردین
فیلمی هولناک از لحظه جاری شدن سیل در شیراز
فیلمی هولناک از لحظه نجات یافتن مادر و فرزند از سیل شیراز
فیلمی از سیل وحشتناک در شیراز
فیلم لحظه ویران شدن خانه‌ای در شیراز بر اثر سیل
11 کشته در سیل شیراز
تجاوز گروهی پسران فامیل به دختر 12 ساله هندی
عکس‌هایی از نیکی کریمی در کنار خواهر و مهناز افشار در کنار برادرش
تیپ‌های متفاوت بانوان سلبریتی
چه کار کنیم که حافظه‌مان تقویت شود؟
ناگفته‌های پرونده سعید حنایی، قاتل عنکبوتی بعد از 17 سال
معرفی کامل روستای سیرچ ،روستایی دیدنی در استان کرمان + آدرس دقیق
چگونه با کمک فنگشویی انرژی منفی را از خانه خود دور کنیم؟
علایم اصلی سکته مغزی چیست؟
اجرای آهنگ زیبای ناصر عبدالهی توسط میثم رحیم پور در قسمت یازدهم برنامه عصر جدید 4 فروردین
تیراندازی بی‌نظیر محمدمهدی حیدریان جوان عشایری که برنده قسمت یازدهم برنامه عصر جدید 4 فروردین شد
آواز کردی زیبا توسط آریا مرادی در قسمت یازدهم عصر جدید 4 فروردین
استندآپ کمدی مهرداد رمضانی در قسمت یازدهم برنامه عصر جدید 4 فروردین
خواستگاری پسر افغان از دختر مورد علاقه‌اش بعد از نمایش آکروبات و ژیمناستیک روی صحنه برنامه عصر جدید در قسمت یازدهم 4 فروردین
عکسی بسیار متفاوت از مریم مومن
نقد سریال بر سر دو راهی ، سریالی که از شبکه جم تقلید نمی‌کند
غار کتله خور کجا است و چه بخش‌های دیدنی دارد؟
گفت‌وگو با دختری که خواستگار متاهلش را کشت
کارگردان سریال بر سر دو راهی توضیح داد،چه اتفاقاتی برای شخصیت حامد می‌افتد؟
پشت پرده طلسم سیاه همسر برای مرد تاجر
استاندار سابق گلستان یک روز قبل از عید در استان بود و سیل هم جاری شده بود، اما گفت چیزی نیست و اتفاقی نمی‌افتد
اجرای تاتر شایان سلطانی همراه با جایزه ویژه امین حیایی در قسمت دهم برنامه عصر جدید 3 فروردین
نمایش حیرت آور گروه نواندیشان ، پرهام بنی اسدی و سما برهانی دو نابغه نوجوان ریاضی در قسمت دهم برنامه عصر جدید 3 فروردین
نمایش آکروبات و بیت باکس گروه فی‌البداهه در قسمت دهم برنامه عصر جدید 3 فروردین
خوانندگی امیرحسین اقبالی نوجوان اسلامشهری در قسمت دهم برنامه عصر جدید 3 فروردین
مسابقه مچ‌ اندازی مهدی عبدالوند با امین حیایی و سایر داوران مسابقه عصر جدید در قسمت دهم 3 فرودین
نقشه پلید برای یک زن به بهانه انرژی درمانی
زن جوان در دام 2 مرد قوی‌هیکل
قوانین استفاده از اکسسوری برای خوش‌تیپی بیشتر
دوچرخه‌سواری مهناز افشار در هوای عالی تهران
غارهای دستکند هنامه کجا است و تاریخچه آن چیست؟
با جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های دیدنی و تفریحی استان چهارمحال و بختیاری آشنا شوید
مسابقه دو تیم سریال بانوی عمارت و سریال حوالی پاییز در برنامه خندوانه مساوی شد
تیم بانوی عمارت با حضور لیلا اوتادی و حسین مهری در مسابقه نقاشی مشاهیر در خندوانه غوغا کرد
فیلم مسابقه اسم فامیل بین رامتین خداپناهی از تیم بانوی عمارت و حسین مهری از تیم حوالی پاییز در برنامه خندوانه
فیلم مسابقه اسم فامیل بین شبنم فرشاد جو از تیم بانوی عمارت و لیلا اوتادی از تیم حوالی پاییز در برنامه خندوانه
اجرای بیت باکس یا تقلید صدای سازها با دهان در برنامه عصر جدید
نمایش رادیویی یا دوبله همزمان به جای چند شخصیت توسط نفیسه خان دوزی در برنامه عصر جدید
شعبده بازی در برنامه 2 فرودین عصر جدید از غیب شدن روی صحنه تا گذاشتن جعبه آتش بر سر
اجرای گروهی تریکنیگ یا تلفیق هنرهای رزمی ، پارکور و آکروبات در برنامه 2 فرودین عصر جدید
خوانندگی بسیار زیبای شروین حاجی آقاپور در برنامه 2 فرودین عصر جدید
نمایش بی‌نظیر و رباتیک حرکات موزون با پارچه توسط حامد زارعان و گروه عروسک های غول پیکر ایران که برنده برنامه عصر جدید شد
بیوگرافی کامل و عکس‌های صبا ایزدپناه بازیگر نقش کژال در سریال نون . خ
بیوگرافی کامل و عکس‌های ندا قاسمی بازیگر نقش شیرین و هدیه بازوند بازیگر نقش روژان در سریال نون . خ
بیوگرافی کامل و عکس‌های شیدا یوسفی بازیگر نقش مرجان در سریال نون . خ
هرگز این 6 خوراکی را قبل از خواب نخورید
چرا بعضی بچه‌ها دیر راه می‌افتند؟
افشای راز رابطه پنهانی مرد متاهل با زن همسایه
چگونه تیرگی پوست را از بین ببریم؟
کد خبر: 137651 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱۱/۲۵ - 12:56
معرفی کامل و نقد فیلم سوء تفاهم ساخته احمدرضا معتمدی

معرفی کامل و نقد فیلم سوء تفاهم ساخته احمدرضا معتمدی

مریلا زارعی، کامبیز دیرباز، اکبر عبدی، پژمان جمشیدی بازیگران اصلی «سوء تفاهم» هستند.

دوات آنلاین-یکی از فیلم‌هایی که این روزها می‌توان برای تماشای آن به سینما رفت سوء تفاهم ساخته احمدرضا معتمدی است. خلاصه این فیلم و بخشی از نقدهای مطرح شده را بخوانید:

 

خلاصه داستان

داستان فیلم ماجرای یک گروگان‌گیری است که طی آن همه چیز در متن واقعیت پیش می‌رود اما از نقطه‌ای به بعد مشخص می‌شود رئیسِ (مریلا زارعی) دار و دسته گروگان‌گیرنده در واقع کارگردان فیلمی است که ماجرای واقعی گروگانگیری هم بخشی از فیلمنامه‌ی آن بوده است. هرچه از زمان فیلم می‌گذرد مخاطب نسبت به اینکه درحال تماشای فیلم است یا بازنمایی یک فیلمِ درجریانِ دیگر، دچار شک و تردید و سوء تفاهم می‌شود، و از تشخیص اینکه در هر لحظه شاهد بازنمایی واقعیت است، یا بازنماییِ بازنماییِ واقعیت در می‌ماند.

بازیگران

مریلا زارعی، کامبیز دیرباز، اکبر عبدی، پژمان جمشیدی بازیگران اصلی «سوء تفاهم» هستند.

 

کارگردان

احمدرضا معتمدی فارغ التحصیل رشته اقتصاد از دانشگاه تهران است. وی در سال ۱۳۷۲ به عنوان فیلمنامه‌نویس در فیلم یاران، فعالیت سینمایی خود را آغاز کرد.

 

معتمدی پیش از شروع فعالیت در سینما سال‌ها به نظریه پردازی در حوزه مباحث تئوریک هنر و فلسفه زیبایی شناسی در مطبوعات و کتب مشغول بوده است.

 

در کارنامه سینمایی معتمدی فعالیت در بخش‌های کارگردانی، نویسندگی، تهیه‌کنندگی و طراحی لباس و دکور به چشم می‌خورد.

 

معتمدی کارگردانی تجربه‌گراست؛ تفاوت میان فیلم‌هایی که او ساخته است «زشت و زیبا» و «دیوانه از قفس پرید» و «قاعده بازی» بیانگر همین نگاه تجربه‌گرای او در سینماست.

 

نقد

ادیسه عسکری در نت نوشت، نوشته است: در معرفی فیلم سوء تفاهم باید گفت که به نظر می‌رسد ایده و طرح فیلمنامه ای که “احمدرضا معتمدی” در مورد فیلمنامه و داستان دارد به قدر کافی پیچیدگی داشته است که یک روایت سرراست و بدون بازی‌های فرمی هم می‌توانست به اندازه‌ی کافی جذاب و پیچیده و معمایی باشد. اما “معتمدی” برای ایجاد پیچیدگی بیشتر در روایت سوژه‌ی فیلم را پنهان کرده است. آن چیزی که می‌بایست در فیلم پنهان باشد و کشف آن موجب رابطه‌ی ذهنی و عاطفی تماشاگر با فیلم است درونمایه‌های متفاوتی است که می‌تواند در فیلم وجود داشته باشد. داستان فیلم به دلیل این میل به پنهان کردن جلو نمی‌رود. بسط و گسترش، نقطه‌ی اوج و در نهایت گره گشایی در طول فیلم صورت نمی‌گیرد. تنها در دقایق پایانی تمام معماهای فیلم به یکباره حل می‌شود.

 

مهدی خرامان در سینما پرس نوشته است: «سوتفاهم» حرف بزرگ وپیچیده ای می زند، اما آنقدر بی مایه است که مخاطب از آن فرار می کند، جهانی ساخته نمی شود  وانگار کاراکتر ها قصه را از بَرَند، وسوتفاهم دقیقا از همین نقطه ضربه می خورد، دوربین، بازی ها را لو می دهد و معتمدی گل درشت از همان ابتدا پیام می دهد ویا پرده را سیاه می کند، اما کارگردان باید بداند مخاطب بعد از یکه خوردن حقیقت را می پذیرد، سینما ابتدا سرگرم می کند، شخصیت ها درون اسب تروا در ذهن مستحکم تماشاگر نفوذ می کنند، تا تروجان های مدهوش، ناگهان حقیقتِ شکست را باور کنند. سوتفاهم عکسِ این عمل می کند، کاراکتر ها با بازی بد و مصنوعی، تمامِ هیجانِ مخاطب، برای حل معما را خفه می کنند تا نه تعلیقی ایجاد و نه باوری ساخته  شود، معتمدی مسیر داستان را به انحراف می کشد تا بازیگران زمانِ مساوی بازی کرده باشند، سوتفاهم پتانسیلِ یک اثرِ معمایی را داشته است، اما با مکث و بازی های به شدت احمقانه همه چیز خراب می شود، شخصیت هایی که از ابتدا می دانند  بازیچه دیگری قرار گرفته اند، پس دیگر معمایی وجود نخواهد داشت.

 

اردوان زینی‌سوق در سینما سینما نوشته است: بازی های قابل قبول پژمان جمشیدی و پس از آن مهدی فخیم‌زاده است که تماشاگر را به همراهی با فیلم یاری می کند. فیلم دارای تعدادی پلان و سکانس هایی هست که نبودنشان به بهبود کیفیت فیلم کمک بیشتری می کرد تا بودنشان. مثال این جمله را می توانم به تکرار صحنه چای خوردن دیرباز در دفتر پدر دختر و بازنگری آن توسط مامور انتظامی دید. فیلمی که در بیان یک مسئله تو را در موقعیت و سوال واقعیت، توهم یا سوتفاهم قرار می دهد، یکباره با تاکید می خواهد پایان داستان را به ذهن تماشاگری که در سکانس قبل واقعیت را متوجه شده بود، شفاف سازی کند. فیلم سوتفاهم اگر در بازی ها و درگیری های رفت و برگشتی سطحی نمی ماند و کمی ساده تر تماشاگر را به عمق لایه های فلسفی توهم و واقیعت می کشاند، می توانست از فیلم های فلسفی سیاسی خوب و تماشاگر پسند تبدیل شود.

دیدگاه‌های دیگران

|
مخالف 0 - 1 موافق
وظیفه شما بعنوان سینما گر دادن هویت و یکپارچگی ماست . اما رسالت شما در پیچیده تر کردن هویت ما بود

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.