2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
آشپزی/ دستور تهیه پوره ماهی دودی و نحوه سرو آن

آشپزی/ دستور تهیه پوره ماهی دودی و نحوه سرو آن

پوره ماهی دودی هرچند در اردور قرار می‌گیرد و پیش غذا محسوب می‌شود اما می‌تواند یک غذای کامل باشد. توجه داشته‌باشید بوی مطبوع و خاص این غذا می‌تواند اشتهای شما را بسیار تحریک کند اما اگر از آن زیاد استفاده کنید قطعا شام اصلی را از دست خواهید داد

دوات آنلاین-پوره ماهی دودی  یک پیش غذای خاص و ویژه است که طعم خاص و بوی مطبوع آن اشتهای شما را باز می‌کند، این پیش‌غذای خاص مخصوص مهمانی‌های مجلل و میز‌های رنگی است.

 

سارا جعفری متخصص تشریفات درباره نحوه تهیه و سرو این پیش‌غذا به دوات آنلاین می‌گوید:

 

پوره  ماهی دودی  هرچند در اردور قرار می‌گیرد و پیش غذا محسوب می‌شود اما می‌تواند یک غذای کامل باشد. توجه داشته‌باشید بوی مطبوع و خاص این غذا می‌تواند اشتهای شما را بسیار تحریک کند اما اگر از آن زیاد استفاده کنید قطعا شام اصلی را از دست خواهید داد.

 

بنابراین با توجه به کالری که دارد و احساس سیری را به تاخیر می‌اندازد بهتر است نسبت به میزانی که از آن استفاده می‌کنید دقت کنید.

برای تهیه این پیش‌غذای خاص و رنگی که می‌تواند میز شما را به یک میزغذای مجلل و زیبا تبدیل کندالبته برای 6 نفر  به  مواد زیر نیاز دارید:

 

نان تست :6 عدد

روغن زیتون :به مقدار لازم

مک و فلف  :به مقدار لازم

کرفس کامل :2 عدد

شاهی و برگ جعفری  :300 گرم از هرکدام

ماهی دودی :400 گرم

پنیر خامه ای :200 گرم

لیمو ترش :3 عدد،

 

قبل از هر کاری کرفس ها را به دو قسمت ساقه و برگ جدا کنید و ساقه های آن را ریز خرد کنید و برگ ها را برای سرو کنار بگذارید.

 

حالا ماهی دودی را پوست بگیرید، گوشت ماهی را داخل غذاساز بریزید و به طور کامل پوره کنید،

 

پنیر خامه ای و پوست لیمو ترش رنده شده را به همراه آب یکی از لیموترش ها و مقداری برگ جعفری به ترکیبات خود اضافه کنید،

 

همه این مواد را دوباره به مدت 20 دقیقه با غذاساز پوره کنید تا در نهایت به یک پاته نرم تبدیل شود.

برگ های باقیمانده از سبزی جعفری و برگهای کرفس و درنهایت شاهی را با هم به داخل یک ظرف بریزید و ساقه هایی که از کرفس جدا کرده و خرد شده بودند را نیز به آن اضافه کنید.

 

حالا می توانید روی سبزیجاتی که دارید یک عدد آب لیمو ؛ قدری روغن زیتون و فلفل و نمک اضافه کنید تا سالاد عطر و طعمی خوشی به خود بگیرد.

 

تابه ای را روی اجاق گاز گذاشته و آن را حرارت دهید .

 

نان‌هایی که تهیه کرده‌اید را تست کنید. اگر تستر دارید کار شما راحت است. اگر این دستگاه را ندارید می‌توانید با ساندویچ‌ساز یا تابه نان را تست کنید .

 

در پایان پوره ماهی خود را با نان هایی که آماده شده و سالاد سبزیجات به همراه برش هایی از لیمو و یک لیوان نوشیدنی برای خود و مهمانان سرو کنید .

 

شما می‌توانید از این پیش‌غذای خاص و عالی در وعده عصرانه یا در میز فینگرفود هم استفاده کنید.

 

توجه داشته‌باشید که اگر ماهی‌دودی ندارید یا در فصل آن را خریداری نکرده‌اید می‌توانید از تن‌ماهی استفاده کنید اما حتما باید مایع را از گوشت کاملا جدا کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.