2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
طلاب گنابادی جارو به دست به کمک پاکبان‌ها رفتند

طلاب گنابادی جارو به دست به کمک پاکبان‌ها رفتند

« 60 نفر از طلاب حوزه علمیه گناباد به کمک پاکبانان این شهر رفتند و به جای آن ها به جمع آوری زباله و رفت و روب معابر پرداختند.»این خبر کوتاه بود اما واکنش‌های زیادی را در فضای مجازی ایجاد کرد و طلاب گنابادی را به سوژه کاربران این شبکه ها تبدیل کرد.

دوات آنلاین-« 60 نفر از طلاب حوزه علمیه گناباد به کمک پاکبانان این شهر رفتند و به جای آن ها به جمع آوری زباله و رفت و روب معابر پرداختند.»این خبر کوتاه بود اما واکنش‌های زیادی را در فضای مجازی ایجاد کرد و طلاب گنابادی را به سوژه کاربران این شبکه ها تبدیل کرد.

 

بهانه ماجرا، یک همدلی ساده بود. جمعی از طلبه های این شهرستان نیت کردند که یک شب جارو به دست گیرند و معابر شهر را بروبند و پاکبانان شهرشان، تا صبح در خانه و در کنار خانواده خود باشند.

حرفه دشواری که کمتر دیده می شود

بشیر علیزاده یکی از طلاب شرکت کننده در این طرح به تسنیم می گوید: ما این کار را برای دلمان و شاد کردن خانواده پاکبان‌ها انجام دادیم و از طرفی حالا دشواری کار آن ها را بیشتر درک می کنیم. وی می افزاید: نظافت در اسلام توصیه شده ولی این ما هستیم که باید آن را رعایت کنیم، برای نظافت شهرمان نمی‌خواهد کار بزرگی انجام دهیم همین قدر که جلوی منزل خودمان را تمیز نگه داریم یا یک زباله را از روی زمین برداریم خودش کمک بزرگی به پاکبانان است. کاظم ایرانی، طلبه دیگری که در این طرح شرکت داشت درباره حس پاکبان بودن می گوید: فعالیت این عزیزان در تاریکی شب و در بازه زمانی است که اغلب ما در خواب به سر می بریم، پس کمتر از دشواری کار آن ها مطلع می شویم. اما جایگاه آن ها از همین لحاظ نیز ویژه تر است. بسیاری از آن ها در این مدت و در زمان کار با خدای خود راز و نیاز می‌کنند و این بسیار جالب است. وی ادامه می دهد: ما یک شب به این کار مشغول شدیم ولی آن ها در طول سال این کار را انجام می‌دهند و با سختی آن روبه رو هستند، اگر مردم فقط یک بار اقدام به کار پاکبانی کنند، شاهد تغییر شگرفی در نگاه آن ها خواهیم بود و همت شان برای تمیز نگه داشتن شهر، دوچندان می شود.

 

دیگر اقشار هم مشارکت کنند

اما مدیر حوزه علمیه امام رضا (ع) گناباد هم در این باره بیان می کند: 60 نفر از طلاب جوان این حوزه علمیه چهارشنبه شب در قالب 24 گروه پیک بهداشت، رفت و روب شهر گناباد را انجام دادند. حجت‌الاسلام حسین امامی با اشاره به‌این که کار پاکبان‌ها خدایی است اما کمتر معرفی می‌شود، می گوید: این کار می‌تواند یک حرکت نمادین باشد تا اقشار دیگر نیز به نوعی در آن مشارکت کنند و به همین بهانه یک شب در هفته‌، پاکبانان استراحت کنند. وی بیان می کند: کار طلاب تبلیغ است و برای این که بهتر بتوانند این مهم را به انجام برسانند و مردم را به‌تمیزی شهر توصیه کنند، باید درک بهتری از دشواری حرفه پاکبانی می داشتند و نیت از شرکت در این طرح نیز همین موضوع بود. مهران حسین زاده شهردار گناباد نیز در این خصوص به تسنیم گفت:در این طرح طلاب و روحانیون به‌پیک‌های پاکی این شهر یک شب استراحت را هدیه کردند، این کار تاثیر زیادی بر فرهنگ شهرمان می‌گذارد. مهران حسین‌زاده افزود: با این حرکت شاهد ارتقای فرهنگ مشارکت در گناباد و چه بسا در کشور بودیم.

 

منبع: خراسان

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.