2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
فیلم‌هایی که در سال 2019 گیشه‌های جهانی را تسخیر خواهند کرد

فیلم‌هایی که در سال 2019 گیشه‌های جهانی را تسخیر خواهند کرد

همه می‌خواهند بدانند سلاح‌های استودیوهای مشهور غربی برای خلع سلاح مجدد بیننده‌ها و کشاندن فوج فوج آنان به سالن‌های سینما در سال تازه آغاز شده 2019 چیست یا کدامین فیلم‌های تازه یا قسمت‌های دنباله‌ای آثار پر فروش قبلی قصد یک رکورد شکنی جدید را دارند

دوات آنلاین-حالا که به لطف ثبت رقم نجومی 7.11 میلیارد دلار در گیشه‌های جهان یک رکورد جدید در زمینه فروش فیلم‌های سینمایی در تاریخ در طول یک سال به‌دست آمده و سال 2018 با چنین دستاوردی مزین شده، همه می‌خواهند بدانند سلاح‌های استودیوهای مشهور غربی برای خلع سلاح مجدد بیننده‌ها و کشاندن فوج فوج آنان به سالن‌های سینما در سال تازه آغاز شده 2019 چیست یا کدامین فیلم‌های تازه یا قسمت‌های دنباله‌ای آثار پر فروش قبلی قصد یک رکورد شکنی جدید را دارند، در این ارتباط آوردن نام 30 فیلم الزامی می‌نماید که اینک اغلب آنها مراحل ساخت خود را طی می‌کنند یا فیلمبرداری‌شان پایان یافته و کارهای Post Production آنها ادامه دارد و برخی نیز کاملاً آماده‌اند و حتی تعداد اندکی از آنها در همین روزهای کم سپری شده از ژانویه 2019 کمترین فاصله را تا نشستن بر پرده‌های نقره‌ای دارند. این فیلم‌های ویژه که می‌توانند دنیا و سال 2019 را کم و بیش تکان بدهند شرح و اوصاف مختصر و مفیدشان از این قرار است:

 

شیشه

از 29 دی ماه فیلمی در امریکا و اروپا به نمایش در می‌آید که نایت شیامالان هندی روی آن حساب ویژه‌ای باز کرده است زیرا پس از چند سال نزول به لطف عملکرد خوب «Split» در گیشه‌ها این امید را یافته که یک بار دیگر مثل دوران اوجش و فیلم‌های «حس ششم» و «مزرعه» مردم را با رازهای ماوراء الطبیعه آشتی دهد. «شیشه» هم ادامه‌ای بر فیلم Split محسوب می‌شود و هم بر «ناشکستنی» که توفیق Split را نداشت و در هر حال بروس ویلیس، ساموئل ال جکسون و جیمز مک آووی بازیگران اصلی آن هستند.

 

«لگو2»

چهار سال بعد از «لگو»ی یک و دو فیلم تبعی بیرون آمده از دل آن سرانجام قسمت دوم آن نیز عرضه می‌شود و الیزابت بنکس، چارلی دی، ویل آرنت، تیفانی هادیش و البته کریس پرات که ایفاگر نقش اصلی (به نام امت) است ماجراهای فیلم اول را که یک کارتون ماشینی و سرشار از کاراکترهای مکعب مستطیلی است، پی می‌گیرند.

 

فلارسکی

یک کمدی سیاه با بازی چارلیز ترون دراماتیک و ست روگن کمدی باز و پیرامون یک روزنامه‌نگار بیکار شده است که دائماً دلش برای پرستار زمان کودکی‌اش تنگ می‌شود و این در حالی است که آن پرستار اینک به یک سیاستمدار توانا تبدیل شده است.

 

کاپیتان مارول

برای لارسون که سه سال پیش در فیلم بشدت روانی «اتاق» درهیأت یک مادر دردمند جایزه اسکار را ربود، با این کاپیتان رؤیایی به دنیای فیلم‌های کمیک بوکی و سلسله آثار استودیوی مارول ورود می‌کند و در قالب زنی به نام کارلی دان‌ورز ظاهر می‌شود که ظاهراً یک خلبان معمولی نیروی هوایی است اما در خفا به برخی نیروهای مرموز ماوراءالطبیعه مجهز است.

 

ما

جوردن پیل پس از فیلم ترسناک ساختارشکنش به نام «فرار کن» (یا «راه فرار») یک کار دلهره‌آور جدید را تدارک دیده که بازیگران متعددی مانند لوپیتا نیونگو، الیزابت ماس و وینستون دوک را جذب خویش ساخته و درباره خانواده‌ای است که مورد تعقیب مشتی خلافکار و توزیع‌کننده مواد مخدر قرار می‌گیرند و از هر جهت ارعاب می‌شوند.

 

دامبو

در میان سه فیلمی که والت دیسنی در ادامه سنت سال‌های اخیرش با بازسازی کارتون‌های معروفش به مدد بازیگران زنده ساخته و جملگی در 2019 به نمایش در می‌آیند، «دامبو» از همه زودتر پخش می‌شود و مهر اختصاصی تیم برتون غیر متعارف بر آن خورده است و مثل نسخه‌های کارتونی متعدد دامبو درباره یک فیل شاغل در سیرک است که قدرت پرواز دارد!

 

شزم

پس از فیلم شدن تقریباً تمام ابر قهرمانان مارول و دی‌سی کمیکز ظرف 40 سال اخیر سرانجام نوبت به شزم رسیده است که نسخه‌های دهه 1930 آن به قدری بدوی و فاقد جلوه‌های ویژه بود که بدیهی نشان می‌داد سران مارول آن را با تجهیزات مافوق مدرن 2019 به یک غول تازه سینمایی تبدیل کنند. ایفای نقش شزم به زاکاری له‌وی سپرده شده و با بازی او قهرمانی را به چشم می‌بینیم که براساس فرهنگ «شزم» در عین جدیت و سرسختی برای هر گونه آرامش شیرین نیز مهیا است.

 

Pet Sematary

در این بازسازی یکی از مشهورترین داستان‌های هولناک استیفن کینگ، جیسن کلارک، ایمی سیمتز و جان لیتگو نقش‌های اصلی را ایفا کرده‌اند و با بازی آنها خانواده‌ای را می‌بینیم که یک خانه جدید را در منطقه نیوانگلند امریکا خریداری می‌کنند اما بسرعت در می‌یابند که رازهای مخوفی در آن خانه جولان می‌دهند.

 

زیر دریاچه نقره‌ای

دیوید رابرت میچل که دو سال پیش «IT Follows» یکی از موفق‌ترین فیلم‌های ترسناک را ساخت، یک فیلم تریلر (دلهره‌آور) دیگر را در راه اکران دارد و در آن اندرو گارفیلد یک کارآگاه خصوصی در شهر لس آنجلس امریکا است که ماجرای ناپدید شدن غریب یک زن (با بازی رایلی کئوف) را پیگیری می‌کند و البته به نتایجی تکان دهنده می‌رسد.

 

انتقامجویان: پایان بازی

چهارمین قسمت از این سری فیلم‌های کمیک استریپی بر خلاف عنوانش قطعاً پایانی بر تولید این سری آثار نیست زیرا فروش‌های نجومی آنها شرکت مارول را به یک غول اقتصادی تبدیل کرده است. با این حال گفته می‌شود که در ادامه این فیلم‌های ترکیبی که تعدادی از قهرمانان مشهورکمیک‌بوکی را در بر دارد، تعدادی از آنها برای همیشه از صحنه این فیلم‌ها محو می‌شوند تا شاید فیلم‌های بعدی به تعداد دیگری از این ابر قهرمان‌ها مجهز شوند. در هر حال دشمن آنها در این قسمت تازه نیز همان «تانو»ی مشهور و آشنا است که قوایش ماورایی است.

 

پوکمون: کارآگاه پیکاچو

این کاراکتر معروف کارتونی این بار با بازیگران زنده و بهتر بگوییم ترکیبی از آنها با تصاویر انیمیشنی بازسازی شده و تأمین صدایش با رایان رینولدز بوده و از همه جالب‌تر جولان پوکمون در یک فضای «فیلم نوآر»ی است!

 

جان ویک: قسمت سوم

مأمور امنیتی بازنشسته‌ای که در دو قسمت قبلی جان ویک تبهکارانی را درو کرد که سگ محبوب وی را کشته بودند، با بازی مجدد کیانو ریوز در این نقش این بار نیز با تبهکارانی ستیز می‌کند که قصد انتقام گرفتن از او بابت کشتارهایش را دارند.

 

مرد موشکی

عنوان این فیلم نام یک ترانه محبوب التون جان موزیسین معروف بریتانیایی و به تبع آن درباره زندگی و دستاوردهای جان و همراه با بازی تارون اجرتون در نقش اصلی است. کارگردانی را به دکستر فله‌چر سپرده‌اند که پس از اخراج شدن برایان سینگر مشهورتر از خود از پروژه «راپسودی بوهه میان»‌در سال گذشته کار او را در آن فیلم به قدری خوب کامل کرد که پاداش آن اهدای این فیلم جدید زندگینامه‌ای به وی بوده است.

 

علاءالدین

یک کارتون پرفروش دیگر والت دیسنی که با بازیگران زنده بازسازی شده و ویل اسمیت در قالب کاراکتری فرو رفته که ابتدا با هنرهای رابین ویلیامز مشهور روی پرده‌های نقره‌ای بازآفرینی شده بود. کارگردانی هم با گای ریچی بریتانیایی است که لابلای فیلم‌های کانگستری بی رحمانه‌اش از ساخت «Block buster»های هالیوود نیز غافل نمی‌ماند.

 

گودزیلا: پادشاه هیولاها

با احتساب نسخه‌های هالیوودی که از روی ویرانگری‌های این هیولای مخوف ژاپنی ساخته شده، این فیلم شمار «گودزیلا»های تاریخ سینما را از رقم 25 هم عبور می‌دهد. از همه بدتر اینکه گودزیلا این بار نیروی کمکی هم آورده و در قلع و قمع شهرها و آدم‌ها از مورتا، رودان و شاه گیدورا هم بهره می‌گیرد. البته بین همین هیولاها نیز ستیزی بزرگ در می‌گیرد و نیروی انسانی که با آنها می‌جنگد یا ستیز داخلی آنها را به تماشا می‌نشیند، مرکب از ورا فارمیگا، میلی بابی براون، سالی هاوکینز و کن واتانابه است.

 

ققنوس سیاه

سوفی ترنر که با سریال «بازی تاج و تخت» مشهور شد، در این فیلم که اضافه و دنباله‌ای بر فرانچیز «مردان ایکس» است، در قالب بانوی اول ظاهر می‌شود و در کنار او مبارزانی دیگر هم با بازی جیمز مک آووی، مایکل فاسبندر و جنیفر لارنس به هنرنمایی می‌پردازند.

 

داستان عروسک 4

پایان «داستان عروسک 3» گریه‌دار بود اما با شور و نشاطی که در قسمت چهارم در حرکات وودی، باز و یاران‌شان مشاهده می‌شود، مشخص است که سازندگان این فرانچیز 24 ساله قسمت‌های بعدی را هم از حالا در مسیر تولید قرار داده‌اند.

 

اسپایدرمن: دور از خانه

البته مرد عنکبوتی را با بازی تام هالند ابتدا در نسخه تازه اونجرز (انتقامجویان) خواهیم دید و او از چنگ دشمنانش باز هم خواهد گریخت تا در ششمین فیلم مختص خودش نیز هنرنمایی کند.

 

شیر شاه

این هم یک کار دیگر از والت دیسنی و در مسیر تولید مجدد فیلم‌های کارتونی موفق سابقش به صورت فیلمی با حضور بازیگران زنده عرضه می‌شود و آنهایی که توانسته‌اند این نسخه را شش ماه قبل از اکران جهانی‌اش ببینند، می‌گویند این فیلم به اندازه اثر‌ اصلی عالی و تکان‌دهنده است. Cast بازیگران نیز بشدت جلب‌کننده است زیرا نام‌های دانلد گلوور، بی‌یانسی و جیمز ارل جونز را در بر دارد که آخری (جونز) باز در قالب مواسا فرو رفته است.

 

روزی روزگاری در هالیوود

جدیدترین مانور کوئنتین تاران تینو مستعدترین مرد جویای خلاف‌ها و خلافکاری‌های جذاب تاریخ سینما در حیطه‌هایی مثل استادان هنرهای رزمی  یا گانگسترهای کلاسیک شرق و غرب و جنگ‌های جهانی و وسترن‌های اصولگرا پای او را به مخزن و معدن این خلاف‌ها یعنی هالیوود باز کرده و او در نهمین کار بلندش به وقایع پشت پرده و حاشیه‌های این شهرک رؤیاسازی‌های کاذب پرداخته است و البته تکیه و تمرکز او به سال پرحاشیه 1969 و زمان کشته شدن بی رحمانه شارون تیت هنرپیشه وقت معروف به‌دست دیوانه بزرگی به نام چارلز مانسون است. لشکری از نامداران شامل براد پیت، لئوناردو دی کاپریو، ال پاچینو، داکوتا فانینگ و جیمز مارسدن تاران تینو را در این سفر مکاشفه‌ای منحصر به فرد همراهی می‌کنند.

 

سریع و خشمگین تقدیم می‌کند: هابز و شاو

این نه لزوماً نهمین قسمت از این سری فیلم‌های اکشن بسیار پرفروش بلکه اولین اثر مشتق شده از آن و همراه با بازی دوواین جانسون و جیسن استیتام و گویای تلاش آنها برای یک سرقت تازه است. ادریس البا هم پلیسی است که آنها را زیرنظر دارد.

 

IT: قسمت دوم

جسیکا شاستین، جیمز مک آووی و بیل هادر نسخه های مسن شده کودکانی هستند که سه سال پیش در فیلم‌ اصلی توسط کاراکتر پنی وایز (بیل اسکارزگارد) تحت ارعاب قرار گرفتند و به نظر می‌رسد که این تبهکار ذاتی هنوز کارهای بسیاری برای انجام دادن دارد.

 

کوچه داون تون

چهار سال پس از تمام شدن سریال تلویزیونی پرطرفداری با همین نام جولی ین فلوز نسخه‌ای سینمایی را فراهم کرده که اکثر بازیگران آن سریال را از نو گرد آورده است.

 

سرزمین زامبی‌های 2

10 سال بعد از کمدی سیاهی با همین نام، وودی هارلسون، جسی ایزن برگ و اما استون از نو کنار یکدیگر قرار می‌گیرند تا گروهی را جلوه‌گر شوند که پس از حمله عزم تازه‌ای از سوی زامبی‌ها در سطح جهان، کوشش برای زنده ماندن و حفظ نسل بشر دارند.

 

جوکر

این کاراکتر با سری داستان‌ها و فیلم‌های بت‌من و اقعاً شایسته ساخته شدن فیلم‌هایی مستقل پیرامون خود بود و سرانجام این مهم با کارگردانی‌ تاد فیلیپس و بازیگری ژواکین فی نیکس در نقش اصلی شکل گرفته است.

 

ترمیناتور:‌ نسخه تازه

اسم کامل این فیلم هنوز اعلام نشده اما این نکته مشخص است که آرنولد شوارتزنگر معروف با سنی فراتر از 72 سال برای حضور مجدد در این عرصه پا پیش گذاشته است. خبری از جیمز کامرون و حتی جانشینان او نیست و تیم میلر، خالق دو نسخه سینمایی اخیر از روی کاراکتر کمیک استریپی ددپول عنان کار را در دست گرفته و این فیلم را ادامه‌ای مستقیم بر قسمت دوم ترمیناتور توصیف کرده و این یعنی او قسمت‌های سوم تا پنجم را که بواقع نیز چندان خوب نبودند، اصلاً قبول ندارد. پاداش اضافی بینندگان، بازگشت کاراکتر لیندا همیلتون به قلب اتفاقات است.

 

یخ زده 2

پرفروش‌ترین کارتون تاریخ که در سال 2013 رقم 3/1 میلیارد دلار را در گیشه‌ها رد کرد، یک بار دیگر سر بر می‌آورد و در قسمت دوم آن کاراکترهای آنا و السا اتفاقات یخی تازه‌ای را از سر خواهند گذراند.

 

مرگ روی نیل

یک بازسازی دیگر از روی آثار کلاسیک کارآگاهی آگاتا کریستی و سکاندار باز کنت برانای بریتانیایی است که بعد از احیا کردن داستان «جنایت در قطار سریع‌السیر شرق» تجربه قبلی‌اش را با قصه دیگری تکرار می‌کند و هم کارگردان است و هم ایفاگر نقش هرکول پوارو، کارآگاه بلژیکی صاحب آن سیبیل معروف تابدار و سلول‌های خاکستری ویژه!

 

جنگ ستارگان 9

پایانی بر سومین تریلوژی استار وارز و تعیین نسبی تکلیف لوک اسکای واکر و سایر همراهان و مخالفانش توسط جی‌جی ابرامز که قسمت هفتم را ساخت و قسمت هشتم را رها کرده بود. فوج مردان خلق شده توسط جورج لوکاس در این فرانچیز 41 ساله از نو آرایش یافته و برخی تغییر وضعیت داده‌اند.

 

Gold Finch

سارا پولسون، انسل الگورت و جفری رایت بازیگران اصلی فیلمی هستند که براساس رمان تحسین‌ شده‌ای از دونا تارت ساخته شده و زندگی پسر 18 ساله‌ای را توضیح می‌دهد که از یک حادثه تروریستی در نیویورک جان سالم به در می‌برد ولی در پی آن دیگر همان آدم سابق نیست.

 

پایان اقتدار مارول کجاست؟

سال 2018 که روز 10 دی ماه تمام شد، با خلق رکورد 7/11 میلیارد دلار در گیشه‌های غرب به‌سالی تاریخی برای هنر سینما تبدیل شد و این 400 میلیون دلار بالاتر از 2016 بود که پیشتر پرسودترین سال همه سینمای جهان به حساب می‌آمد. در این سال قسمت سوم «او‌نجرز» با نام جنبی «جنگ بی‌نهایت» با عبور از مرز 2 میلیارد دلار به چهارمین فیلم تمامی دوران‌ تبدیل شد که چنین کرده و اوضاع سایر فیلم‌های کمیک استریپی هم مثل اولین نسخه «پلنگ سیاه» عالی بود. سینمای 2018 قسمت پنجم ژوراسیک پارک را نیز با نام «پادشاهی ساقط شده» در بر داشت و همین طور قسمت دوم کارتون «شگفت‌انگیزها» را که آن هم از یک میلیارد دلار عبور کرد و پلنگ سیاه تا اطلاع ثانوی نهمین فیلم پرفروش تاریخ محسوب می‌شود و 34/1 میلیارد دلار دستاورد بوده که این عنوان را بدان بخشیده است. این فیلم سبب شد مارول غول انتشاراتی- سینمایی دهه‌های اخیر از رقم 14 میلیارد دلار برای تمامی محصولات تصویری کمیک بوکی خود گذر کند. این پایان قصه برای مارول نبود زیرا این «ابر استودیو» در ماه‌های بعدی از 15 و 16 میلیارد دلار هم عبور کرد و حالا فقط می‌توان پرسید که پایان زودرسی که برای جولان فیلم‌های کمیک‌بوکی گواهی داده می‌شد، کجاست؟

 

منبع: ایران

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.