2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
پروانه معصومی توضیح داد: چرا سریال مینو جذاب است؟

پروانه معصومی توضیح داد: چرا سریال مینو جذاب است؟

درباره انقلاب و دفاع مقدس باید جوری فیلم و سریال ساخت که باعث ماندگاری آن شود وگرنه آرمان این همه شهید کمرنگ می‌شود.

دوات آنلاین-پروانه معصومی از آن دست بازیگرانی است که در هر نقشی خوب ظاهر می شود. او در سریال مینو هم نقش مادر رضا را به خوبی بازی کرده است.

 

این بازیگر سریال مینو گفت: درباره انقلاب و دفاع مقدس باید جوری فیلم و سریال ساخت که باعث ماندگاری آن شود وگرنه آرمان این همه شهید کمرنگ می‌شود.

 

پروانه معصومی، بازیگر سریال دفاع مقدسی «مینو» که این شبها در کنداکتور پخش شبانگاهی شبکه یک سیما قرار دارد در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو بیان کرد: من به دلیل اینکه دورتر از تهران زندگی میکنم و همچنین بخاطر برخی انتخابهای شخصی، شاید نتوانم در هرکاری بازی کنم اما به دلایلی بازی در این مجموعه را پذیرفتم.

 

وی با این حال افزود: در سریال مینو حجم بازی‌ام به شکلی نبود که وقت زیادی را از من بگیرد. همچنین قصه خوبی داشت که راضی‌کننده بود. الان هم مثل یک مخاطب سریال را دنبال می‌کنم و از کیفیت کار راضی هستم.

 

وی ادامه داد: «مینو» داستان خوبی دارد خصوصا اینکه بنابر تعهدی که دارم همشه مایلم داستان‌هایی که مربوط به جنگ است و در دل دفاع مقدس می‌گذرد را تجربه کنم؛ خصوصا قصه‌ای که در شروع جنگ و فضای خرمشهر می‌گذرد و قرار است یکی از هزاران ماجرای ناگفته آن دوره را بازگو کند.

 

معصومی با اشاره به کتاب‌هایی همچون «دا» که پرداخت مناسب و واقعی به فضای جنگ دارند، نیز گفت: وقتی کتابی مثل «دا» را میخوانیم، تازه متوجه میشویم که بسیاری از قصه‌ها را تصویرسازی نکردهایم. فیلمنامههای دفاع مقدسی باید مخاطب را به آن فضا ببرد آنهم به شکل واقعی.

 

این بازیگر البته با انتقادی به سریال مینو و اینکه برخی بازیگران آن به اشتباه انتخاب شده‌اند، اضافه کرد:درست است که می‌توان به برخی بازیگران «مینو» انتقاد کرد ولی در همین سریال یکی دو جوان بازی دلنشینی دارند مثل بازیگری که نقش خالد را بازی می‌کند. به نظرم اینجور بازی‌ها فوق‌العاده است و من بازیگر هم جذبش می‌شوم.

 

معصومی همچنین درباره ترکیب فضای عاشقانه و داستان‌های جنگی در ساخت سریال‌ها یادآور شد: قصه دفاع مقدسی بطور بالقوه جذاب است اما عاشقانه کردن قصه می‌تواند جذابیتش را برای بیننده دوچندان کند. هرچند اینها در حرف است و نتیجه را باید در قصه و فیلمنامه جست.

 

او در عین حال با گلایه از اینکه چرا کمتر از قبل به سراغ داستان‌های دفاع مقدس میرویم، گفت: نسل فعلی نمی‌داند که چنددهه قبل مردم چه سختی‌هایی که نکشیدند. خود من در تهران جنگ را فقط با موشک بار لمس می‌کردم اما در خرمشهر و غیره ماجراهایی رقم خورده که عمدتا ناگفته مانده است.

 

وی عاشقانه کردن فیلمنامه‌های دفاع مقدسی را تنها راهکار سریال پرمخاطب ساختن ندانست و اعتقاد داشت: اگر امروز و از بین چندین و چند سریال دفاع مقدسی همچنان از «وضعیت سفید» یاد می‌کنیم بخاطر داستان و عوامل آن است و البته یک کارگردانی درجه یک. امیدوارم امثال «مینو» هم بتوانند جا پای این تولیدات بگذارد و مخاطبش را نیز در ادامه داستان حفظ کند.

 

او افزود: ما در ادبیات نیز داستان‌های بسیاری داریم که می‌توانند وارد تصویر و نمایش شوند اما خب بستگی دارد به اینکه چه کسی آن را بسازد وگرنه مسلم است که باید این قصه‌ها ساخته شوند.

 

معصومی متذکر شد: شاید یکی مثل من در دل جنگ بوده باشم اما بچه های الان واقعا خبر از ماجرا ندارند. نسل الان باید بداند که مردم و رزمندگان ما در آن سال ها چه کشیده اند.

 

این بازیگر با بیان اینکه چهل سالگی انقلاب باید دوره پختگی انقلاب باشد، ادامه داد: الان جای این سوال است که آیا به آنچه که می‌خواستیم، رسیده‌ایم؟ و اینکه توانستهایم در برابر این همه شهید ادای دین کنیم؟

 

پروانه معصومی در خاتمه نیز عنوان کرد: درباره انقلاب و دفاع مقدس باید جوری فیلم و سریال ساخت که باعث ماندگاری این تاریخ شود وگرنه آرمان این همه شهید کمرنگ می‌شود. واقعا حیف است انقلاب مثل درختی که با این همه زحمت بزرگ شده را براحتی فراموش کنیم.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.