2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
زن متاهل در دام دکترقلابی پوست

زن متاهل در دام دکترقلابی پوست

صبحانه نخورده، گوشی را برداشتم و وارد تلگرام و کانال مربوطه شدم، دیدم خیلی از افراد و کاربران مشکلات خودشون را مطرح کردند و نسخه پیشنهادی ادمین کانال را دریافت کرده اند و پس از بهبودی نتیجه را داخل این کانال به اشتراک گذاشته اند.

دوات آنلاین-28 ساله و خانه دار هستم. امروز می خواهم درباره یک اشتباه فاجعه باری که حتی نزدیک بود آبرویم را برباد دهد، با شما صحبت کنم.

 

چند وقت بود که از یک بیماری پوستی رنج می‌بردم، به چندین دکتر مراجعه کردم اما بهبودی حاصل نشد. هر یک از اعضاء خانواده و فامیل برای من یک نسخه تجویز می‌کرد، من هم انواع داروهای گیاهی و سنتی و... را مصرف می کردم.

 

دیگر نمی دانستم چه کاری باید انجام دهم. یک روز، یکی از بستگان صبح زود به من زنگ زد و آدرس یک لینک تلگرامی را به من داد و امیدوارم کرد که این کانال مطالبی دارد که می تواند به رفع مشکل من، کمک کند.

 

صبحانه نخورده، گوشی را برداشتم و وارد تلگرام و کانال مربوطه شدم، دیدم خیلی از افراد و کاربران مشکلات خودشون را مطرح کردند و نسخه پیشنهادی ادمین کانال را دریافت کرده اند و پس از بهبودی نتیجه را داخل این کانال به اشتراک گذاشته اند.

 

خیلی خوشحال و امیدوار شدم و سریع با ادمین ارتباط گرفتم. یک پیغامی برایش ارسال کردم و مشکل اولیه خودم را برایش نوشتم. واقعاً نمی‌دانستم چه کاری دارم انجام می‌دهم و دردم را برای چه کسی دارم می‌گویم؟

 

 بعد از ظهر جوابی از سوی ادمین برایم ارسال شد؛ «با شرح بیماری نمی توان نسخه تجویز کرد، باید تصاویری از مشکل پوستی خودتان بگیرید و برایم بفرستید».

 

سریع گوشی را برداشتم و عکس هایی از جای جای بدنم گرفتم و برایش ارسال کردم. بعد از چند روز لینکی توسط ادمین برایم ارسال شد. وارد شدم و با تعجب دیدم تمام عکس‌های بدنم در آن گروه به نمایش گذاشته شده است.

 

به ادمین پیغام دادم؛ شما دکتر هستید و باید محرم راز بیماران خود باشید! چرا عکس‌های من را در یک گروه دیگر بارگذاری کرده‌اید؟ پیغام داد: اگر می‌خواهید عکس‌های شما بیشتر منتشر نشود مبلغ یک میلیون ریال به حسابم واریز کن!

 

نمی دانستم چه کنم! اگر عکس هایم را بستگانم ببینند، چه فکری درباره من می کنند؟ باز یک تصمیم اشتباه گرفتم. پول را با شماره حساب اعلامی واریز کردم، ولی عکس های من برداشته نشد. دوباره ادمین به من پیغام که باید 500 هزار تومان به حسابش واریز کنم.

 

پاسخ دادم که اگر پول را بدهم، عکس‌های من را حذف می‌کنید؟ جواب داد بله حذف می کنم. سریع مبلغ را برایش واریز کردم ولی باز هم عکس هایم حذف نشد. دوباره درخواست پول به مبلغ 5 میلیون تومان کرد.

 

 نمیدانستم چه کار کنم. تا کجا باید به این کلاهبردار باج می دادم. به پیشنهاد یکی از دوستانم، به پلیس فتا مراجعه کردم و کل ماجرا را تعریف کردم و پرونده تشکیل و متهم دستگیر شد.

 

از کار خودم خیلی پشیمان هستم. بخاطر ارسال عکس هایم اینقدر به زحمت افتادم و مدت ها اعصابم به هم ریخته بود. اگر این موضوع توسط پلیس فتای سمنان جمع نمی‌شد، آبرویم می رفت.

 

نظریه کارشناس

سرهنگ حسین صادقی کاشان رئیس پلیس فتای استان سمنان در خصوص کلاهبرداری و اخاذی هایی از دست گفت: کاربران فضای مجازی همواره آگاه باشند، مجرمان سایبری از هر ترفندی برای رسیدن به اهداف مجرمانه خود استفاده می‌کنند.

 

خریداران دارو حتما از مراکز معتبر و دارای مجوز اقدام به خرید نیازهای دارویی خود کنند و به تبلیغات فریبنده مجرمین سایبری اهمیت ندهند.

 

در صورت مواجهه با این‌گونه کلاهبرداری ها و موارد مشکوک می‌توانید از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  با ما تماس بگیرید و از بروز مشکلات بیشتر جلوگیری کنید.

 

 

 

نویسنده: ستوانیکم ایمان رجبی؛ کارشناس فتای استان سمنان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.