2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
آشپزی/ طرز تهیه سالاد سیب و کلم قرمز

آشپزی/ طرز تهیه سالاد سیب و کلم قرمز

سالاد سیب و کلم یکی از زیباترین سالادهایی است که می‌توان روی میز گذاشت. ترکیب رنگ زیبای این سالاد و البته طعم خاص آن می‌تواند برای مهمانی‌ها خیلی مناسب باشد.

دوات آنلاین-سالادها هم مانند برخی غذاها می‌تواند مخصوص یک فصل باشد، مانند سالاد سیب و کلم. هرچند سیب میوه‌ای است که تقریبا در همه فصول هست اما کلم و پیاز قرمز که از مواداصلی این سالاد است در فصول سرد سال موجود است.

 

سولماز خیاطی متخصص تشریفات درباره نحوه تهیه و سرو این سالاد به دوات آنلاین می‌گوید:

 

سالاد سیب و کلم یکی از زیباترین سالادهایی است که می‌توان روی میز گذاشت. ترکیب رنگ زیبای این سالاد و البته طعم خاص آن می‌تواند برای مهمانی‌ها خیلی مناسب باشد.

 

برای تهیه این سالاد برای دو نفر به دو عدد سیب ترجیحا سبز، نصف کلم قرمز متوسط، برگ آویش کاملا ریز شده به اندازه یک قاشق غذاخوری، خردل یک قاشق غذاخوری، گردو ریز شده، یک فنجان، کشمش نصف فنجان، پیاز قرمز دو عدد متوسط ،نمک و فلفل  به میزان کافی  آب لیموی تازه نیم فنجان نیاز دارید.

ابتدا کلم قرمز ،سیب و پیاز قرمز را خلالی کنید، توجه داشته‌باشید سیب باید آخر از همه مواد خلالی شود زیرا در مجاورت با هوا رنگ آن تغییر می‌کند بنابراین هرچه کمتر در معرض هوا قرار گیرد بهتر است.

 

سپس سس آن را آماده کنید ، روغن زیتون، نمک و فلفل، آب لیمو را با هم مخلوط کنید. آویشن خرد شده را هم به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید.

 

کلم قرمز ، پیاز قرمز و سیب را با هم مخلوط کرده، سسی که آماده کرده بودید را رویشان ریخته هم بزنید تا تمام مواد به سس آغشته شوند .

 

کشمش و گردو را هم اضافه و مخلوط کرده و رویشان را پوشانده و نیم ساعت در یخچال بگذارید تا خوب جا بیافتد.

 

بهتر است روی آن را با سلیفون بپوشانید تا بوی یخچال نگیرد ضمن اینکه سیب‌ها هم تغییر رنگ نخواهد داد.

 

 

این سالاد را میتوانید در وعده عصرانه هم سرو کنید. نکته آخر اینکه می‌توانید این سالاد را با کلم سبز هم تهیه کنید.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.