2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
چگونه به دریاچه شورمست سفر کنیم؟+ آدرس و مکان‌های دیدنی

چگونه به دریاچه شورمست سفر کنیم؟+ آدرس و مکان‌های دیدنی

دوات آنلاین-تا به حال به دریاچه شورمست سفر کرده‌اید؟ اگر نرفته‌اید یکی از بهترین و جذاب‌ترین مناطق ایران برای گردشگری را از دست داده‌اید. پیشنهاد می‌کنیم حتما برای کی بار هم که شده سری به این منطقه بزنید.

 

با رفتن به شورمست می‌توانید از پل ورسک بازدید کنید، آبشار زیبای این منطقه را ببینید، در تنگه ورسک پیاده‌روی کنید و از منظره خود دریاچه و حیات وحش آن و همچنین جنگل‌های توسکا لذت ببرید.

روستا و دریاچه شورمست در جنوب استان مازندران و در جنوب غربی شهرستان سوادکوه، شهر پل سفید قرار دارد. دریاچه شورمست در فاصله ۵ کیلومتری از شهرک صنعتی شورمست پل سفید و در ارتفاعات مشرف به این شهر قرار دارد.

 

وسعت این دریاچه ۱۵ هزار متر مربع و حداکثر عمق آن5.5  متر و در حاشیه آن پر از درختان تنومند و سن و سال دار توسکا است.

برای رفتن به این دریاچه از تهران باید خودتان را برای 5 ساعت رانندگی آماده کنید و حدود ۲۰۰ کیلومتری برانید. ابتدا به سمت رودهن بروید و وارد جاده فیروز کوه شوید. سپس مسیر را به سمت ورسک و پل سفید ادامه دهید. کمتر از ۲ کیلومتر بعد از پمپ بنزین پل سفید یک خروجی در سمت چپ شما قرار دارد. از ابتدای خروجی پل سفید تا دریاچه شورمست حدود ۵ کیلومتر فاصله است؛ وارد خروجی شده و پس از رسیدن به دوراهی مجددا به سمت چپ بپیچید تا وارد جاده شهید رجایی شوید. حدود 1.5 کیلومتر بعد، به یک تقاطع می‌رسید. به سمت چپ بپیچید. مسیر را ادامه بدهید و در تقاطع بعد نیز به سمت چپ بپیچید. با طی مسیر کوتاهی در یک جاده خاکی به دریاچه شور مست می‌رسید.

قبل از سفر به خاطر داشته باشید کفش کوهپیمایی، آب آشامیدنی، باد گیر و لباس گرم، زیرانداز، چراغ قو، دو وعده غذای سبک با خودتان بردارید تا با مشکل مواجه نشوید.

 

وقتی به نزدیکی دریاچه رسیدید یادتان باشد اطراف دریاچه راه خاکی ماشین رو است و برای جای پارک مشکلی ندارید.

در اطراف این دریاچه، تاسیسات عظیم استخراج زغال سنگ، پل ورسک، امامزاده عبدالحق زیرآب، برج تاریخی لاجیم، قلعه کنگ لو، امامزاده شابالوفلورد، امامزاده سامولا ارفع‌ده، کوههای صخره‌ای خروا و نروا و بسیاری از مکانها و چشم اندازهای زیبای طبیعی کنارهم گرد آمده‌اند تا بتوانند تمامی خواسته‌های علاقه‌مندان و بازدید کنندگان را برآورده سازند و ساعتها و روزها علاقه‌مندان به طبیعت، هنر، تاریخ، صنعت، ورزش و غیره... را به بهترین نحو پر نماید.

آن طور که نمناک نوشته به خاطر موقعیت جغرافیایی منطقه که در میان دو منطقه ی آب و هوایی خشک و بیابانی ( فیروزکوه ) و معتدل و مرطوب ( مازندران ) در هر فصلی که بخواهید، سفر به شورمست جذاب و لذت بخش است.در هر کدام از فصل ها طبیعت حال و هوای خاص خود را به این منطقه بخشیده است.

در بهار دریاچه شورمست با هوای خنک و طبیعت تازه و جوان، پذیرایی گردشگران است.

در تابستان از هوای گرم شهر باید فرار کرد و به شورمست رفت تا از طبیعت سرسبز و هوای فرحبخش آن لذت برد

در پاییز این منطقه نیز مانند دیگر طبیعت های ایران، درختان با رنگ های گرم و متفاوت خود، تصویری متفاوت و رویایی را خلق کرده اند که برای عکاسان و طبیعت گردان بسیار دوست داشتنی است. البته به خاطر بارندگی در این فصل کمی جاده گلی است و باید با تجهیزات و کفش مناسب رفت.

 

در زمستان هوای سرد و جاده برفی، شاید برای همه جذاب نباشد، اما برای علاقه مندان به این فصل، جاده فیزوکوه و طبیعت برف گرفته شورمست بسیار دیدنی است.

 

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.