2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
دلیل سکسکه و راه بند آوردن آن چیست؟

دلیل سکسکه و راه بند آوردن آن چیست؟

به اسپاسم ناگهانی ماهیچه دیافراگم سکسکه می‌گویند که باعث انقباض اعصاب از گردن تا سینه می‌شود؛ سکسکه عارضه‌ای جدی نیست و دلیل روشنی برای رخ دادن آن وجود ندارد و به ندرت باعث تداخل در خوردن و خوابیدن می‌شود.

دوات آنلاین-هرچند متخصصان می‌گویند موضوع چندان جدی و مهمی نیست اما خیلی آزاردهنده است مخصوصا اگر در جمع حضور داشته باشیم که کلی باعث خجالت هم می‌شود. هر کسی هم برای قطع شدن سکسکه یک راه را می‌گوید که معمولا فایده ندارد اما دلیل سکسکه چیست و راه قطع شدن آن چیست؟

 

احسان شریفی پور متخصص مغز و اعصاب و استاد دانشگاه علوم پزشکی قم درباره سکسکه اظهار کرد: به اسپاسم ناگهانی ماهیچه دیافراگم سکسکه می‌گویند که باعث انقباض اعصاب از گردن تا سینه می‌شود؛ سکسکه عارضه‌ای جدی نیست و دلیل روشنی برای رخ دادن آن وجود ندارد و به ندرت باعث تداخل در خوردن و خوابیدن می‌شود.

 

وی گفت: تند غذاخوردن، بلعیدن هوا، اضطراب، ناراحتی ناگهانی، شوک‌های عاطفی و موارد بیماری زا مثل سکته مغزی و رفلاکس معده از عوامل ایجاد سکسکه هستند، اگر فرد خیلی سریع غذا بخورد همراه غذا، هوا را می‌بلعد و دچار سکسکه می‌شود، سیگار کشیدن و آدامس جویدن هم نقشی موثر در بلعیدن هوا و ایجاد سکسکه دارد، همچنین تومور مغزی، مننژیت و آنسفالیت یا التهاب حاد بافت مغزی موجب سکسکه می‌شود.

 

وی در ادامه افزود: اگر به عصب واگ یا گردنی آسیب برسد، سکسکه به مدت طولانی ادامه پیدا می‌کند. مشکلات کبدی مثل ورم، عفونت و جرم باعث سکسکه می‌شود، دود غلیظ، . استرس و عصبانیت هم در ایجاد سکسکه تاثیر دارد؛ همچنین کودکان سکسکه شایع است.

 

این متخصص مغز و اعصاب بیان کرد: از بین رفتن تمرکز فرد و اختلال در خوردن و آشامیدن از عوارض سکسکه است؛ اگر فرد بیش از دو روز سکسکه کند باید به دنبال مراقبت پزشکی یا بهره گرفتن از طب سنتی باشد.

 

شریفی درباره‌ درمان سکسکه با سکسکه گفت: از جمله درمان‌های موثر طب سنتی می‌توان به مواردی مثل کندر، جوشانده پونه، دم کرده سوسنبر وخرمالو اشاره کرد.

 

منبع:yjc

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.