2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
زنجبیل چه خاصیت‌هایی دارد  و آیا برای لاغری مفید است؟

زنجبیل چه خاصیت‌هایی دارد و آیا برای لاغری مفید است؟

مصرف زنجبیل به کاهش درد، تب و سرفه کمک می‌کند، در درمان یا تسکین خیلی از بیماری‌ها مفید است و به افرادی که قصد دارند لاغر شوند هم توصیه می‌شود اما برخی افراد باید از مصرف آن پرهیز کنند.

دوات آنلاین-زنجبیل از آن دسته گیاهی است که در رژیم غذایی خیلی از ما قرار دارد و به شکل‌های مختلف آن را مصرف می‌کنیم. تقریبا همه هم می‌دانیم که این گیاه برای سلامتی مفید است و همچنین به لاغری هم کمک می‌کند اما برای این‌که به طور دقیق با خاصیت‌های زنجبیل آشنا شوید این مطلب را بخوانید:

 

فایده‌های زنجبیل چیست

زنجبیل ضد تهوع، مقوی قلب، ضد باکتری، آنتی اکسیدان، ضد سرفه، ضد سموم کبدی، ضد التهاب، کاهش اسپاسم، محرک سیستم ایمنی، ضد نفخ، پایین آورنده کلسترول خون، محرک گردش خون است که مانع تجمع پلاکت‌های خون و باعث رقیق شدن خون می‌شود.

 

مصرف زنجبیل  به دلیل ترکیبات ضد ویروسی به هنگام سرماخوردگی به کاهش درد، تب و سرفه کمک می‌کند و در درمان  کم اشتهایی، بی‌اشتهایی روانی، اسپاسم روده، برونشیت، مشکلات روماتیسم نیز موثر است و به عبارتی زنجبیل با افزایش ترشح بزاق دهان و آنزیم های مجرای گوارشی، به هضم و جذب مواد غذایی کمک می‌کند.

 

زنجبیل را می‌توان رنده کرده و روی غذا ریخت چراکه می‌تواند درد مفاصل را تسکین می‌دهد. همچنین زنجبیل نیروبخش، مقوی معده، بادشکن و در درمان یرقان نیز بنابر تشخیص پزشک می‌تواند موثر باشد و علاوه بر آن تشنگی را برطرف می‌کند.

زنجبیل چه خاصیت‌هایی دارد

تاثیر زنجبیل در لاغری

زنجبیل برای لاغری بسیار مفید است. زیرا با تاثیر  روی هورمون های نوراپی نفرین و دوپامین باعث کاهش اشتها می‌شود.

 

این گیاه همچنین فعالیت غده پانکراس را افزایش می‌دهد و باعث تولید بیشتر نمک های صفراوی می شود که به کاهش جذب چربی کمک می‌کند. علاوه بر این از آنجا که زنجبیل سرشار از فیبر است کمک می‌کند غذا بهتر هضم شود و به سوخت‌ساز بدن نیز کمک می‌کند.

 

مصرف زنجبیل برای چه افرادی ممنوع است؟

زنجبیل برای کودکان زیر دو سال نباید استفاده شود و افرادی که سنگ کلیه دارند، باید قبل از مصرف زنجبیل حتما با پزشک خود مشورت کنند همچنین مصرف زیاد زنجبیل ممکن است باعث اختلالات سیستم عصبی مرکزی و سوزش سر دل شود.

 

مصرف زیاد زنجبیل ممکن است با داروهای قلبی و دیابت تداخل پیدا کند بنابراین این افراد پیش از مصرف باید با پزشک خود مشورت کنند و افرادی که داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین و آسپیرین مصرف می‌کنند باید از خوردن زنجبیل خودداری کنند و افراد در دوران بارداری و شیردهی باید در حد متعادل از زنجبیل استفاده کند.

 

منبع:tebna.ir

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.