2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
خیانت به شوهر با عشق قدیمی

خیانت به شوهر با عشق قدیمی

5 سال پیش با اصرار و اجبار خانواده ام با همسرم که از اقوام بود ازدواج کردم، دلیل مخالفتم با این ازدواج این بود که به فرد دیگری علاقه مند بودم ولی خانواده ام نه تنها به نظرم توجهی نکردند، بلکه با این کارشان مرا بدبخت کردند.

دوات آنلاین-زنی که به شوهرش خیانت کرده است وقتی برای مشاوره نزد پلیس استان خراسان شمالی رفت داستان زندگی‌اش را این طور شرح داد:

 

5 سال پیش با اصرار و اجبار خانواده ام با همسرم که از اقوام بود ازدواج کردم، دلیل مخالفتم با این ازدواج این بود که به فرد دیگری علاقه مند بودم ولی خانواده ام نه تنها به نظرم توجهی نکردند، بلکه با این کارشان مرا بدبخت کردند.

 

همسرم ازدوران مجردی به شدت اعتیاد داشت و تا کنون نیز دست از این مواد لعنتی برنداشته است. از همان روزهای نخست از او متنفر بودم ولی زیاد به روی خودم نیاورده و تحمل می کردم. ثمره این ازدواج یک فرزند سه ساله پسر است.

 

همسرم از همسرداری چیزی بلد نبود و هیچگونه توجهی به من و خواسته های عاطفی و ... من نداشت و بیشتر تحت تأثیر مادرش بود. بدتر از همه اینکه او شغلش رانندگی است و به مدت طولانی من و فرزندم را تنها گذاشته و در جاده رفت و آمد می کند.

 

زمانی هم که به منزل می آید، 24 ساعت تمام فقط خواب است و بعد آن نیز به جای رسیدگی به خواسته های همسر و فرزندش با دوستان لاابالی و معتاد خود می گذراند. او با بی شرمی تمام نزد من و فرزندم مواد مصرف می کرد.

 

اگر اعتراضی هم بکنم بد دهنی می کند. انگار نه انگار که من شریک زندگی اش هستم!! او مرا برای همه کارها ندید گرفته و فقط با مادرش مشورت می کند. بعضی اوقات هم رفقای نااهل و کثیف خود را به منزل آورده و تا ساعت ها با هم پای سیخ و سنجاق می نشینند.

 

4 سال از زندگی مشترک ما گذشت و همسرم کوچکترین تغییری نکرد و قدمی برای اصلاح و ترک مواد مخدر برنداشت، بلکه روز به روز مصرفش زیادتر هم شد. او آنقدر بی غیرت بود که با گوشی من با دوستانش تماس می گرفت و آن از خدا بی خبرها برایم مزاحت ایجاد کرده و پیشنهادهای شرم آور می دادند.

 

حدود یک سال پیش بود که درکانال تلگرام پیامی عاشقانه دریافت کردم. وقتی تصویر پروفایل را دیدم، متوجه شدم که یاسر است همان کسی که زمانی من به او علاقه مند بودم . با خوشحالی جوابش را دادم. گفت که به سختی شماره ام را پیدا کرده است و هنوز هم دوستم دارد و برای دیدنم لحظه شماری می کند.

 

من نیز با کمبودهایی که در زندگی زناشویی ام داشتم او را بی پاسخ نگذاشته، ارتباط پیامکی مان شروع شد. از طرفی خوشحال بودم و از طرفی دیگر عذاب وجدان داشتم که همسرم متوجه ارتباط ما نشود.

 

یاسر نیز زن و بچه داشت و ساکن شهر دیگری بود ولی برای دیدنم به اینجا آمد و همدیگر را در بیرون ملاقات کردیم. او گفت برای اینکه کسی ما را با هم نبیند، بهتر است به منزل یکی از دوستانش که مطمئن است برویم هرچند دلهره و ترس داشتم ولی آن لحظه هر دوی مان عقل خود را باخته بودیم.

 

چند وقتی گذشت تا اینکه همسرم متوجه ارتباط ما شد وحسابی کتکم زد و بعد مرا از منزل بیرون کرد. او از من شکایت کرده و قصد دارد یاسر را پیدا کند و بلایی سرش بیاورد. سرگردان شده ام نه تنها نتوانستم راهی برای حل مشکلاتم پیدا کردم که با غفلت و نادانی به آنها دامن زدم.

 

حال از کرده خود پشیمان هستم، ای کاش شوهرم به من و نیازهایم توجه می کرد و آن مواد کوفتی را به خاطر من و زندگی مان کنار می گذاشت تا عشق و محبت در زندگیمان سرازیر می شد نه این که ...

 

نظر کارشناس

از عواملی که موجب گسست زناشویی در داستان بالا شده می توان به ازدواج اجباری، اعتیاد همسر و عدم پاسخگویی به نیازهای عاطفی و جنسی زوجه، ضعف در مهارت های زندگی و ارتباطی، اختلافات زناشویی، اخلاق مدار نبودن، کمرنگ بودن معنویات در زندگی زوجین و ... اشاره کرد.

 

راهکارهای پیشگیرانه

-برگزاری کارگاه های آموزشی در راستای ارتقاء مهارتهای همسرداری، مسائل جنسی و مهارت های ارتباطی به زوجین

 

-افزایش آگاهی درباره نیازهای زوجین و چگونگی پاسخ دهی مناسب به آن ها

 

-الزام زوج ها به مشاوره های پیش از ازدواج و دادن آگاهی لازم به خانواده ها در خصوص پیامدهای ازدواج اجباری

 

-آموزش افراد از سنین نوجوانی، آشنایی با نیازهای جنس مخالف و همچنین شیوه های برقراری ارتباط سالم

 

-آموزش و ایجاد آمادگی در جوانان برای همسرگزینی مناسب و ازدواج سالم

 

-افزایش آگاهی زوج ها درباره عواقب و پیامدهای بی وفایی زناشویی بر اعضای خانواده و امنیت جامعه بویژه از طریق رسانه های ارتباط جمعی

 

-اشاعه فرهنگ استفاده از خدمات مشاوره و مددکاری اجتماعی، توسعه خطوط مشاوره تلفنی در راستای کاهش تعارض ها، اختلافات زناشویی، خشونت های خانگی و ارتقاء کیفیت زندگی و بهداشت روانی زوج ها

 

-تأکید می شود زوجین مهارت های ارتباطی و اجتماعی خود را بالا برده و نسبت به خطرهای در کمین تیزبین باشند.

 

-با توجه به اینکه آسیب های اجتماعی در جامعه رو به افزایش است و این مسئله ای نگران کننده و قابل تأمل است؛ بهتر است خوب به محیط پیرامون خود بنگریم و از خطرهای در کمین آگاه و آنها را مهار کنیم و این امر جز در سایه آموزش و ارتقاء آگاهی امکانپذیر نیست .

 

-زوجین اصول زندگی مشترک از قبیل تعهد، وفاداری، اعتماد و صداقت و ...که لازمه زندگی مشترک زناشویی هستند را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

 

 

 

تهیه و تنظیم: سروان "نساء ایزانلو" کارشناس مرکز مشاوره پلیس خراسان شمالی

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.