2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
جدیدترین حرف‌های شاهرخ خان بعد از یک شکست تجاری؛ ستاره بالیوود چه برنامه‌هایی دارد؟

جدیدترین حرف‌های شاهرخ خان بعد از یک شکست تجاری؛ ستاره بالیوود چه برنامه‌هایی دارد؟

زمان همه چیز را حل خواهد كرد. شاید برای مدت كوتاهی ناراحت شكست تجاری این یا آن فیلمم باشم، اما زمان می‌گذرد و دوباره آرامش از راه می‌رسد

دوات آنلاین-در سینمای هند ، سه روز آخر هفته اهمیت و معنای ویژه‌ای دارد. در فاصله روزهای جمعه تا یكشنبه، سرنوشت بازیگران مشخص و دستخوش تغییرات شگرفی می‌شود. همان‌طور كه موفقیت مالی یك فیلم بازیگرش را به عرش می‌برد، شكست تجاری آن هم می‌تواند او را به زمین زده و كارنامه هنری‌اش را نابود كند.

 

زمانی كه در ساعات پایانی روز یكشنبه رقم كلی فروش فیلمی اعلام می‌شود، زمان خنده یا گریه بازیگر آن هم از راه می‌رسد. با این تفاصیل آیا رقم فروش افتتاحیه یا فروش كلی فیلمی از شاهرخ خان هم می‌تواند در همین مقوله جای گیرد؟ آیا فروش یا عدم فروش فیلمی از این خان بزرگ بالیوود تاثیری بر موقعیت ممتاز و وضعیت عالی و منحصر به فرد او خواهد گذاشت؟ به قول تاران آدرش، منتقد و تحلیلگر سرشناس بالیوود، آیا شاهرخ و فیلم‌هایش بیدی هستند كه از این بادها بلرزند؟! تازه‌ترین فیلم این بازیگر به نام «صفر»، در جدول گیشه نمایش سینماهای هند شكست سخت تجاری خورد و باعث حرف و حدیث و جنجال بسیار زیادی در هند شد. بعد از اعلام رقم فروش كلی 90 کروری فیلم در رسانه‌ها(با توجه به هزینه 200 کروری)، این پرسش مطرح شد كه آیا دوران خوش كارنامه هنری شاهرخ خان به سر رسیده است؟

 

به نوشته بالیوود هنگاما، شاید تحلیلگران عجول بلافاصله پایان دوران شاهرخ را اعلام كنند، اما نمی‌توان با قاطعیت از سررسیدن دوران خوش بازیگر صحبت كرد. حداقل این‌كه خود شاهرخ با چنین تحلیلی موافق نیست و خیلی خونسرد در این رابطه صحبت می‌كند كه موفقیت و عدم موفقیت فیلم‌های سینمایی در بالیوود امری طبیعی و پذیرفته شده است.

 

او كه به نظر نمی‌رسد شكست تجاری صفر خدشه‌ای در فعالیت‌های هنری‌اش وارد كرده باشد، به رسانه‌ها چنین می‌گوید: بازیگری برایم حكم یك چالش جدی را دارد و بدون آن، احساس كمبود می‌كنم. من یك بازیگرم و خیلی خوب می‌دانم كه در چه شرایط و موقعیت‌هایی دارم كار می‌كنم. اگر این چالش‌ها و نقاط منفی در كار و زندگی‌ام نباشد، حس یك آدم مرده را دارم. همین چیزها هستند كه زندگی و كارنامه مرا ساخته‌اند و اگر شكست‌ها و عدم موفقیت‌ها نباشند، هرگز در زندگی‌ام به آن چیزی كه امروز هستم دست پیدا نمی‌كردم.

 

 نگاه متفاوت بازیگر

بازیگر نگاهی متفاوت به شكست تجاری برخی از فیلم‌هایش دارد و اذعان می‌كند كه از ابتدای تولید آنها می‌دانسته كه شاید موفقیت چندانی در جدول گیشه نمایش به دست نیاورند: زمان همه چیز را حل خواهد كرد. شاید برای مدت كوتاهی ناراحت شكست تجاری این یا آن فیلمم باشم، اما زمان می‌گذرد و دوباره آرامش از راه می‌رسد. قبول دارم كه بعضی فیلم‌هایم مثل افن/ طرفدارب یا صفر شكست تجاری می‌خورند، اما این فیلم‌ها با نیت فتح گیشه ساخته نشده‌اند و كارهایی متفاوت هستند كه حرفی برای گفتن دارند. درست است كه در گیشه نمایش موفقیتی به دست نمی‌آورند، اما در طول زمان ماندگار می‌شوند و در آینده  از آنها به عنوان كارهایی برتر اسم برده می‌شود. این نوع فیلم‌ها شكست‌ناپذیرند. متوقف شدنی نیستند و ماندگارند. برای همین است كه از بازی در این نوع فیلم‌ها دست نخواهم كشید. عدم موفقیت تجاری این فیلم‌ها ناامیدم نمی‌كند و كار بازی در آنها را متوقف نخواهم كرد.

 

تمرکز  روی ادونب

به این ترتیب، شاهرخ خان آب پاكی را روی دست همه می‌ریزد. او نه تنها از شكست تجاری فیلم‌های غیرمتعارفش ناراحت نیست، بلكه وعده ادامه بازی در آنها را در آینده هم می‌دهد! بازیگر تاكید می‌كند كه دوست دارد هم چنان كارهای متفاوتی ارائه دهد و از بازی در فیلم‌ها و نقش‌های متفاوت دست نخواهد كشید. با این حال، شاهرخ از ادامه همكاری با پروژه‌های جذاب تجاری و مردم پسند هم حرف می‌زند. او خبر تولید قسمت سوم ادونب را می‌دهد، فیلمی كه جای ویژه‌ای در كارنامه سینمایی‌اش دارد و طرفدارانش بسیار طرفدار آن هستند.

 

پرفروش جنایتکارانه

قسمت اول فیلم دون، نسخه دوباره‌سازی و امروزی شده یك فیلم موفق دهه 70 میلادی با بازی آمیتاب باچان بود. این نسخه در سال 2006 تولید و منتقدان از آن به عنوان برداشتی وفادارانه از نسخه سال 1978 باچان یاد كردند.

 

استقبال بالای تماشاگران از فیلم، زمینه را برای ساخت قسمت بعدی آن در سال 2011 فراهم كرد. این فیلم هم فروش بالایی در جدول گیشه نمایش سینماهای هند كرد.     كارگردانی هر دو قسمت اول و دوم دون شاهرخ را فرهان اختر به عهده داشت. به احتمال بسیار زیاد، او برای كارگردانی قسمت سوم هم پشت دوربین این فیلم قرار خواهد گرفت. اطلاعی از داستان قسمت تازه در دست نیست، اما مشخص است كه شاهرخ دوباره در قالب دون شخصیت اصلی ماجرا قرار گرفته و یك موش و گربه بازی تازه با ماموران پلیس راه می‌اندازد. قرار است كلید فیلمبرداری دون 3 تا قبل از شروع فصل تابستان سال جاری میلادی زده شود. بعید به نظر می‌رسد این فیلم برای اكران عمومی در سال 2019 آماده شود.

 

منبع: جام جم

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.