2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
راه‌های پیشگیری از سنگ کلیه

راه‌های پیشگیری از سنگ کلیه

از میوه و سبزیجات حاوی اسید سیتریک بهره‌مند شوید؛ لیموترش و لیموشیرین بهترین نمونه هستند که این ماده با کلسیم ترکیب می‌شود و از تشکیل سنگهای اگزالات کلسیم جلوگیری می‌کند.

دوات آنلاین-واقعا درد سخت و آزاردهنده‌ای است. سنگ کلیه نفس آدم را به معنای واقعی می‌گیرد. پس برای این‌که به این درد عذاب‌آور مبتلا نشوید می‌توانید از همین حالا اقدامات پیشگیرانه را شروع کنید:

 

ــ از میوه و سبزیجات حاوی اسید سیتریک بهره‌مند شوید؛ لیموترش و لیموشیرین بهترین نمونه هستند که این ماده با کلسیم ترکیب می‌شود و از تشکیل سنگهای اگزالات کلسیم جلوگیری می‌کند.

 

ــ از مصرف دوز بالای مکمل ویتامینC که افزایش ریسک تشکیل سنگهای مرتبط را می‌دهد اجتناب کنید.

 

مصرف مواد طبیعی حاوی این ویتامین مثل لیموترش خطر افزایش تشکیل سنگ را ندارد.

 

ــ سعی کنید میزان مناسب کلسیم را از طریق مواد غذایی دریافت کنید چون باعث ترکیب با اگزالات مواد غذایی شده و جذب این ضد مغذی را جلوگیری می‌کند.

 

ــ منیزیم از تشکیل سنگ کلیه اگزالات کلسیم جلوگیری می‌کند؛ این ماده جذب اگزالات در روده را کاهش می‌دهد.

 

ــ کاهش مصرف نمک را جدی بگیرید؛ بالا بودن میزان دریافتی سدیم موجود در نمک دفع کلسیم از طریق ادرار را افزایش می‌دهد و ریسک ابتلا به سنگ کلیه را باعث می‌شود.

 

ــ مصرف پروتئین حیوانی را کاهش دهید؛ مصرف لبنیات و ماهی و گوشت‌، دفع کلسیم را افزایش می‌دهد و نهایتاً مقدار زیادی پورین را به اسید اوریک تبدیل می‌کند و احتمال تشکیل سنگ را افزایش می‌دهد.

 

منبع: تسنیم

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.