2024/04/23
۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
تهدیدزن‌سالمند باعکس‌های خصوصی

تهدیدزن‌سالمند باعکس‌های خصوصی

متهم که مردی ۴۳ ساله بود در مواجهه با ادله فنی جرم خود را پذیرفت و اعتراف کرد که همسرش پرستار شاکیه بوده و با همکاری وی نقشه‌ای را تحت عنوان خواستگار طراحی کرده و به وی نزدیک شده است

دوات آنلاین-رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوى‌ از شناسایى‌ و دستگیرى‌ عامل اخاذی و مزاحمت زن سالمند در قالب خواستگار خبر داد و گفت : متهم انگیزه خود را کسب منفعت مالی بیان داشته است.

 

به گزارش دوات آنلاین سرهنگ جواد جهانشیرى‌ رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوى‌ در تشریح این خبر گفت: با توجه به شکایت خانمی سالمند مبنی بر مزاحمت های مکرر از سوی فردی ناشناس که با تهدیدات بسیار نسبت به پخش تصاویر شاکیه قصد باج خواهی از وی را داشت، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

 

سرهنگ جهانشیری ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی اظهارات شاکیه و انجام تحقیقات فنی و پلیسی، متهمی را در همین رابطه شناسایی و دستگیر کردند.

 

این مقام انتظامی افزود: متهم که مردی ۴۳ ساله بود در مواجهه با ادله فنی جرم خود را پذیرفت و اعتراف کرد که همسرش پرستار شاکیه بوده و با همکاری وی نقشه‌ای را تحت عنوان خواستگار طراحی کرده و به وی نزدیک شده است و برای آشنایی بیشتر تعدادی از تصاویر خصوصی شاکیه را درخواست کرده و در نهایت بعد از بدست آوردن این تصاویر اقدام به تهدید او نموده و در ابتدا توانسته تعدادی از طلاها و مبالغ نقدی را از شاکیه دریافت کند اما با ورود پلیس فتا از ادامه مسیر اخاذی ناکام مانده است.

 

رییس پلیس فتا استان ادامه داد: متهم انگیزه خود را نسبت به تهدید به انتشار تصاویر شاکیه کسب منفعت مالی بیان داشت که پس از اعتراف به جرم به همراه همدست خود، جهت کسب تکلیف نهایی به دادسرا رسیدگی به جرایم رایانه ای معرفی شدند.

 

سرهنگ جهانشیری با اشاره به اینکه شهروندان مى‌ توانند درصورت مشاهده موارد مشکوک آن را جهت رسیدگی سریع تر از طریق سایت پلیس فتا به نشانى www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی ثبت کرده و با این پلیس در میان گذارند،توصیه کرد: هرگز به تماس ها و درخواست های دوستی از طرف افراد ناشناس در فضای سایبری پاسخ ندهید زیرا در اکثر موارد این ارتباطات به کلاهبرداری و دردسرهای مشابهی نظیر پرونده موصوف ختم می شود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.