2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
مروری کوتاه بر 10 فیلم برتر آرای مردمی جشنواره فجر

مروری کوتاه بر 10 فیلم برتر آرای مردمی جشنواره فجر

«ماجرای نیمروز: رد خون» ساخته محمدحسین مهدویان که ادامه فیلم «ماجرای نیمروز 1» است، به ماجرای عملیات مرصاد پرداخته است و موفق شده نظر تماشاگران و علاقه مندان به سینما را جلب کند.

دوات آنلاین-با گذشت چهار روز از جشنواره فیلم فجر، 10 فیلم برتر آرای مردمی جشنواره فیلم فجر اعلام شد. بنابرگفته مسئول آرای مردمی جشنواره، امسال همه فیلم‌های بخش مسابقه، نگاه نو و سه پویانمایی حاضر در جشنواره، به رای مردم گذاشته می‌شوند. در ادامه مطلب مرور کوتاهی بر 10 فیلم محبوب جشنواره داشته‌ایم.

 

«ماجرای نیمروز: رد خون» ساخته محمدحسین مهدویان که ادامه فیلم «ماجرای نیمروز 1» است، به ماجرای عملیات مرصاد پرداخته است و موفق شده نظر تماشاگران و علاقه مندان به سینما را جلب کند.

 

فیلم «قسم» بعد از فیلم کمدی «گینس» دومین تجربه کارگردانی محسن تنابنده است و تنابنده با این فیلم برای اولین‌بار در مقام کارگردان در جشنواره فیلم فجر حضور دارد. مهناز افشار، سعید آقاخانی، حسن پورشیرازی و مهران احمدی بازیگرانی هستند که در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

 

 فیلم «غلامرضا تختی» به کارگردانی بهرام توکلی که در نخستین روز از جشنواره به علت جا به جایی سئانس اکرانش با فیلم «معکوس» اکران پر حاشیه‌ای در سینمای اصحاب رسانه یعنی پردیس ملت داشت، جزو فیلم‌های منتخب مردم بوده است. این فیلم در میان منتقدان نیز مخالفان و موافقان زیادی داشته است.

 

فیلم «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار در سینماهای مردمی مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته و اکران این فیلم به سئانس فوق‌العاده نیز رسیده است. هوتن شکیبا در این فیلم نقش «عبدالحمید ریگی» را بازی می‌کند.

 

فیلم «قصر شیرین» به کارگردانی رضا میرکریمی که تنها بازیگر چهره آن حامد بهداد است و دو بازیگر کودک تلویزیون نیز در آن حضور دارند، موفق شده توجه مخاطبان را به خود جلب کند. رضا میرکریمی در خصوص انتخاب حامد بهداد گفته است که او انتخاب دومش بوده و از این انتخاب اظهار رضایت کرده است.

 

فیلم «متری شیش‌ونیم»، جدیدترین ساخته سعید روستایی هم مانند فیلم قبلی این کارگردان جوان یعنی «ابد و یک روز» مورد توجه مردم قرار گرفته است. این فیلم به معضل اعتیاد می‌پردازد.

 

فیلم «بیست‌وسه نفر» اقتباسی از کتاب «آن 23 نفر» است و خاطرات گروهی از اسرای جنگ تحمیلی را به نمایش درآورده است. سردار سلیمانی هنگام آغاز تصویربرداری این فیلم به کارگردانی مهدی جعفری، در جمع عوامل آن حاضر شده بود.

 

فیلم «سرخپوست» به کارگردانی نیما جاویدی که اتفاقا موفق شده نظر مثبت مسعود فراستی را هم جلب کند، به فهرست فیلم‌های محبوب تماشاگران هم راه پیدا کرده است. در خلاصه داستان این فیلم که در سال 47 می‌گذرد آمده است: یک زندان قدیمی در جنوب ایران به دلیل مجاورت با فرودگاه در حال توسعه شهر در حال تخلیه است. سرگرد نعمت جاهد، رئیس زندان به همراه مامورانش در حال انتقال زندانیان به زندان جدیدند.

 

فیلم «بنفشه آفریقایی» دومین ساخته بلند مونا زندی‌حقیقی است که از حضور ستاره سینمای ایران، فاطمه معتمدآریا بهره برده و توانسته با رای مخاطبان به این فهرست 10تایی راه پیدا کند.

 

این فیلم البته به خاطر داستانش که زندگی یک زن با شوهر فعلی و سابقش است حاشیه های زیادی نیز داشته است.

 

فیلم «جان‌دار» ساخته حسین امیری‌دوماری و پدرام پورامیری دو کارگردان 25 ساله است و از این نظر جزو اتفاقات بی‌سابقه در جشنواره فیلم فجر به حساب می‌آیدکه موفق شده است جزو آثار محبوب تماشاگران در چند روز گذشته قرار بگیرد.

 

منبع: خراسان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.