2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
ساعت پخش و تکرار سریال خط تماس + خلاصه داستان و گفت‌وگو با کارگردان و بازیگر نقش بکتاش

ساعت پخش و تکرار سریال خط تماس + خلاصه داستان و گفت‌وگو با کارگردان و بازیگر نقش بکتاش

امین اسکندریان بازیگر نقش اول قصه است که نامش در سریال مهدی است او تئاتر کار کرده و اولین تجربه تلویزیونی اش است.برای این نقش از ۵۰۰ نفر تست گرفتیم تا در نهایت به انتخاب اسکندریان رسیدیم

دوات آنلاین-سریال خط تماس هر شب ساعت 22 و 10 دقیقه از شبکه اول سیما پخش می‌شود و روز بعد ساعت 15 و 30 دقیقه می‌توانید تکرار آن را ببینید اما اگر می‌خواهید بدانید در این سریال چه اتفاقی می‌افتد، بازیگران آن چه کسانی هستند و سریال چگونه ساخته شده و چند فصل دارد گزارش جام جم را در ادامه بخوانید:

 

کافی است نگاهی به مهمترین رویدادهای انقلاب اسلامی داشته باشیم، آن وقت است که متوجهمی شویم همه این رویدادها را می توان دستمایه آثار نمایشی قرار داد. تا به امروز برخی تهیه کنندگان و کارگردانان، مجموعه های تلویزیونی با موضوع انقلاب ساخته و روانه آنتن کردند که روزهای پرشورانقلاب و وقایع مربوط به آن دوران را نمایش داده اند.

 

در این باره می توان به سریال هایی همچون شب می‌گذرد، ت اصبح، پروانه، ارمغان تاریکی، نفس و... اشاره کرد. از سوی دیگر تاریخ انقلاب اسلامی به  حدی جذابیت دارد که می توان سریال های متنوعی ساخت اما سازندگان آثار نمایشی از قبل باید تحقیقات و پژوهش ویژه ای درباره تاریخ انقلاب داشته باشند.

 

بنابراین فیلمنامه نویسان و کارگردانان باید دست به کار شوند، چراکه موضوع انقلاب اسلامی به حدی گسترده است که فیلمنامه نویسان میتوانند با انتخاب سوژه های انقلابی، مجموعه های متنوع انقلابی را بنویسند.

 

محسن علی اکبری وجواد شمقدری هم از چندی پیش تولید مجموعه تلویزیونی نفوذ را با موضوع انقلاب آغاز کردند و از دل این مجموعه ده قسمت با نام خط تماس درآورده اند که از شنبه 13 بهمن ساعت ۲۲ و۱۵ دقیقه روانه آنتن شبکه یك میشود.

 

این سریال به وقایع تاریخ انقلاب از بهمن ۵۷ تا فروردین ۵۸ می پردازد. یکی از مهم ترین اتفاقات این برهه از تاریخ انقلاب مساله پیروزی دانشجویان مسلمان درختم غائله گروهك تروریستی خلق ترکمن در گنبدکاووس است که توسط عناصر ضدانقلاب وتجزيه طلب طراحی شده بود.

 

البته مجموعه نفوذ ۴۰ قسمتی است و دیگر بخش های سریال سال آینده پخش میشود.

 

نگارش این مجموعه براساس استنادهای تاریخی صورت گرفته و این مجموعه در سه فاز تولید می شود.

 

روایت ۴۰ قسمت اول از پیش از انقلاب تا تسخیر لانه جاسوسی پیش میرود. فصل دوم این مجموعه به حوادث حین تسخیر لانه جاسوسی تا کودتای نوژه و آغاز جنگ تحمیلی می پردازد و فازسوم هشت سال دفاع مقدس را دربر می گیرد.

 

امین اسکندریان، کیمیا اکرمی، احمدنجفی، حمید گودرزی، رحیم نوروزی، علیرام نورایی و صالح میرزاآقایی از جمله بازیگران این مجموعه هستند.

 

دغدغه ساخت يك مجموعه انقلابی

جواد شمقدری، کارگردان سریال خط تماس درباره شکل گیری طرح این اثر به جام جم می گوید: سالها بود که دنبال ساخت يك مجموعه با محوریت رویدادهای انقلاب بودم و شروع به تحقیق و نگارش کردم، اواسط کار با دوستان سیما فیلم صحبت کردم که از کار حمایت کنند. خوشبختانه بعد از حمایت سیما فیلم پروژه را جلو بردم. البته تحقیق و نگارش کل کار به عهده خودم بود، اما در بعضی مقاطع که نیاز بود حتما از مشاوران دوستان استفاده کرده ام.

 

وی ادامه می دهد: البته سال ۵۸ من به سینما وارد نشده بودم، اما همیشه به این موضوع فکر میکردم که رویدادهای انقلاب قابلیت دارند دستمایه ساخت آثار نمایشی شوند. سالها بعد که وارد کار سینما و تلویزیون شدم به این موضوع دوباره فکر کردم. بعد از ساخت فیلم توفان شن، احساس کردم تسخير لانه جاسوسی از جمله موضوعاتی است که نه تنها اهمیت دارد، بلکه می تواند، سوژه يك مجموعه تلویزیونی شود.

 

این نویسنده و کارگردان اشاره می کند: البته در گذشته منابع تحقیقاتی کم بود، اما الان این طور نیست و دسترسی به منابع راحت است. باید ارزش این رویداد عظیم را در کشورمان بدانیم و کارهای مناسبی با این محوریت بسازیم. ده قسمت از مجموعه نفوذ را با نام خط تماس برای پخش از شبكه يك در ایام دهه فجر آماده کرده ایم.

 

شمقدری با اشاره به اینکه ۷۵ درصد از سریال نفوذ تصویربرداری شده، می گوید: ده قسمتی که برای پخش در نظر گرفته ایم، يك سوم ابتدای کار است و فصل های بعدی سریال، مهر یا آبان ۹۸ روی آنتن می رود. در این مجموعه به وقایع انقلاب اسلامی از ۲۲ بهمن ۵۷ تا ۱۲ فروردین ۵۸ می پردازیم.

 

وی ادامه می دهد: در این مقطع اتفاقات زیادی افتاده است و ما به غائله گنبدکاووس می پردازیم که البته الان از ذهن مردم محوشده و پرداخت به چنین ماجرایی، یادآوری برای نسل گذشته است و نسل جوان هم می توانند این واقعه را به شکل تصویری ببینند

 

تست بازیگری از ۵۰۰ نفری

این کارگردان در پاسخ به این که آیا پخش ده قسمت از این سریال در دهه فجر و بقیه آن در مهرماه به کار لطمه نمی زند، توضیح می دهد: بهتر بود با هم پخش شود، اما از آنجا که سریال برای آنتن شبکه یك نبود، به همین دلیل قرار شد فصل يك در دهه فجر روی آنتن برود. بعد از تمام شدن مراحل فنی این فصل، بقیه تصویربرداری را هم انجام می دهیم.

 

وی با اشاره به انتخاب بازیگران برای سریال عنوان می کند: با توجه به اینکه اکثرشخصیت های سریال جوانان هستند، به همین دلیل سراغ بازیگرانی رفته ایم که هم پیشکسوت هستند؛ مثل رحیم نوروزی، حمید گودرزی، علیرام نورایی، شهره لرستانی و... و هم اینکه بازیگرانی انتخاب کردیم که تئاتری هستند، اما تجربه هنرنمایی جلوی دوربین تلویزیون را نداشته اند.

 

شمقدری درباره بازیگر نقش قهرمان قصه تصریح می کند امین اسکندریان بازیگر نقش اول قصه است که نامش در سریال مهدی است او تئاتر کار کرده و اولین تجربه تلویزیونی اش است.

 

برای این نقش از ۵۰۰ نفر تست گرفتیم تا در نهایت به انتخاب اسکندریان رسیدیم. نقش مقابل او راهم يلدا افشارنیا بازی می کند که نامش در سریال مهناز است. مهدی قهرمان قصه است که مبارزانقلابی است و در همه بخشهای قصه حضور جدی دارد.

 

این کارگردان با اشاره به دشواری های ساخت يك سريال انقلابی میگوید: فضای معماری و بافت شهری نسبت به زمان انقلاب خیلی تغییر کرده است. به همین دلیل ساخت کارهایی با محوریت تاریخ معاصرسخت تر از تاریخ گذشته است، زیرا مردم خاطرات آن دوره را در ذهن دارند. مکانهای فیلمبرداری سریال بخشهای مختلف تهران، شهرك غزالی  و چالوس است. از نتیجه کار راضی هستم. امیدوارم مردم ازتماشای سریال لذت ببرند.

 

نورایی در لباس چريك فدایی خلق

علیرام نورایی، بازیگر نقش بکتاش در سریال خط تماس درباره نقشش به جام جم می گوید: داستان این سریال در مقطع تاریخ معاصر و زمان پیروزی انقلاب اسلامی میگذرد ومن هم در این سریال نقش بکتاش، چریک فدایی خلق را بازی می کنم که جزو مهره های اصلی فدایی خلق است. او درگیریهای عقیدتی زیادی با نقش اول قصه به نام مهدی دارد. البته خیلی حرکات اکشن ندارد، اما در مجموع شخصیت جذابی بود، به همین دلیل بازی در این سریال را پذیرفتم.

 

وی ادامه می دهد: تا به حال نقش چريك فدایی خلق را بازی نکرده بودم و قبل از ایفای نقش با آقای شمقدری کارگردان صحبت کردم. او اطلاعات جامعی از این افراد داشت و در زمان انقلاب آنها را دیده بود. خودم هم قبل از بازی تحقیقاتی کردم و با روحیات این افراد کاملا آشناشدم.

 

این بازیگر در پاسخ به این سؤال که باتوجه به اینکه بیشترین بازی را مقابل بازیگر نقش مهدی (امین اسکندریان) داشتید که تجربه کار تلویزیونی نداشته کار با او چطور بود، می گوید: اسکندریان همبازی بسیار خوب، خوش انرژی و دوست داشتنی بود و در عین حال سختكوش. غیر از او بازیگران جوان دیگری هم داشتیم که همه خیلی با انرژی کارکردند.

 

نورایی تجربه همکاری باشمقدری را مثبت ارزیابی کرده و یادآور می شود: کار با این کارگردان خیلی راحت بود و تعامل خوبی با بازیگران داشت. امیدوارم مردم هم از تماشای سریال راضی بوده و آن را دوست داشته باشند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.