2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
چگونه لکه‌های روی اجاق گاز را از بین ببریم؟

چگونه لکه‌های روی اجاق گاز را از بین ببریم؟

تمیز کردن آشپزخانه از آن کارهای سختی است که هر چه به آقایان درباره دشواری این کار توضیح بدهیم متوجه نمی شوند. حالا اگر می‌خواهید کارتان کمی آسان‌تر شود توصیه‌های زیر را با دقت بخوانید:

دوات آنلاین-تمیز کردن آشپزخانه از آن کارهای سختی است که هر چه به آقایان درباره دشواری این کار توضیح بدهیم متوجه نمی شوند. حالا اگر می‌خواهید کارتان کمی آسان‌تر شود توصیه‌های زیر را با دقت بخوانید:

 

بسیاری از کفگیرها و قاشق‌هایی که برای ظروف تفلون استفاده می‌کنیم پلاستیکی هستند. این قاشق‌ها براحتی لک می‌گیرند اغلب این ظروف روکش اکرلیک دارند و توصیه می‌شود بلافاصله بعد از استفاده آنها را بشویید و با یک حوله نرم پاک کنید. اگر لکه روی آن باقی ماند جوش شیرین به کار ببرید اما هرگز از سیم ظرفشویی استفاه نکنید. همچنین سفارش می‌شود برای پاکیزه کردن و لکه گیری از آنها اسید و استون و نظایر آن به کار نبرید.

 

از سفید کننده‌های غیر شیمیایی استفاده کنید

امروزه استفاده از شوینده‌ها بسیار رایج است و خیلی از موادی که به کار می‌رود آلرژی‌زا و در فضاهای بسته مسمومیت زا است. اگر شما هم از این محصولات شیمیایی که هم محیط زیست را آلوده می‌کند و هم برای پوست و هوایی که تنفس می‌کنید مضر است. استفاده می‌کنید توجه داشته باشید علاوه برضرر به رنگ و بافت پارچه و ظروف نیز لطمه می‌زند.

 

فنجان و نعلبکی چینی

فنجان و نعلبکی مخصوص چای و قهوه باید بعد از هر بار استفاده فورا با آب و مایع ظرفشویی شسته شود. هر دو سه روز یک بار نیز پاکیزه کردن آنها با جوش شیرین توصیه می‌شود.

 

اگر این ظروف لکه گرفت هرگز از سیم ظرفشویی استفاده نکنید. استفاده از پودر ظرفشویی یا رختشویی برای این کار معمول است اما اگر می‌خواهید کاملا طبیعی ظرف را تمیز کنید خاکستری که هر بار پس از کباب کردن گوشت در ته اجاق و منقل می‌ماند را در یک ظرف در دار جمع‌آوری کنید. این دقیقا شیوه‌ای است که مادربزرگ‌ها با آن آشنایی دارند. یک ابر را تر کرده در ظرف خاکستر فرو کنید و به استیل، بلور یا چینی لک‌دار بمالید. با این کار به سیم و سفیدکننده نیز احتیاجی نخواهید داشت. اگر حساسیت دارید و بوی مواد شوینده آزارتان می‌دهد این یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید بکنید. برای از بین بردن چربی ظروف نیز از مایع ظرفشوی رقیق شده استفاده کنید.

 

اجاق گاز

اگر لکه سر رفتن غذا را همان موقع پاک کنید خیلی راحت‌تر است. اگر این کار را بموقع انجام ندهید باید مدتی دستمال خیس روی لکه قرار دهید که نرم شود و سپس پودر خشک ظرفشویی روی آن بریزید و با پارچه مالش دهید. از به کار بردن کارد آشپزخانه و سیم ظرفشویی خشن برای حذف فوری آن خودداری کنید. جوش شیرین و آبلیمو در چند نوبت می‌تواند به شما کمک کند. فراموش نکنید شیر گاز را ببندید و جریان برق اجاق را قطع کنید.

 

منبع: بیتوته

 

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.