2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
طرز تهیه سالاد مرغ رژیمی

طرز تهیه سالاد مرغ رژیمی

این سالاد کم‌کالری و کاملا سالم نه تنها می‌تواند همه مواد مورد نیاز بدن را تامین کند بلکه وجود موادی چون کاهو و گوجه که بدن برای هضم آنبه کالری بیش از آنچه دریافت نیاز کرده دارد باعث می‌شود تا باعث لاغری هم بشود.

دوات آنلاین-سالاد مرغ یک سالاد بسیار لذیذ و کم‌چربی‌است که در میان افرادی که قصد دارند رژیم غذایی سالم داشته‌باشند یا وزن خود را کاهش دهند بسیار طرفدار دارد.

 

 سولماز خیاطی متخصص تشریفات درباره طرز تهیه این سالاد به دوات آنلاین می‌گوید:

 

این سالاد کم‌کالری و کاملا سالم  نه تنها می‌تواند همه مواد مورد نیاز بدن را تامین کند بلکه وجود موادی چون کاهو و گوجه که بدن برای هضم آنبه کالری بیش از آنچه دریافت  نیاز کرده دارد باعث می‌شود تا  باعث لاغری هم بشود.

 

برای تهیه سالاد مرغ گریل شده برای دو نفربه نصف سینه مرغ که به صورت رشته‌ای خرد شده‌باشد، کاهوی خرد شده یک عدد،گوجه گیلاسی 12 عدد، دو عدد تخم مرغ آب‌پز و ریز شده، پنیر پارمیزان  و نمک و روغن زیتون و پودر سیربه مقدار کافی، فلفل چیلی دو عدد خرد شده ، نیاز دارید.

ابتدا مرغ رشته شده را با سیر و نمک مزه‌دار کنید و اجازه دهید به مدت نیم ساعت در یخچال بماند.

 

سپس آن را از یخچال خارج کرده و در مایکروویو یا فر به مدت 15 دقیقه با دمای 300 درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا گریل شود.

 

مرغ باید کمی‌آبدار گریل شود تا خشک نشود.

 

حالا روی آن را با سلیفون بپوشانید یا در یک ظرف در بسته قرار دهید.

 

سپس کاهو و گوجه فرنگی را بشویید و خرد کنید و در کاسه بریزید.

 

مرغ و تخم مرغ را داخل کاسه بریزید و تمام مواد تشکیل دهنده را با هم مخلوط کنید.

 

در نهایت روغن زیتون را با کمی نمک و فلفلروی سالاد بریزید و دوباره مخلوط کنید.

 

اجازه دهید مواد مخلوط شده به مدت 10 دقیقه در دمای آزاد استراحت کند.

 

حالا می‌توانید آن را سرو کنید.

 

اگر رژیم غذایی دارید و می‌خواهید لاغر شوید می‌توانید از این سالاد به عنوان غذا استفاده کنید. این سالاد یک میان وعده کامل و خاص نیز هست که برای مهمانی‌ها می‌توانید از آن استفاده کنید.

 

توجه داشته‌باشید زمستان فصل پیاز قرمز است می‌توانید از پیاز قرمز حلقه شده هم در این سالاد استفاده و زیبایی و طعم آن را چندبرابر کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.