2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
شوهرم‌بافروشنده‌مغازه‌اش‌رابطه دارد

شوهرم‌بافروشنده‌مغازه‌اش‌رابطه دارد

زن جوانی که شوهرش به او خیانت کرده است با حالت نگران و مضطرب وارد اتاق مشاوره پلیس اصفهان شد. اشک در چشمانش حلقه زده بود. او بعد از کمی مکث ماجرا را این‌طور تعریف کرد:

دوات آنلاین-زن جوانی که شوهرش به او خیانت کرده است با حالت نگران و مضطرب وارد اتاق مشاوره پلیس اصفهان شد. اشک در چشمانش حلقه زده بود. او بعد از کمی مکث ماجرا را این‌طور تعریف کرد:

 

 خانم نمي دانم چه كار كنم و به کجا پناه ببرم تو را به خدا كمكم كنيد، به تازگي دخترجواني پيدا شده كه عقل همسرم را دزديده و او ديگر اصلاً به من توجهي ندارد.

 

زن جوان ادامه داد: من خیلی زود ازدواج کردم با اینکه پدرم وضع مالی خوبی داشت، ولی عقیده داشت که دختر باید زود ازدواج کند. به همین خاطر هم مرا به عقد شاگرد مغازه اش در آورد. بعد از ازدواج، شهرام گفت، من نمی‌خواهم دیگر پیش پدرت کار کنم من هم قبول کردم، سختی های زیادی کشیدیم تا اینکه همسرم توانست یک بوتیک فروشی را در بازار خریداری کرده و برای خودش کاسبی راه بی‌اندازد.

 

در تمام مدتی که با هم زندگی کردیم، من همیشه خیلی خشک و جدی بودم و در واقع شهرام هم  اهل شوخی کردن نبود. رابطه ما همیشه رسمی بود و همسرم هم هیچ وقت در مورد بچه دار شدن با من حرفی نمی زد.

 

10 سال از ازدواج من و شهرام مي گذرد تا اينكه شوهرم مدتی پیش گفت: «کار مغازه زیادی شده و می خواهم برای فروشندگی یک دختر یا زن جوانی را استخدام کنم.»  من به خاطر پیامدهایی که ممکن است این کار داشته باشد به شدت با او مخالفت کردم، تا اینکه  بالاخره با اصرار فراوان دختری که می گفت یتیم است را در مغازه اش بكار گرفت.

 

از وقتي كه اين دختر وارد مغازه همسرم شد، مدام سر این موضوع با هم درگیري داشتيم تا اينكه چند نوبت به طور پنهانی به مغازه همسرم سرک کشیدم و ديدم شهرام  با آن دختر خیلی راحت برخورد می کند.

 

به تازگی هم آنها با هم بیرون می‌روند و شهرام برایش خریدهای آنچنانی می کند. یک بار  از او پرسیدم امروز آمدم بازار مغازه ات بسته بود، كجا رفته بودي؟ به عمق چشماهایم نگاه کرد و به دروغ گفت، رفته بودم احتیاجات مغازه را تهیه کنم. اما من که می دانستم با آن دختر به رستوران رفته بود. دیگر تحملم تمام شده، کارم به داروی اعصاب کشیده و شهرام  با وجود اينكه فهميده من متوجه رفتارش با آن دختر شدم ولي باز هم به کارش ادامه می‌دهد و من این وسط نمی دانم چه کار باید انجام دهم و چطور جلوی خیانت همسرم به زندگیش را بگیرم...

 

نظریه کارشناس

خانم بهروزی، كارشناس ارشد مركز مشاوره آرامش پلیس اصفهان، با بيان اينكه سرد بودن زن در خانه باعث دلزدگي مرد و بريدن او از زندگي مي شود گفت: يكي از اختلافاتي كه اين روزها دامن گير خانواده هاست عدم صميميت بين زن و شوهرهاست كه باعث مي شود دچار دلزدگي و دلمردگي از يكديگر شود.

 

وي افزود: زن و مرد در زندگی زناشویی دو نقش متفاوت دارند و می بایستی ویژگی های همان نقش را داشته و به تفاوت‌های زن و مرد بودن توجه کنند تا جذابیت در زندگی زناشویی حفظ شود.

 

اين كارشناس مركز مشاوره آرامش بيان داشت: زندگی زناشویی مانند باغچه‌ای است که می بایستی مدام به آن رسیدگی شود و نیاز به بارور شدن و پویایی دارد و باید در طول زمان به این امر توجه شود.

 

كارشناس ارشد روانشناسی و آسیب شناس مسایل خانواده اظهار داشت: هیچ گاه این تصور که دوست داشتن زیاد و رفتارهای عاشقانه مربوط به دروان عقد و اوایل ازدواج است نباید باعث شود که زن وشوهر همدیگر را رها کرده و با خود این جمله معروف را تکرار کنند که این کارها از ما گذشته و علاوه بر آن تفاوت های فرهنگی، جنسیتی می بایست در نظر گرفته شده و همیشه اقتدار مرد و در کنار آن به حساسیت و ظرافت توجه شود تا سردی در روابط زن و شوهر به وجود نیاید، در مورد این پرونده باید اذعان کرد که زن با رفتار سرد و جدی خود همیشه باعث رنج و عذاب همسر خود شده است.

 

وي افزود: همانطور كه در اين ماجرا ملاحظه كرديد اگر بین این زوج، رفتارهای رسمی وجود نداشت در نتیجه مرد هم نظرش به سمت سوهای دیگر جلب نمي شد.

 

اين كارشناس مشاوره بيان كرد: هرچند كه دختر نیز چون از لحاظ مالی مشکل داشته و همچنین پدر نداشته او را جایگزین پدر کرده است و هرچند ممکن است ابتدا نیت خیر باشد ولی به مرور وابستگی ایجاد می شود.

 

كارشناس مشاوره و روانشناس مسايل خانواده گفت: به زن و شوهرها پیشنهاد می کنیم از افراد متخصص همیشه کمک گرفته و به تفاوت های فردی توجه کنند و در عین حال با بالا رفتن سن زندگی، همدیگر را رها نکرده و فقط به فرزندان بپردازند و همیشه اعتماد را در زندگی خود در نظر بگیرند، چون بدبینی و بی اعتمادی آفت زندگی است.

 

 

 

نویسنده: حمید رضا محمدی؛ کارشناس رسانه پلیس اصفهان

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.