2024/04/16
۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
گروگانگیری هالیوودی  برای تهیه پول اجاره خانه

گروگانگیری هالیوودی برای تهیه پول اجاره خانه

زوج جوان که به‌خاطر نداشتن پول اجاره از سوی صاحب خانه جواب شده بودند به شیوه فیلم‌های هالیوودی سناریوی گروگانگیری مرد نمایشگاه دار را اجرا کردند.

دوات آنلاین-زن و شوهری جوان که برای کرایه خانه با مشکل مالی مواجه شده بودند تصمیم گرفتند به سبک فیلم‌های هالیوودی دست به گروگان‌گیری بزنند. آنها بعد از ربودن مردی نمایشگاه‌دار شناسایی و دستگیر شدند.

 

اوایل مهرماه امسال بود که مرد میانسالی به اداره پلیس رفت و گفت: زن و شوهر جوانی او را گروگان گرفته و از او اخاذی کرده‌اند. وی در توضیح ماجرا گفت: من نمایشگاه خودرو در یکی از خیابان‌های مرکزی تهران دارم. مدتی قبل زن و مرد جوانی برای خرید به نمایشگاه خودروی من آمدند. قرار بود برای آن‌ها خودروی خارجی کار کرده‌ای بخرم. بهر حال آن‌ها چند روزی به نمایشگاهم رفت و آمد داشتند و من هم با توجه به پول آن‌ها خودرویی را معرفی کردم که کمی ایراد فنی داشت، اما آن‌ها قبول نکردند و قرار شد پول بیشتری فراهم کنند و خودروی بهتری بخرند. آن‌ها با من تلفنی در ارتباط بودند به طوریکه با هم رابطه دوستانه برقرار کردیم تا اینکه روزی مرد جوان به تنهایی به نمایشگاهم آمد و خودروی شاسی بلند خارجی را برای خرید انتخاب کرد. او گفت: خودرو را قرار است به نام همسرش بزند، اما همسرش بیمار است و نمی‌تواند به نمایشگاه بیاید. به همین خاطر از من خواست تا به خانه‌شان بروم و آنجا قولنامه خرید خودرو را تکمیل کنم.

 

برای اخاذی ۲۰۰‌میلیون تومانی مرا گروگان گرفتند

من به آن‌ها اعتماد کردم و به خانه‌شان رفتم که آنجا مرا با چاقو تهدید کردند و گفتند باید مبلغ ۲۰۰‌میلیون تومان به آن‌ها بدهم و گرنه از من فیلم و عکس سیاه تهیه می‌کنند و برای خانواده‌ام می‌فرستند. از ترس آبرویم مجبور شدم ۴۰‌میلیون تومان پولی که در حسابم داشتم به کارت زن جوان کارت به کارت کنم، اما آن‌ها مرا رها نکردند و با تهدید از من خواستند تا از یکی از دوستانم پول قرض بگیرم. سپس با دوستم تماس گرفتم و به بهانه‌ای درخواست پول کردم که او هم گفت: ۳۷‌میلیون تومان در حسابش دارد. دوستم ۳۷‌میلیون تومان چک رمز دار گرفت و آن‌ها مرا به داخل خیابان بردند و چک رمز دار را از او گرفتم و بعد همراه مرد گروگانگیر به داخل بانک رفتیم و به حساب همسرش انتقال دادم. زمانی که به بانک رفتیم او کنارم بود و با چاقو مرا تهدید کرد که هیچ حرکتی نکنم و من هم از ترس حرفی نزدم و در نهایت پس از چهارساعت گروگان گرفتن مرا داخل خیابان رها کردند.

 

پس از طرح این شکایت پرونده به دستور قاضی سهرابی، بازپرس شعبه نهم دادسرای امور جنایی تهران برای رسیدگی در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت. مأموران در نخستین گام به خانه مرد و زن جوان رفتند، اما دریافتند آن‌ها پس از حادثه محل زندگی خود را تغییر داده‌اند. در چنین شرایطی مأموران برای شناسایی گروگانگیران به سراغ دوربین‌های مداربسته بانک رفتند و پس از بررسی فیلم‌ها و حساب‌های بانکی زوج جوان، دو متهم را به نام‌های شروین و شهناز شناسایی و آن‌ها را پس از گذشت چند ماه از حادثه دستگیر کردند.

 

برای پرداخت اجاره خانه‌مان گروگانگیری کردیم

صبح دیروز دو متهم برای تحقیق به دادسرای امور جنایی منتقل شدند و در بازجویی‌ها به جرم خود اقرار کردند. مرد جوان گفت: من و همسرم یک‌سال قبل ازدواج کردیم. زندگی خوبی داشتیم تا اینکه مدتی قبل بیکار شدم. پس از این با مشکل مالی مواجه شدیم به طوریکه تمامی طلا‌های همسرم و پس اندازمان را خرج کردیم، اما بازهم کم آوردیم. هزینه‌های زندگی به صورت سرسام‌آوری بالا رفته بود و از طرفی اجاره خانه‌مان هم رو به پایان بود و باید خانه را تخلیه می‌کردیم و به دنبال خانه جدیدی می‌گشتیم. مدتی بود دنبال خانه جدیدی بودیم، اما اجاره خیلی بالا رفته بود و پول ما هم کم بود به همین دلیل با پولی که داشتیم خانه‌ای پیدا نکردیم تا اینکه شبی همراه همسرم در حال تماشای فیلم هالیوودی بودیم که موضوع آن گروگانگیری و اخاذی بود. ما تصمیم گرفتیم به سبک همین فیلم مرد پولداری را گروگان بگیریم و ۲۰۰‌میلیون تومان اخاذی کنیم. چند روزی اطراف خانه‌مان گشتیم تا اینکه مرد نمایشگاه دار را به عنوان طعمه انتخاب کردیم و به بهانه خرید خودروی خارجی به نمایشگاه او رفتیم و با چرب‌زبانی اعتمادش را جلب کردیم به طوریکه او با ما احساس دوستی پیدا کرد. پس از این طبق نقشه او را به خانه‌مان کشاندیم و با تهدید تهیه عکس‌های سیاه از او اخاذی کردیم.

 

زن جوان هم با تأیید حرف‌های شوهرش گفت: وقتی شوهرم بیکار شد زندگی ما سیاه شد. در این مدت خیلی بی‌پولی کشیدیم تا اینکه با دیدن فیلم گروگانگیری نقشه آدم‌ربایی و اخاذی را طراحی و اجرا کردیم. پس از اخاذی محل زندگی‌مان را تغییر دادیم و با پول اخاذی خانه‌ای اجاره کردیم و فکر نمی‌کردیم شناسایی و دستگیر شویم، اما خیلی زود دستگیر شدیم. دو متهم برای تحقیقات بیشتر به دستور قاضی سهرابی در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفتند.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.