2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
امیرمحمد زند، بازیگر نقش داماد ستایش: کسی از سرانجام ستایش 3 خبر ندارد

امیرمحمد زند، بازیگر نقش داماد ستایش: کسی از سرانجام ستایش 3 خبر ندارد

مشخص نیست که فصل چهارمی هم در انتظار این مجموعه خواهد بود يا خير.

دوات آنلاین-سریال ستایش از جمله سریال‌های پرمخاطب تلویزیون است که به فصل سه رسیده است. امیرمحمد زند یکی از بازیگران این مجموعه است. او فارغ التحصیل بازیگری از ایتالیاست و در ایران هم سابقه تدریس بازیگری داشته است. او کار حرفه ای جلوی دوربین را از اوایل دهه ۸۰ در رسانه ملی و مجموعه هایی همچون «نسیم رویا»، «هزاران چشم» و «خانه مهره آغاز کرد.

 

زند بازیگری در تلویزیون را با سریال هایی نظیر «به دنیا بگویید بایستد»، «زمین انسانها- آسمان من» و«فوق سری» ادامه داد و به موازات حضور در تلویزیون فعالیت بازیگری در سینما را هم در برخی از محصولات متفاوت سال های اخیر مثل تقاطع و اتوبوس شب و رخ دیوانه انجام داده است. گفت و گو با این بازیگر را بخوانید:

 

  • این روزها همزمان درگیر ایفای نقش در دوسریال مختلف هستید: یکی ستایش۳و دیگری مرگ خاموش کدام سریال برایتان چالش بیشتری داشته؟

هر دو مجموعه فعلی ادامه ای هستند بر مجموعه هایی که پیشتر تولید شده بودند، مرگ خاموش ادامه ای است بر سریال سارق روح که مخاطبان به آن اقبال نشان دادند و از ستایش ۳ هم که فصل دوم مجموعه ستایش است. در هر دو مجموعه فعلی نقش های کلیدی داشته ام . يعني نقش هایی که به پیشبرد درام کمک می کنند، چون ذاتا بازیگری هستم که بیشتر از کمیت نقش به عمق آن و اثرگذاری که در داستان دارد فکر می کنم. کم پیش نیامده که نقش های مکمل آثار بیشتر در ذهن مخاطبان مانده اند و از همین روست که می گویم نقش هایم در مرگ خاموش و ستایش ۳ نیز خاطره ساز خواهند شد.

 

  • شما در ستایش۳ باز هم ایفاگر نقش داماد ستایش هستید؟

همچنان نقش داماد خانواده ستایش را بازی می کنم و سعی کرده ام نقش کوتاه ولی راهبردی ام را به درستی و کاملا موثر ایفا کنم. کارایی نقشم در ستایش ۳ به رغم کوتاه بودن طول نقش بسیار بالاست و امیدوارم در پردازش دراماتیک سریال هم این نقش جای خود را باز کند.

 

  • و بالاخره داستان داستايش در فصل سوم به پایان خواهد رسیدیا ممکن است فصل چهارمی هم در راه باشد؟

تا آنجا که من می دانم سرانجام سریال ستایش ۳ واتفاقات نهایی نوشته نشده است و برای همین هیچ کس نمی داند در انتهای سریال چه رخ خواهد داد و برای همین مشخص نیست که فصل چهارمی هم در انتظار این مجموعه خواهد بود يا خير

 

 

  • آنچه مخاطبان از کارنامه سال های اخيرتان در ذهن دارند کم‌کاری در سینما  فعالیت بیشتر در تلویزیون است. چرا؟

نه در سینما کم کاری نداشته ام اما چون برخی فیلم هایی که در سال های اخیر ایفا کرده ام از جمله حيراني، اشک تمساح و آکاردئون فرصت اکران پیدا نکرده اند باعث شده مخاطبان گمان کنند تلویزیون را به سينما ترجیح داده ام. البته که این عدم اکران باعث می شود مافیای سینما که عقلش به چشمش است نیز مرا در زمره بازیگران کم کار قرار دهد اما این گونه نیست.

 

  • پس پیشنهاد در هر دو مدیوم هست و در نهایت خودتان ترجیح می دهید که کدام را انتخاب کنید؟

ببینید، در سینما وسواس باید بشدت بیشتر باشد چون مخاطبی که کلی هزینه می کند به سینما برود تا فيلمي ببيند از کوچک ترین خطاها هم نمی گذرد، تلویزیون ولی رسانه در دسترس تری است و می توان از يك فيلمنامه متوسط کاری قابل قبول ایجاد کرد. برای همین وقتی می بینم فیلمنامه سینمایی خوبی پیشنهاد نشده معلوم است که پیشنهاد را نپذیرم، چون اصولا در کار بازیگری آدمی نیستم که از هول حلیم در دیگ بیفتم! متن فیلمی مانند اتوبوس شب را در سینما داشته ام که بعد از سال ها همچنان محل بحث است. با چنین کارنامه ای چرا باید در محصولات بی کیفیت سینمایی بازی کنم. فیلمنامه متوسط تلویزیونی را می پذیرم چون می دانم با حضور يك كارگردان منعطف و قدری وقت گذاشتن می شود يك کار قابل قبول را به مخاطبانی ارائه داد که تقریبا هر روز ساعاتی از وقت خود را پای تلویزیون می گذرانند.

 

  • سه سال قبل فیلم نیمه بلند یك آن اشتباه را کارگردانی کردید. برنامه ای برای ساخت اولین فیلم بلندتان نداريد؟

اتفاقا برای ساخت اولین فیلم بلندم با نام تقاص در زمستان امسال برنامه ریزی هایی داشته ام. پروانه ساخت این فیلم را به تهیه کنندگی بابك برجسته گرفته ایم و اگر خدا بخواهد دی ماه امسال کار را کلید خواهیم زد.

 

منبع: جام جم

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.