2024/04/23
۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
شایع‌ترین بیماری‌های مردانه کدام‌ها هستند؟

شایع‌ترین بیماری‌های مردانه کدام‌ها هستند؟

از جمله بیماری هایی که سلامت مردان را تهدید می کند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دوات آنلاین-امروزه عوامل متعددی سلامت مردان را تهدید می کند.این عوامل اگر به موقع تشخیص داده شود ، به راحتی درمان می‌شود. به همین دلیل مردان باید مراقب سلامت خود باشند و از معاینات سالانه غفلت نکنند.  از جمله بیماری هایی که سلامت مردان را تهدید می کند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

بیماری قلبی عروقی

بر اساس تحقیقات انجمن قلب آمریکا، از هر سه مرد، یک نفر به نوعی از بیماری قلبی عروقی مبتلاست. مطالعات نشان می‌دهند که هر ساله 8.2 میلیون نفر از مردان دچار سکته قلبی می‌شوند و این بیماری بین مردان جوان بسیار شایع است.

 

بیماری‌های تنفسی

خطرات شغلی مانند قرار گرفتن در معرض آزبست و دیگر موادی که موجب آسیب دیدن ریه می‌شود، احتمال این نوع بیماری را به شدت افزایش می‌دهد. با این حال، سیگار کشیدن که اغلب به علت فشار استرس است، بیشترین تأثیر را در بروز بیماری‌های تنفسی و سرطان ریه دارد.

 

سرطان پوست

خطر ابتلا به سرطان پوست در مردان بعد از سن ۵۰ سالگی به شدت افزایش می‌یابد. قرار گرفتن در معرض اشعه‌های خورشید و مراجعه نکردن به پزشک خطر این بیماری را چند برابر می‌کند.

 

ایدز

بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده توسط سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری، احتمال ابتلا به عفونت HIV در مردان به شدت زیاد است. در سال ۲۰۰۹، حدود ۶۹ درصد بیماران مبتلا به این ویروس، مردان بین سنین ۱۳ تا ۲۹ سال بوده‌اند.

 

بیماری کبد

مصرف زیاد الکل و تنباکو، خطر ابتلا به اختلالات کبدی را در مردان به شدت افزایش می‌دهد.

بهترین راه جلوگیری از این بیماری‌ها یا تشخیص به موقع آن‌ها، مراجعه مرتب به پزشک و معاینه بدن است. هر علامتی را که در سلامتی‌تان اختلالی به وجود می‌آورد، جدی بگیرید.

 

منبع: خراسان

 

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.