2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
در هر ۳۰ ثانیه یک توییت خشونت‌آمیز علیه زنان منتشر می‌شود

در هر ۳۰ ثانیه یک توییت خشونت‌آمیز علیه زنان منتشر می‌شود

طبق گزارش عفو بین‌الملل که سه‌شنبه هفته گذشته منتشر شد، زنان در هر ۳۰ ثانیه در توییتر مورد آزار و اذیت، توهین و بی‌حرمتی قرار می‌گیرند و اکثر زنان در این خصوص نگران سلامت روانی خود هستند.

دوات آنلاین-طبق گزارش عفو بین‌الملل که سه‌شنبه هفته گذشته منتشر شد، زنان در هر ۳۰ ثانیه در توییتر مورد آزار و اذیت، توهین و بی‌حرمتی قرار می‌گیرند و اکثر زنان در این خصوص نگران سلامت روانی خود هستند.

 

طبق اطلاعات منتشرشده بر اساس یک پروژه تحقیقاتی که دار آن داوطلبانی برای گشت‌وگذار ترول جهت تحلیل و بررسی توییت های کاربران شرکت کردند که توسط سازمان عفو بین‌الملل در خصوص سو استفاده و خشونت در شبکه‌های اجتماعی، دویست و هشتادوهشت هزار توییتر خشونت‌آمیز به ۷۷۸ زن سیاست‌مدار در آمریکا و انگلستان در سال گذشته ارسال‌شده است.

بیش از ۶۵۰۰ داوطلب از ۱۵۰ کشور جهان برای گشت زنی داوطلبانه در ترول شرکت کردند. آن‌ها ۲۵۰۰ ساعت را صرف تجزیه‌وتحلیل تویت ها کردند.

 

در این تحقیق موضوعاتی موردبررسی قرار گرفت که هم جناح لیبرال و هم محافظه‌کار ایالات‌متحده را شامل می‌شد و همگی دارای حساب‌های توییتر بدون محدودیت انتشار اطلاعات بودند که کم‌تر از یک‌میلیون عضو و دنبال کننده داشت.

 

شرکت نرم‌افزاری انصار الاسلام از تکنیک‌های پیشرفته و به‌کارگیری فنّاوری و الگوریتم‌های یادگیری ماشین (ربات جستجوگر) برای  استخراج اطلاعات در مورد میزان سو استفاده از چهره زنان در توییتر استفاده کرده است.

 

نتایج کلیدی:

•    زنان سیاه‌پوست ۸۴ درصد بیشتر از زنان سفیدپوست مشکوک به قربانی تهدید و توهین در توییتر هستند.

•    به‌طورکلی، سفیدپوست ۳۴ درصد کمتر از زنانی که پوست آن‌ها رنگی است (سیاه‌پوست و ...) در توییتر مورد توهین و بی‌احترامی قرار می‌گیرند.

•    سوءاستفاده از سیاستمداران لیبرال و محافظه‌کاران زن و نیز زنان سیاست‌مدار در جناح‌های چپ و راست دولت‌های آمریکا و انگلستان قربانیان این خشونت‌ها هستند.

تویت های مشکوک یا سوءتفاهم ۷.۱ درصد از توییت های ارسال‌شده به شرکت‌کنندگان در این تحقیق است که در صورت استخراج، ۱.۱ میلیون توییت به ۷۷۸ شرکت‌کننده در طول سال ارسال‌شده یعنی هر ۳۰ ثانیه یک توییت.

 

مالینا مارین، مشاور ارشد تحقیقات تاکتیکی در این خصوص می‌گوید: " کنترل و نظارت بر ترول ها به این معنی است که ما اطلاعاتی داریم مبنی بر اینکه زنان مدت‌هاست که توییتر جایی است که نژادپرستی، هم‌جنس‌گرایی وهم جنس بازی اساساً بدون نظارت هستند.

 مارینا افزود: " این فضا به‌طور مستقیم برزنان مخصوصاً زنان سیاه‌پوست تأثیرگذار است.

به گفته راب اندرل، تحلیلگر اصلی گروه اندرل، «اوضاع در این خصوص بسیار ناراحت‌کننده است.»

 

به گفته راب اندرل: «ممکن است» سیاست های اساسی و دستورالعمل‌هایی در مورد جلوگیری از اصطلاحات مضر، تهاجمی، نژادپرستانه و یا تهدیدکننده وجود داشته باشد، اما دشواری‌ها، تفاوت‌ها در زبان‌ها، اصطلاحات و ... مانع از برخورد جدی با کاربران متخلف و اجرای سیاست‌های درست در این زمینه می‌شود حتی اگر شما ارتشی از پلیس‌های سایبری داشته باشید گه به‌صورت ۲۴ ساعته بر فضای توییتر نظارت داشته بازهم به دلیل گسترگی و مواردی که در بالا اشاره شد نمی‌توان مانع از وقوع خشونت و تهدید افراد در این فضا شد.

راب اندرل ادامه داد: پلیس ترول در مورد سیاست‌گذاری تویی‌تر نیست و یا کاربران متخلف را وادار به حذف محتوای آن‌ها نمی‌کند. ما از متصدیان توییتر می‌خواهیم شفاف‌تر باشند و امیدواریم که یافته‌های گشت ترول ها آن را وادار به تغییر سیاست‌های آن در خصوص امنیت روانی کاربران این فضا کند. قطعاً تویییتر باید در مورد چگونگی استفاده از هوش مصنوعی برای ردیابی سو استفاده، و انتشار اطلاعات فنی در مورد این الگوریتم را  شروع کند.

 

ویجیا گارد، مشاور حقوقی،  اعتماد و ایمنی جهانی، هنگامی‌که سازمان یافته‌های خود را با شرکت به اشتراک گذاشت، به سازمان عفو بین‌الملل گفت: «با توجه به گزارش آتی شما، توجه دارم که مفهوم پیام‌های» مشکل‌ساز " برای اهداف دسته‌بندی کردن محتوای موضوعی است که بحث بیشتر را تضمین می‌کند.

 

سیاست توییتر برای مقابله با خشونت علیه کاربران

طبق گفته گاد از مسئولان توییتر:  "توییتر از ترکیب هوش مصنوعی و نظارت انسانی برای بررسی پیام‌های نامناسب کاربران استفاده می‌کند و اینکه آیا کاربران متخلف قوانین ما را نقض می‌کنند یا نه برای هردو نوع نظارت اهمیت دارد.

برخی از عوامل که توسط سیستم نظارت توییتر در نظر گرفته می‌شود:

•    این‌که هدف فرد یا گروهی از مردم است؛

•    این‌که آیا مطالب نامناسب توسط یک فرد خاص و به‌منظور خاص ارائه‌شده یا یک فالوور (کاربر تماشاچی) آن را ثبت کرده است.

•    این‌که آیا این رفتار قابل‌توجه است و یا در مورد منافع عمومی مشروع است.

گاید خاطرنشان کرد: "  با سو استفاده، خودکارسازی مخرب،  دست‌کاری اتوماسیون و ...، از سلامت توییتر کاسته می‌شود.

 

وی ادامه داد:  توییتر وب سایتی را راه‌اندازی کرده است که کلیه کاربران این شبکه اجتماعی می‌توانند گزارش‌هایی و موارد خشونت، آزار، نزاد پرستی و ... را در آن ثبت تا کارشناسان و مسئولان این شبکه اجتماعی آن‌ها را پیگیری کنند.

 

همچنین این وب‌سایت توصیه‌هایی برای اقدامات اضافی ارائه می‌دهد که افراد می‌توانند تجربه توییتر خود را، مانند استفاده از بلوک یا ویژگی تاریک این شبکه اجتماعی، جهت بهبود بخش‌اند به توییتر در آن ثبت کنند.

 

طبق گفته‌های دی دیو: «توییتر» کاملاً آگاه است که همواره در پیام‌رسان خود با تناقضات بین جناح‌های سیاسی در سراسر جهان مخصوصاً لیبرال و محافظه‌کاران دولت آمریکا روبه‌رو است و این برای هیچ شبکه اجتماعی قابل پیش‌بینی نیست و مشکلات همیشه وجود خواهند داشت.

 

منبع: اکومتریک تامیز

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.