2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
بهترین بازیگران سینمای ایران در 36 دوره جشنواره فیلم فجر

بهترین بازیگران سینمای ایران در 36 دوره جشنواره فیلم فجر

اجاره نشین ها، اثر به یادماندنی داریوش مهرجویی بـا درخشش عزت ا... انتظامـی در نقش عباس آقا، یکی از بهترین کمدی های اجتماعی- شهری سینمای ایران به شمار می رود کـه انتظامی را نامزد دریافت سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد کرد.

دوات آنلاین-در سی و شش دوره برگزاری جشنواره فیلم فجر فیلم های بسیاری در گونه های مختلف ساخته شد و بازیگران بسیاری به نقش های گوناگون جان بخشیدند؛ بازیگرانی که به دلیل بازی خوب و قابل تحسین شان در اذهان مخاطبان مانده اند. حال امسال باید دید که چه بازیگری شخصیتی متفاوت را خلق می کند. در مطلب پیش رو با نگاهی بر ادوار مختلف جشنواره فیلم فجر، نقش های متفاوت و به یادماندنی چند بازیگر را مرور می کنیم.

 

فرامرز  قریبیان

«سفیر» ساخته فریبرز صالح در اولین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. فرامـرز قریبیان در نقش «قیس بن مسهر»، شـخصیتی را خلق کـرد که هنوز هم جاذبه های خاص خودش را دارد.

 

داریوش ارجمند

«ناخدا خورشید» فیلم تحسین شده ناصر تقوایی، شخصیتی تاثیرگـذار با بازی داریوش ارجمند داشت که سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را به او اختصاص داد.

 

عزت ا... انتظامی

اجاره نشین ها، اثر به یادماندنی داریوش مهرجویی بـا درخشش عزت ا... انتظامـی در نقش عباس آقا، یکی از بهترین کمدی های اجتماعی- شهری سینمای ایران به شمار می رود کـه انتظامی را نامزد دریافت سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد کرد.

 

علیرضا خمسه

«آپارتمان شماره 13» به تهیه کنندگی و کارگردانی یدا... صمدی فیلمی بـود کـه مـورد توجه هیئت داوران جشنواره فیلم فجر قرار گرفت. داستان این فیلم از این قرار بود که  ماشاءا... ایرانمنش با بازی علیرضا خمسه از کرمان راهی پایتخت می شود تا ارث پدری اش، «آپارتمان شماره 13» را بفروشد و کارگاه تراشکاری کارفرمای خـود را در زادگاهش بخرد و بـا دختر محبوبـش ازدواج کند.

 

حامد بهداد

حامد بهداد در «روز سوم» محمد حسین لطیفی، نقش سرگرد عاشق بعثی را به گونه ای ایفا کرد که نامزد  دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل شد.

 

پیمان معادی و شهاب حسینی

«جدایی نادر از سیمین» اصغر فرهادی، اتفاق ویژه سینمای ایران بود. پیمان معادی و شهاب حسینی، دو کاراکتر فراموش نشدنی سینمای ایران و حتی جهان در این فیلم بودند. اگرچه معادی نامزد دریافت سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد تشخیص داده نشد اما شهاب حسینی بـه جمع نامزدهای دریافت کنندگان سیمرغ بهترین نقش مکمل راه یافت.

 

طناز  طباطبایی

«هیس دخترها فریاد نمی زنند» پوران درخشنده، طناز طباطبایی را نامزد دریافت سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن کرد. او با بازی در نقش «شیرین»، تا مدت ها فیلم را بـه موضوع بحث های اجتماعی و رسانه ای تبدیل کرد.

 

نوید محمدزاده

فیلم کارگردانی فیلم اولی، کاراکترهای به یاد ماندنی را به صف ماندگاران سینمای ایران اضافـه کرد. «ابد و یک روز» سعید روستایی در این سال، یک سورپرایز برای سینمای ایران داشت؛ «نوید محمدزاده» سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را از آن خود کرد.  فیلم روایتی از خانواده هایی است که اعتیاد و مشکلات اقتصادی، همه فرزندان را تحت تاثیر قرار داده است.

 

سارا بهرامی و لیلا حاتمی

«ایتالیا ایتالیا» و «رگ خواب»، دو فیلم به یاد ماندنی بود که دو بازیگر زن را در مجموعه کاراکترهای به یادماندنی سینمای ایران جا داد؛ سارا بهرامی در فیلم کاوه صباغ زاده و لیلا حاتمی در فیلم حمید نعمت ا.... . اولی نامزد دریافت سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن شد و دومی، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن را به خانه برد.

 

ترانه علیدوستی

 کاراکتر «الی» در فیلم به یادماندنی اصغر فرهادی یعنی «درباره الی»، ترانه علیدوستی را به بازیگری موفق تبدیل کـرد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.