2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
شوهرم بین من و زن دومش از زمین تا آسمان فرق می‌گذارد

شوهرم بین من و زن دومش از زمین تا آسمان فرق می‌گذارد

خانمی حدودا ۴۰ ساله هستم. شوهرم ازدواج دوم داشته و بین من و همسر دومش، زمین تا آسمان فرق می گذارد. خاطر او را خیلی می خواهد ولی من را نه. برای همین نسبت به همسرم خیلی سرد شدم. دیگر حتی تمایل به هیچ رابطه ای با او ندارم و بی رو دربایستی، حس خوبی از بودن در کنارش ندارم. چه کنم؟

دوات آنلاین-یکی از مخاطبان خراسان پرسیده است: خانمی حدودا ۴۰ ساله هستم. شوهرم ازدواج دوم داشته و بین من و همسر دومش، زمین تا آسمان فرق می گذارد. خاطر او را خیلی می خواهد ولی من را نه. برای همین نسبت به همسرم خیلی سرد شدم. دیگر حتی تمایل به هیچ رابطه ای با او ندارم و بی رو دربایستی، حس خوبی از بودن در کنارش ندارم. چه کنم؟

 

صدیقه معدنی، کارشناس ارشد روان شناسی جواب داده است: می دانم که این روزها سطح هیجانی بالایی را تجربه می کنید و از رفتارهای شوهرتان ناراحت هستید. هرچند به این اشاره نکرده اید که شما موضوع ازدواج دوم همسرتان را از ابتدا خبر داشتید یا به تازگی متوجه شده اید و ... با این حال و در ادامه چند توصیه به شما داریم.

 

در قدم اول درخواست طلاق نکنید

اگر چه ممکن است فکر کنید که باید این روزها چمدان تان را ببندید و خانه را ترک کنید یا همسرتان را از خانه بیرون کنید اما هرگز در قدم اول به او نگویید که طلاق می خواهید. توصیه می کنم هیچ گونه اقدامات شدیدی را فوری انجام ندهید. کاری نکنید که بعدا موجب پشیمانی شود که از صحبت شما در پیامک تان معلوم است تا حالا هم صبوری به خرج دادید.

 

خواسته های خود را طلب کنید

قبل از صحبت کردن با همسرتان، ببینید چه می خواهید بگویید. زود شروع نکنید به صحبت درباره این که چرا زن دوم گرفته است. در عوض، زمان صرف کنید تا در صورت ادامه رابطه، همسرتان بداند که از او چه انتظاری دارید. بگذارید بداند برای ادامه رابطه چه باید بکند. این می تواند شامل موارد زیر باشد: رفتن نزد مشاوره با هم و احتمالا جدا از هم، برداشتن گام های ملموس برای کشف چیزهایی که دوست دارید با هم انجام دهید و اختصاص زمان برای برقراری ارتباط بهتر.

 

درباره نفر سوم خیلی کنکاش نکنید

به دنبال چرایی کشش همسرتان به همسر دیگرش، خیلی خودتان را سرزنش نکنید و به جای آن دنبال ایجاد جاذبه در خودتان و محیط زندگی مشترک تان باشید.

 

به همسرتان گوش بدهید

هر چند شما احساس می کنید در این باره صدمه دیده اید و به همین خاطر عصبانی هستید، ولی مهم این است که بنشینید و به همسر خود گوش دهید. شاید این آخرین کاری است که دوست دارید انجام دهید ولی برای دریافت حقایق، باید داستان را از جانب او هم بشنوید تا از احساسات جدید یا سرخوردگی اش که از آن بی خبر بودید، آگاه شوید. این عادلانه نیست که فکر کنید او سزاوار نیست داستان را به روایت خودش بازگو کند و احساساتش را در این باره آشکار سازد.

 

 ارتباطات خود را هر روز بهبود بخشید

هنگامی که شما و همسرتان شروع به صحبت می کنید، می توانید ارتباطات تان را بهبود بخشید. حتما مهارت های گفت وگوی خود را بهبود بخشید. به طور خلاصه اشاره می کنم: مهارت خوب گوش کردن، توجه و بازخورد دادن، حل تعارض و مشکلات با گفت وگویی مبنی بر اهمیت به خواسته های خودتان و نیز خواسته های همسرتان و در نهایت بررسی عوامل ایجاد کننده سردی در ارتباط بین خودتان و همسرتان و زدایش آن ها را در اولویت قرار دهید. در این زمینه از شما می خواهم مطلب گفت وگوی زوج ها را که در تاریخ یکم دی ماه در همین صفحه چاپ شده با دقت بخوانید.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.