2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
بهترین و ساده‌ترین روش برای پخت ته دیگ زعفرانی

بهترین و ساده‌ترین روش برای پخت ته دیگ زعفرانی

ته دیگ زعفرانی را با دستور پختی که در این مطلب آمده است می‌توانید خیلی ساده و راحت درست کنید.

دوات آنلاین-ته‌دیگ یک سبک پخت پلو در ایران است که طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد. خارجی‌هایی که مهمان ایرانی‌ها بوده‌اند از لذت این بخش از پلو تا پیش از این محروم بودند. بیشتر ته‌دیگ‌هایی که ایرانی‌ها استفاده می‌کنند با نان درست می‌شود اما ته‌دیگ برنج که با زعفران درست می‌شود هم ته‌دیگی خاص است که جذابیت خاص خودش را دارد.

 

مواد لازم برای ته دیگ زعفرانی

سولماز خیاطی، متخصص تشریفات می‌گوید: برای تهیه این ته‌دیگ که مانند ته‌چین درست می‌شود نیاز به زعفران دم‌شده، ماست چکیده، تخم مرغ و چاشنی‌هایی مانند نمک، پودر سیر و پیاز و فلفل دارید.

دستور پخت ته دیگ زعفرانی

دستور پخت ته دیگ زعفرانی

برنج را به روش همیشگی آبکش کنید و قبل از اینکه آن را به داخل قابلمه بریزید کمی از برنج را جدا کرده و با زعفران دم‌شده، ماست و تخم‌مرغ(یک پیاله ماست و یک عدد تخم مرغ)و چاشنی‌هایی که در نظر گرفته‌اید مخلوط کنید. بعد آن را کف قابلمه بریزید و  صاف کنید.

 

بیشتر بخوانید: دستور پخت کامل ته چین گوشت

 

توجه داشته باشید برای این ته‌دیگ حتما باید روغن زیادی استفاده کنید چون برنج کف آن باید سرخ شود. بعد از اینکه ته‌دیگ را کاملا صاف کردید مابقی برنج را اضافه کنید و تا مدت زمان نیم ساعت اجازه بدهید دم بکشد.

 

اگر این مدت را تا 40 دقیقه اضافه کنید ته‌دیگ شما کاملا سرخ می‌شود و به برنج دمی هم آسیبی وارد نمی‌شود .

 

در همین زمینه: طرز پخت ته چین مرغ مجلسی را ببینید

 

درباره ته‌دیگ زعفرانی باید بگویم شما می‌توانید علاوه بر سیر و پیاز که به صورت پودر از آن استفاده می کنید یک قرص عصاره مرغ هم استفاده کنید تا طعم مرغ بگیرد و خوشمزه‌تر شود.  

 

اگر می‌خواهید ته‌دیگ شما نازک باشد و فقط زعفرانی باشد می‌توانید ماست را حذف کنید و فقط یک تخم مرغ با سفیده اضافه کنید و به صورت یک لایه نازک پهن کنید.

 

اما اگر به صورت ته‌چین از آن استفاده کنید قطعا جذاب‌تر است چراکه در واقع شما با پخت یک غذا دو غذا به دست آورده‌اید و این مساله میزتان را زیباتر می‌کند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.