2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
بهترین داروهای گیاهی برای درمان خانگی میگرن و سردرد

بهترین داروهای گیاهی برای درمان خانگی میگرن و سردرد

برای درمان سردرد و میگرن خیلی وقت‌ها نیاز نیست از داروهای شیمیایی استفاده کنید و مشکل با داروهای گیاهی برطرف می‌شود.

دوات آنلاین-خیلی‌ها دوست ندارند به خاطر سردرد و میگرن از داروهای شیمیایی استفاده کنند. حق هم دارند. به هر حال هیچ دارویی بی‌عوارض نیست و هر چه بیشتر از آنها دوری کنیم برای سلامت خودمان بهتر است. پس در این شرایط راهی نمی‌ماند جز این‌که سراغ داروهای گیاهی برویم اما طب سنتی برای درمان سردرد چه نسخه‌ای دارد؟

 

گندم‌سیاه برای درمان خانگی سردرد

گندم‌سیاه یکی دیگر از درمان‌های خانگی برای سردرد و درد میگرن است. دلیل مفید بودن گندم‌سیاه این است که حاوی یک فلاونوئید معروف به روتین است. فلاونوئیدها حاوی خاصیت‌های آنتی‌اکسیدانی هستند و از آسیب به سلول‌ها جلوگیری می‌کنند. علاوه بر این، محققان تایوانی در تحقیقی دریافتند که فلاونوئیدها روی التهاب، یکی از دلایل مرسوم سردردها تاثیر مثبت دارند.

 

روغن اسطوخدوس مسکنی برای سردرد

روغن اسطوخدوس نه‌تنها بوی بسیار خوبی دارد، بلکه به‌عنوان یک درمان خانگی مفید برای سردردها و درد میگرن محسوب می‌شود. روغن اسطوخدوس را یا می‌توان بو کرد و یا به‌طور موضعی استفاده کرد. برای درمان سردرد از طریق روغن اسطوخدوس پیشنهاد می‌شود که 2تا4 قطره از روغن اسطوخدوس را درون2 تا 3فنجان از آب جوش بریزید و سپس بخارهای روغن اسطوخدوس را استشمام کنید. این نوع از روغن برای استعمال خارجی است و نیازی به رقیق کردن آن در آب نیست. علاوه بر این، روغن اسطوخدوس را نباید به‌صورت خوراکی مصرف کرد.

بذر کتان بعضی سردردها را خوب می‌کند

بذر کتان بعضی سردردها را خوب می‌کند

بعضی از سردردها به دلیل التهاب هستند که با مصرف اسیدهای چرب امگا3 می‌توان آنها را کاهش داد. بذر کتان باعث تسکین سردرد می‌شود، چون سرشار از اسیدهای چرب امگا 3است. برای درمان خانگی سردرد می‌توان از کتان به شکل‌های مختلفی ازجمله روغن بذر کتان یا بذر خردشده یا بذر کامل گیاه کتان استفاده کرد.

 

درمان سردرد با روغن نعناع فلفلی

نعناع فلفلی یکی از درمان‌های خانگی برای سردردهای تنشی است. بوی تازه این روغن خاصیت تنگ‌کنندگی و گشادکنندگی عروق را دارد که به کنترل جریان خون در بدن کمک می‌کند. سردردها و میگرن غالبا به دلیل جریان ضعیف خون رخ می‌دهند و روغن نعناع فلفلی با باز و بسته کردن رگ‌ها جریان خون را تقویت می‌کند. درمان‌های خانگی از طریق روغن نعناع فلفلی سینوس‌ها را باز می‌کند، به‌طوری‌که اکسیژن بیشتری وارد جریان خون می‌شود.

روغن ریحان درد سر را تسکین می‌دهد

روغن ریحان درد سر را تسکین می‌دهد

ریحان یکی از گیاهانی است که بوی بسیار قوی و معطری دارد و از آنجایی‌که مزه و بوی خوبی دارد از آن برای رویه پیتزا و پاستا استفاده می‌شود. علاوه بر این، افرادی که به یک درمان طبیعی برای سردرد نیاز دارند، می‌توانند از روغن استخراج‌شده از گیاه ریحان استفاده کنند. گیاه ریحان به‌مانند یک داروی شل کننده عضله عمل می‌کند و در درمان سردردهای حاصل از تنش و عضلات سفت موثر و مفید است.

 

برای کاهش سردرد رژیم غذایی خود را تغییر بدهید

یکی از مفیدترین درمان‌های خانگی برای کاهش سردردها و درد میگرن تغییر رژیم غذایی است. تحقیقات نشان داده است که بعضی از غذاها باعث تکرر و شدت سردردها و درد میگرن می‌شوند. این غذاها شامل لبنیات، شکلات، کره بادام‌زمینی، بعضی از میوه‌ها (مانند آوا کادو، موز و مرکبات)، پیازها، گوشت‌های با نیترات (ژامبون و هات‌داگ)، غذاهای حاوی مو نو سدیم گلوتامات، غذاهای حاوی تیرامین، اسیدآمینه‌ای که در غذاهای تخمیرشده یا غذاهای ترشی‌انداخته یافت می‌شود... مراقب این غذاهای محرک باشید و با تغییر رژیم غذایی خود از شدت و تکرر سردردها جلوگیری کنید.

بهترین داروهای گیاهی برای درمان خانگی میگرن و سردرد

ماساژهایی برای تسکین سردرد

ماساژ دادن پوست سر با دستان خود یکی از شیوه‌های موثر برای تسکین درد میگرن است. محققان برزیلی دریافتند که ماساژ دادن عصب اکسیپیتال بزرگ، عصبی که در پشت سر و در ته جمجمه قرار دارد، باعث کاهش درد میگرن می‌شود. به‌طورکلی، ماساژ یکی از درمان‌های خانگی مفید برای سردردها شناخته می‌شود. از میان این ماساژها می‌توان به بازتاب‌شناسی (ماساژ نقاط بازتابی روی دست‌ها و پاها) اشاره کرد.

 

تسکین میگرن با بابونه گاوی

همان‌طور که از نام انگلیسی این گیاه Feverfew می‌توان فهمید، این گیاه برای درمان تب (fever) مفید است، اما شهرت بیشتر این گیاه برای درمان سردرد است. در دهه1980در بریتانیا تحقیقی انجام گرفت که براساس آن در70درصد از شرکت‌کننده‌ها پس از خوردن روزانه بابونه گاوی (تاناستوم) درد میگرن کمتر شد. نتایج این تحقیق باعث شهرت این گیاه در میان مردم شد. از آن زمان به بعد تحقیقات بسیاری انجام گرفت که همگی بر تاثیر مثبت این گیاه در جلوگیری و درمان درد میگرن تاکید کردند. در تحقیق دیگری محققان دریافتند که خوردن روزانه بابونه گاوی به همراه گیاه بید سفید (یک گیاه‌درمانی که خاصیت‌های شبیه به آسپیرین دارد) باعث بهبود و تسکین درد میگرن می‌شود.

 

 

منبع: www.alodoctor.com/news/details/47422

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.