• ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۹ فروردين
  • اِلخَميس ١٢ شعبان ١٤٤٠
  • Thursday 18 Apr 2019

عکس روز

آخرین خبرها

آریا عظیمی نژاد: جزء مافیا هستم
نظر ملیکا شریفی‌نیا درباره خواهر فروردینی‌اش
کدام ماشین‌ها در ایران میلیاردی هستند؟
تعرض استاد موسیقی به دختر تنها
جنایت به‌خاطر هزینه اثاث‌کشی
قیمت دلار،یورو، سکه و طلا روز پنج‌شنبه 29 فروردین
دلایل حمله قلبی در جوانان چیست؟
آتش اعتیاد پدر زندگی دختر جوان را خاکستر کرد
چگونه مشکل کمبود وقت را حل کنیم؟
گورستان تاریخی خالد نبی کجا است و تاریخچه آن چیست؟
برای شاد بودن چه کار کنیم؟
چه کار کنیم که ترس بچه‌ها از بین برود؟
اسرار تازه از جنایت شیطانی مرد و زن خیانتکار
گفت و گو با سارا صوفیانی ، بازیگر سریال روزهای بی قراری :زندگی سارا پر از اتفاقات است
نقشه سیاه دختر جوان و خواستگارش
طلاق به‌خاطر وحشت از ایدز
اظهارات دردناک زن مهاجر ؛ سمیرا: رفتم توت‌فرنگی بچینم به من تجاوز کردند
جنایت خانوادگی هولناک به دلیل رابطه پنهانی زن با دوست شوهر
قتل همسر به‌خاطر زن صیغه‌ای
ازدواج این دختران سلبریتی بهم خورد
چگونه در خانه بستنی بلوبری درست کنیم؟
طالع بینی ازدواج ؛ متولدین چه ماه‌هایی برای ازدواج با هم مناسب هستند؟
چه گل‌ها و گیاهانی را برای نگهداری در آپارتمان بخریم؟
تیپ عجیب بهنوش بختیاری
چهره خود را با کانتورها تغییر دهید
غزلی از دیوان شمس/ گلزار بین گلزار بین در آب نقش یار بین
امروز با حافظ/ سخت می‌گردد جهان بر مردمان سخت‌کوش
فال روزانه و فال تولد پنج‌شنبه 29 فروردین
بازیگران و نقش‌های سریال برادر جان +گزارش پشت صحنه
حسام منظور ، بازیگر نقش چاوش : سریال برادر جان قصه‌ای اخلاق‌مدار دارد
مارال فرجاد، بازیگر سریال برادر جان: مهتاب با عشق با شوهرش ازدواج کرد اما...
کامران تفتی بازیگر سریال برادر جان: حنیف از خود واقعی‌اش خیلی دور است
معرفی کامل سریال‌های ماه رمضان 98 + خلاصه داستان و بازیگران
شرایط قانونی حذف اسم همسر سابق از شناسنامه بعد از طلاق
هر آنچه درباره بیستون باید بدانید
شهامت ایجاد تغییر در زندگی‌تان را داشته باشید
نقد روان‌شناسانه فیلم کتاب سبز که برنده 3 جایزه اسکار 2019 شد
شوهرم کتکم می‌زند اما من هم به او دروغ‌های زیادی گفته‌ام
مصرف نودل چه ضررهایی دارد؟
با خاصیت‌های پیاز آشنا شوید
عروسی نیم‌میلیارد تومانی در تهران
طلاق به‌خاطر ترس از پرواز
خوراکی‌هایی که زنان حتما باید بخورند
ترفند عجیب برای فرار از مهریه 180 سکه‌ای
عکس‌هایی دیدنی از شبنم مقدمی
عکس‌های پاریسی3 بانوی سلبریتی
اعدام عامل تجاوز به زن متاهل
نحوه ست کردن پرده و کوسن های مبل در دیزاین خانه
امروز با حافظ/ گر چه افتاد ز زلفش گرهی در کارم
رنگ لاک مناسب بهار و نحوه ست کردن آن با لباس
مریم امیرجلالی: رضا عطاران جواب تلفنم را نمی‌دهد
دستور پخت آش ریواس
شعری عاشقانه از سهراب سپهری / صدا کن مرا
فال روزانه و فال تولد چهارشنبه 28 فروردین
قتل شوهرسوم به‌خاطر رابطه شیطانی
ماجرای عجیب یکی از بازماندگان نسل‌کشی حلبچه
معرفی مکان‌های تاریخی و دیدنی شهر نراق در استان مرکزی
افزایش تعرفه‌های برق از اردیبهشت
درمان‌های خانگی برای از بین بردن تبخال
گزارشی از شرکت‌های گلدکوئستی‌های مجوزدار
راه‌های تقویت اعتماد به نفس
روش‌های عملی برای ترک عادت‌های بد
برای رفع تپش قلب بالا چه کنیم؟
جزییات تازه از قتل مرد جادوگر که قربانی رابطه شیطانی همسرش شد
گفت‌وگو با زنی که می‌خواست با تهدید به بمب‌گذاری به بانک دستبرد بزند
اعترافات نوجوانی‌که والدینش را کشت
طلاق به‌خاطر آجیل
فیلمی کامل از آتش گرفتن کلیسای نوتردام پاریس
خیانت به همسر با زن مطلقه
گفت‌وگو با قاتلان پزشک معروف
کد خبر: 137518 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱۱/۱۹ - 11:31
پروبیوتیک‌ها چه هستند و چه فایده‌هایی دارند؟

پروبیوتیک‌ها چه هستند و چه فایده‌هایی دارند؟

پری بیوتیک‌ها از اجزای مهم و ضروری در رژیم‌های غذایی سم‌زدا به شمار می‌آیند، زیرا آن‌ها موجب حذف سموم از طریق بهبود عملکرد و نظم در روده خواهند شد.

دوات آنلاین-پروبیوتیک‌ها به دلیل دارا بودن مزایای فراوان برای سلامتی شناخته شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به بهبود عمل هضم غذا و تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره نمود. به دلیل چنین فوایدی است که امروزه، اغلب افراد سعی می‌کنند تا در رژیم غذایی خود مواد غنی از پروبیوتیک همانند ماست، کیمچی و کلم بروکلی را استفاده نمایند؛ زیرا این غذا‌ها منابع خوبی از باکتری‌های مفید به شمار می‌آیند.

 

اهمیت پروبیوتیک‌ها در سلامت روده

با این حال باید توجه داشت که تنها استفاده از این غذا‌ها برای بهره بردن از پروبیوتیک‌ها نمی‌تواند کافی باشد. افراد همچنین باید در رژیم غذایی خود از پری بیوتیک‌ها که کمتر شناخته شده‌اند نیز استفاده نمایند تا از فواید شگفت‌انگیز این دسته از باکتری‌های مفید نیز بهره‌مند گردند.

 

اکثر افراد به دلیل عدم اطلاع درست، پروبیوتیک‌ها و پری بیوتیک‌ها را با هم اشتباه گرفته و آن‌ها را یکی فرض می‌کنند، این در حالی است که این دو با وجود شباهت بسیار زیادشان، از عملکرد و کارکرد یکسانی برخوردار نیستند. پری بیوتیک‌ها شامل فیبر‌ها نظیر اینولین، نشاسته‌ی مقاوم، فروکتولیگوساکارید‌ها و گالاکتولیگوساکارید‌ها هستند که نمی‌توانند توسط روده‌ی کوچک هضم شوند. از اینجاست که در کلون تجزیه می‌شوند و در آنجا پروبیوتیک‌ها ساختار آن‌ها را شکسته تا بتوانند به عنوان منابع انرژی برای رشد باکتری‌ها، تولیدمثل و دیگر عملکرد‌های طبیعی مورد استفاده قرار گیرند.

 

مزایای سلامتی پرو بیوتیک‌ها

پری بیوتیک‌ها دارای مزایای بسیار زیادی برای سلامت کلی افراد هستند که از جمله آن‌ها می‌تواند به موارد زیر اشاره نمود:

 

بهبود هضم غذا

میلیون‌ها نفر در سرتاسر دنیا به دلیل عدم وجود و حضور باکتری‌های مفید در روده از اختلالات گوارشی رنج می‌برند. با استفاده از غذا‌های دارای پری بیوتیک، جمعیت پروبیوتیک بازسازی شده و در نتیجه، علائم مختلف مربوط به این مشکل نظیر گاز و نفخ، تسکین و کاهش خواهد یافت. علاوه بر این، پروبیوتیک‌ها از روده در برابر وجود و افزایش باکتری‌های مضر که می‌توانند منجر به بروز مشکلاتی نظیر نفخ مزمن، نفخ شکم، ریفلاکس اسید معده، یبوست، سوءهاضمه و جذب ضعیف مواد مغذی شوند، محافظت و پشتیبانی می‌کنند.

 

با استفاده از غذا‌های دارای پری بیوتیک، جمعیت پروبیوتیک بازسازی شده و در نتیجه، علائم مختلف مربوط به این مشکل نظیر گاز و نفخ، تسکین و کاهش خواهد یافت

 

تقویت سیستم ایمنی بدن

از آنجایی که درصد بالایی از سیستم ایمنی بدن در روده یافت می‌شود، به همین دلیل پروبیوتیک‌ها برای حفظ سلامت کلی بدن بسیار مفید و مؤثر به شمار می‌آیند. بدون این باکتری‌های مفید، بدن در برابر عفونت‌های ویروسی و باکتریایی آسیب‌پذیر خواهد بود که این امر خود به طور بالقوه می‌تواند منجر به مرگ انسان گردد. حتی اگر از میزان بالایی مواد غذایی حاوی پروبیوتیک نیز استفاده کنید، باز هم ممکن است برای حفظ جمعیت سالم باکتری‌های مفید روده کافی نباشند، زیرا بسیاری از عوامل خارجی به نحو قابل توجهی می‌توانند در کاهش این جمعیت سالم مؤثر باشند که از جمله‌ی این عوامل می‌توان به استفاده از آنتی‌بیوتیک، استرس مزمن و رژیم غذایی اشاره نمود. برای غنای میکروبی روده بسیار مهم است که از غذا‌های حاوی پری بیوتیک استفاده گردد تا باکتری‌ها بتوانند سیستم ایمنی بدن را دوباره شکل داده و بهبود بخشند.

 

افزایش جذب مواد مغذی

با افزایش مصرف پری بیوتیک، می‌توانید موجب بهبود جذب مواد مغذی و ضروری مورد نیاز بدن همانند کلسیم، منیزیم و ویتامین‌های K. و B، با افزایش ذخایر باکتری‌های مفید بدن شوید. این امر نتیجتاً منجر به بهبود سلامت کلی بدن خواهد شد که خود را به صورت، کاهش روز‌های ابتلا به بیماری، داشتن استخوان‌ها و دندان‌هایی محکم‌تر و همچنین بهره بری از مقادیر بالاتری از انرژی، نشان خواهد داد.

 

حذف سموم

پری بیوتیک‌ها از اجزای مهم و ضروری در رژیم‌های غذایی سم‌زدا به شمار می‌آیند، زیرا آن‌ها موجب حذف سموم از طریق بهبود عملکرد و نظم در روده خواهند شد.

 

بهبود پایداری و ثبات در کاهش وزن

سموم اغلب در سلول‌های چربی که موجب افزایش وزن می‌شوند تجمع می‌یابند. با افزایش مصرف پری بیوتیک، این مواد به نحو مؤثرتری حذف می‌گردند، بنابراین دیگر ذخیره نمی‌شوند و منجر به کاهش وزن خواهد شد. پری بیوتیک‌ها همچنین به دلیل کندی روند هضم شدنشان، روند سیری را طولانی‌تر می‌کنند.

 

کاهش استرس

مجاری گوارشی و مغز از طریق محور مغز گوارش به طور مؤثری با یکدیگر در ارتباط هستند. از این جهت وضعیت دستگاه گوارش می‌تواند بر احساسات افراد نیز تأثیرگذار باشد. افراد مبتلا به اختلالات روده‌ای، بیشتر از افرادی که از روده‌های سالم برخوردارند از استرس، اضطراب و افسردگی رنج می‌برند.

 

منابع غذایی پریبیوتیک

بهره بردن از مزایای لذت‌بخش پری بیوتیک بسیار آسان است، زیرا بسیاری از مواد غذایی گیاهی که در رژیم‌های غذایی یافت می‌شوند منابع خوبی از فیبر‌های قابل هضم به شمار می‌آیند. برخی از این غذا‌ها که غنای مناسبی از پری بیوتیک دارند عبارتند از:

 

ریشه کاسنی - سیب زمینی ترشی – سیر - تره فرنگی - پیاز‌ها – مارچوبه - سبوس و آرد گندم – موز – قارچ - سیب زمینی شیرین - سیب - توت‌ها - مرکبات

 

منبع: جی پلاس

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.