2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
طرز تهیه سالاد بادام زمینی یا آراشید و نحوه سرو آن

طرز تهیه سالاد بادام زمینی یا آراشید و نحوه سرو آن

توجه داشته‌باشید تندی و اندازه سرکه این سالاد بستگی به سلیقه شما دارد. از آنجایی که این سالاد آجیل دارد یک سالاد مقوی و مکمل بسیار خوبی است.

دوات آنلاین-سالاد بادام زمینی ، سالادی پرکالری است که می‌تواند حتی به عنوان غذای اصلی مورد استفاده قرار گیرد. این سالاد به سالاد آراشید هم معروف است اما در ایران آن را به عنوان سالاد بادام زمینی می‌شناسند.

 

برای تهیه این سالاد برای 5 نفر به پاستا (فُرمی) :200 گرم،فلفل سیاه (پودرشده) :یک قاشق چای خوری،سرکه:3 تا 5 قاشق سوپ خوری،خامه : :نیم پیمانه،سس مایونز : :نیم پیمانه،نمک : :به مقدار لازم،دانه آفتابگردان (نیم کوبشده) :100 گرم

بادام زمینی نمکی (نیم کوبشده) :100 گرم،گردو (خردشده) :یک پیمانه،خیارشور (نگینی خردشده) :یک و یک چهارم پیمانه

کنسرو ذرت (بدون آب) :نصف قوطی (150 گرم)،کنسرو نخودسبز (بدون آب) :نصف قوطی (150 گرم)

پاستا را در قابلمهای حاوی آب جوش بریزید و بهمدت 10 تا 12 دقیقه بر روی حرارت ملایم قرار دهید تا پخته و آماده شود، سپس آبکش کنید و روی آن، آب سرد بریزید.

 

پاستا را در ظرف مناسبی ریخته و به آن فلفل سیاه، سرکه، خامه، سس مایونز و کمی نمک اضافه کرده و با یکدیگر کاملاً مخلوط کنید.

 

دانه آفتابگردان، بادامزمینی، گردو و خیارشور را در ظرفی مناسب مخلوط کنید و بههمراه دانه های ذرت و نخودفرنگی به مخلوط پاستا اضافه کرده و تمام مواد را با یکدیگر مخلوط کنید.

 

سالاد آماده شده را به مدت دو تا سه ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملاً سرد شود. پس از این مدت، از یخچال بیرون آورید و سرو کنید.

 

توجه داشته‌باشید تندی و اندازه سرکه این سالاد بستگی به سلیقه شما دارد. از انجایی که این سالاد آجیل دارد یک سالاد مقوی و مکمل بسیار خوبی است.

 

منبع: نمناک

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.