2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
پیشنهادبی‌شرمانه به‌دختران جوان

پیشنهادبی‌شرمانه به‌دختران جوان

دختران جوان همیشه در معرض انواع آسیب‌ها و خطرات قرار دارند. یکی از آسیب‌هایی که همواره آنان را تهدید می‌کند دادن پیشنهادهای غیراخلاقی است.

دوات آنلاین-دختران جوان همیشه در معرض انواع آسیب‌ها و خطرات قرار دارند. یکی از آسیب‌هایی که همواره آنان را تهدید می‌کند دادن پیشنهادهای غیراخلاقی است. برخی از این پیشنهادها در قالب متلک‌های خیابانی مطرح می‌شود اما برخی دیگر جدی‌تر هستند و دختران را با مخاطرات جدی مواجه می‌کنند البته بررسی‌ها نشان داده گاهی رفتارهای اشتباه خود دختران نیز در گرفتار شدن آنها در چنین دام‌هایی بی‌تاثیر نیست.

 

به گزارش دوات آنلاین یکی از شرایطی که دختران را در برابر پیشنهادهای غیراخلاقی قرار می‌دهد وقتی است که دختری جوان در جست‌وجوی کار و شغل مناسب می‌گردد.

 

سرگرد«مرتضی ابوطالبی»،  رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان یزد درخصوص یکی از این پرونده‌ها توضیح می‌دهد: با رصد فضای مجازی توسط کارکنان این پلیس دریکی از شبکه‌های اجتماعی معلوم شد شخصی با درج آگهی جذب حسابدار خانم ترجیحا مجرد به صورت پاره وقت با حقوق و مزایای مناسب اقدام به اخذ عکس‌های خصوصی از خانم‌های جوان متقاضی کار می‌نموده که در پی انتخاب آنان برای استخدام تضمینی، پیشنهاد رابطه جنسی داشته، که باتوجه به حساسیت موضوع این امر در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت .پس از بررسی‌های اولیه‌، مشخص شد آگهی درج شده متعلق به جوانی 20 ساله، دانشجو و کارمند یک شرکت خصوصی و مورد اعتماد مدیر عامل آن شرکت در سطح شهر بوده، که با اخذ مجوز قضایی به محل مورد نظر مراجعه و حسب خواسته مقام قضایی کلیه وسایل و ادله دیجیتال مورد استفاده وی ضبط و به همراه وی به این پلیس منتقل شد. با هماهنگی قاضی پرونده در پی بررسی ادله مکشوفه و اظهارات خود متهم، مشخص شد که متهم شروطی را برای جذب نیرو مشخص کرده که باتوجه به شغل حسابداری اکثریت بانوان جوان اقدام به ثبت مشخصات می کردند که در مرحله نخست متهم با عدم پاسخگویی تلفنی دخترهای جوان را به بهانه‌های مختلف به شبکه‌های اجتماعی دعوت کرده و از آنها برای تشخیص شخصیت ظاهری فرد درخواست عکس داشته که بعدا با پیشنهاد رابطه و وعده جذب صد درصدی از آنها خواسته‌های غیر اخلاقی نیز داشته است .

 

به همین دلیل است که پلیس به دختران جوان همیشه هشدار می‌دهد برای اشتغال حتما به مراکز و شرکت‌های معتبر بروند. در واقع غفلت دختران جوان نیز در پرونده بالا و موارد مشابه در فراهم کردن زمینه وقوع جرم بی‌تاثیر نبوده است.

 

پیشنهاد غیراخلاقی به دختران در محیط کار به شکل دیگری هم می‌تواند مطرح شود. دختری به نام ترانه در شکایتی به پلیس فتا گفته است: من در یک شرکت خصوصی کار می‌کنم. در شرکت ما همه راحت هستند و ارتباطات خیلی صمیمانه است. من هم معمولا با پوشش آزاد به سر کار می‌رفتم و گاهی با پسرانی که در شرکت حضور داشتند گرم گفت‌وگو می‌شدم و در شوخی‌های آنها شرکت می‌کردم اما هرگز فکر نمی‌کردم این موضوع باعث ایجاد دردسر برایم شود. چندی قبل یکی از مردان شرکت که اتفاقا متاهل هم هست سر صحبت را با من کرد. او شب‌ها برایم در تلگرام پیام می‌فرستاد و شوخی می‌کرد. کم‌کم جنس شوخی‌هایش عوض شد اما من اعتنایی نکردم و پیش خودم گفتم این‌که احساس راحتی می‌کند مشکلی ندارد تا این‌که به من پیشنهاد غیراخلاقی داد. من که شوکه شده بودم به‌شدت با او مخالفت کردم. از آن به بعد بود که مزاحمت‌های او شروع شد و کار به جایی رسید که در یکی از شبکه‌های اجتماعی صفحه‌ای به نام من راه انداخت و مطالب زننده‌ای در آن نوشت. او آبروی من و خانواده‌ام را برد و همه اینها به این دلیل است که به خواسته او جواب رد دادم.

 

این دختر نیز با اشتباه‌های خودش در نوع پوشش و شیوه رفتار با همکاران زمینه ارتکاب جرم را فراهم کرد. اگرچه رفتار متهم در این زمینه به‌هیچ وجه قابل توجیه نیست و او باید مطابق با قانون مجازات شود اما در بسیاری موارد بزه‌دیدگان نیز در وقوع جرم بی‌تقصیر نیستند.

 

دختری دیگر به نام هانیه که با چنین پیشنهادی مواجه شده و علیه متهم شکایت کرده است، می‌گوید فریب یک شخصیت جعلی را خورده است. او می‌گوید: در یک گروه تلگرامی با دختری به اسم مهشد آشنا و با او دوست شدم. بعد از آن ما مرتب با هم چت می‌کردیم و من رازهای زندگی‌ام را به او گفتم و برایش درددل کردم. حتی وقتی خواست عکس‌های خصوصی‌ام را ببیند چون دختر بود مخالفتی نکردم اما یک روز بعد از این‌که عکس‌ها را برایش فرستادم فردی ناشناس برایم پیام داد عکس‌های مرا دارد و اگر با او ارتباط غیراخلاقی برقرار نکنم عکس‌ها را منتشر می‌کند. من واقعا شوکه شده بودم. کار خوبی که کردم این بود که موضوع را به خواهر بزرگم گفتم و همراه او به پلیس فتا رفتیم و شکایت کردیم. بعد معلوم شد همه چیز زیر سر مهشید بود. مهشید در واقع پسر بود و این اسم و عکس و همه چیزش جعلی بود و من را گول زده بود و پیشنهاد بی‌شرمانه داشت.

 

پلیس در این باره هم بارها هشدار داده که افراد ممکن است در فضای مجازی از هویت‌های جعلی استفاده کنند بنابراین نباید به آنها اعتماد کرد.

 

یکی دیگر از غفلت‌هایی که باعث می‌شود دختران در معرض پیشنهادهای غیراخلاقی قرار بگیرند ذخیره کردن عکس‌ها و فیلم‌های خصوصی در گوشی‌های موبایل است. مهتاب یکی از دخترانی است که گوشی موبایلش را به یک تعمیرکار داد و آن تعمیرکار با استخراج عکس‌ها با او وارد کشمکش شد تا به خواسته غیراخلاقی خود برسد. مهتاب می‌گوید: من قبلا این موضوع را در سریال حوالی پاییز دیده بودم اما فکر می‌کردم آن فیلم است و هیچ وقت فکر نمی‌کردم چنین اتفاقی برای خودم بیفتد. این بار ماجرا با کمک پدرم و پلیس تمام شد اما دیگر هیچ عکسی که خصوصی باشد را روی گوشی‌ام دخیره نمی‌کنم. چون فهمیدم حتی اگر عکس‌ها را پاک کنی باز هم می‌شود به آنها دسترسی پیدا کرد.

 

در هر صورت دختران جوان برای مصون نگه داشتن خود در برابر پیشنهادات خلاف اخلاق باید هوشیارتر باشند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.