2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
مرگ ۴۵۷۳ نفر در تهران به دلیل آلودگی هوا فقط در یک‌ سال

مرگ ۴۵۷۳ نفر در تهران به دلیل آلودگی هوا فقط در یک‌ سال

شهردار تهران با اشاره به اینکه در سال ۹۴، ۴۵۷۳ نفر بر اثر ذرات معلق بالای ۲.۵ میکرون در تهران از دنیا رفته‌اند، گفت: همچنین سالانه ۱۴۹۴ نفر به‌دلیل بیماری‌های تنفسی و آلودگی به بیمارستان مراجعه می‌کنند.

دوات آنلاین-شهردار تهران با اشاره به اینکه در سال ۹۴، ۴۵۷۳ نفر بر اثر ذرات معلق بالای ۲.۵ میکرون در تهران از دنیا رفته‌اند، گفت: همچنین سالانه ۱۴۹۴ نفر به‌دلیل بیماری‌های تنفسی و آلودگی به بیمارستان مراجعه می‌کنند.

 

پیروز حناچی در جریان بازدید از ایستگاه دولت‌آباد خط شش مترو اظهار کرد: در تهران سالانه ۵۷ هزار نفر به طور طبیعی فوت می‌کنند. فوت ۱۲۰۰ نفر که عمدتاً مردان در سنین کار و کودکان بالای پنج سال را شامل می‌شود که این فوتی‌ها ناشی از حوادث هم است. همچنین ۴۰۰ نفر به‌دلیل عدم رعایت مسائل ایمنی از دنیا می‌روند.

 

شهردار تهران ادامه داد: ۹.۳ درصد تهرانی‌ها دیابت دارند و ۵۰ درصد آنان اساساً از اینکه دیابت نوع ۲ دارند، اطلاع ندارند. پایین‌ترین سطح کنترل زیست سالمندان را در تهران داریم که شاید عدم پوشش همگانی بیمه یکی از دلایل آن باشد. ۵۰ درصد جمعیت کلسترول بالا و ۳۰ درصد تری‌گلیسیرید بالا دارند.

 

وی افزود: از هر پنج تهرانی یک نفر فشار خون دارد که این آمار یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر را شامل می‌شود. شیوع پرفشاری ۱۹ درصد است و ۳۶.۱ درصد این افراد از فشار بالای خود اطلاع دارند. از هر هشت تهرانی یک نفر فشار خون دارد و از آن مطلع نیست. در سال ۹۶ مرگ بیش از ۱۴۰۰ نفر به خاطر سکته قلبی ناشی از فشار خون گزارش شده است.

 

حناچی در ادامه گفت: در سال ۹۴، ۴۵۷۳ نفر بر اثر ذرات معلق بالای ۲.۵ میکرون از دنیا رفته‌اند. سالانه ۱۴۹۴ نفر به‌دلیل بیماری‌های تنفسی و آلودگی به بیمارستان مراجعه می‌کنند. در سال ۹۴ ذرات معلق نسبت به قبل کاهش یافته و با وجود این، آمار ۳.۱ برابر استانداردهای جهانی است.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.