2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
طرز تهیه سالاد فاتوش به‌عنوان سالاد ترکیه‌ای و نحوه سرو آن

طرز تهیه سالاد فاتوش به‌عنوان سالاد ترکیه‌ای و نحوه سرو آن

سالاد نباید زیاد بماند یا به اصطلاح استراحت کند چون گوجه ها آب پس می‌دهند و سالاد شما بد شکل می‌شود. شما 5 دقیقه بعد از آماده سازی می توانید آن را میل کنید.

دوات آنلاین-فرهنگ مردم ترکیه و مردم ایران بسیار به هم نزدیک است و همین باعث شده دو کشور همسایه بسیار از هم تاثیر بگیرند. یکی از این تاثیرات در فرهنگ غذایی دو کشور  است. سالاد فاتوش یکی از انواع خوراکی هایی است که در منوی غذایی مردم ترکیه وجود دارد و در ایران هم طرفدار پیدا کرده است.

 

سولماز خیاطی متخصص تشریفات درباره سالاد ترکیه ای فاتوش به دوات آنلاین می‌گوید:

 

سالاد فاتوش یک غذای بسیار سالم و کاملا گیاهی است که می‌تواند پیش‌غذا یا میان وعده‌ای خاص و سالم برایتان باشد.

 

اگر قصد کاهش وزن دارید و نگران کم شدن ویتامین‌های بدنتان هم هستید حتما از این سالاد استفاده و با اطمینان آن را میل کنید.

برای تهیه این سالاد ویژه به نان پیتا :یک عدد، خیار :یک عدد، گوجه فرنگی :2 عدد، پیاز قرمز :یک عدد ،تربحلقه شده :نصف پیمانه ، کاهوی خرد شده :3 پیمانه،فلفل سبز :نصف یک عدد، سبزیجات معطر :نصف پیمانه و همچنین روغن زیتون،آب لیمو ،نمک و فلفل ،زیره سبز پودر شده و سماق :یک قاشق سوپخوری نیاز دارید،

 

وقتی مواد را آماده کردید آنها را به یک‌اندازه خرد و مخلوط کنید سسی که آماده کردید را هم روی آن بریزید.

 

ترشی یا تندی سالاد کاملا به ذائقه شما بستگی دارد می‌توانید ترکیب آن را تغییر دهید.

 

بعد از اینکه مواد را آماده کردید نان را از وسط باز  و 2 تکه کنید با قلمو مقداری روغن زیتون به آن بزنید و در فر یا توستر خوب تست و خرد کنید و داخل سالاد بریزید و مخلوط کنید.

 

 شما می‌توانید بر اساس ذائقه‌ای که دارید سبزیجات دیگر مانند پیازچه و کرفس هم اضافه کنید.

 

نکته ای که حتما باید توجه کنید این است که سالاد نباید زیاد بماند یا به اصطلاح استراحت کند چون گوجه ها آب پس می‌دهند و سالاد شما بد شکل می‌شود شما 5 دقیقه بعد از آماده سازی می توانید آن را میل کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.