2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
سریال حوزه استحفاظی ؛ سریال نوروزی شبکه 3

سریال حوزه استحفاظی ؛ سریال نوروزی شبکه 3

یکی از گزینه‌های قطعی که تاکنون پخش آن برای نوروز از شبکه سه به تصویب رسیده، سریال حوزه استحفاظی است.

دوات آنلاین-یکی از گزینه‌های قطعی که تاکنون پخش آن برای نوروز از شبکه سه به تصویب رسیده، سریال حوزه استحفاظی است.

 

این مجموعه طنز که این روزها به تهیه کنندگی مهران مهام و امیرعباس پیام در مرحله نگارش قرار دارد، تاکنون چهار قسمتش نوشته شده و قرار است در حال و هوایی طنز، تماما در شهر تهران روايت شود.

 

با این که تنها سه ماه تا پایان سال باقی مانده و حوزه استحفاظی هنوز در مرحله پیش تولید است و کارگردانی هم برای آن انتخاب نشده است.

 

پیش از این، على ملاقلی پور کارگردان فيلم سينمايي قندون جهیزیه و فرزند مرحوم رسول ملاقلی پور به عنوان گزینه کارگردانی اثر مطرح شده بود که با این گزینه به توافق نرسیدند و حالا تهیه کننده مشغول مذاکره با بهرام بهرامیان است.

 

مهران مهام تهیه کننده حوزه استحفاظی به جام جم می گوید: اصلی ترین گزینه ای که اکنون برای کارگردانی این مجموعه در نظر داریم بهرام بهرامیان است. البته این کارگردان بتازگی ضبط مجموعه تازه اش، از یادها رفته را برای شبکه پنج سیما به پایان رسانده و این روزها مشغول مراحل پس از تولید چون تدوین، صداگذاری و... است. با این حال از او خواسته ام هرچه زودتر به من جواب بدهد و اگر بهرامیان نتواند در این طرح حضور پیدا کند، بدیہی است سراغ گزینه ای دیگر خواهم رفت

 

قبلا چه کرده؟

اگر بنا باشد بهرام بهرامیان کارگردانی سریال حوزه استحفاظی را قبول کند، این کار اولین تجربه اش در زمینه کارگردانی نوروزی به شمار می رود.

 

بهرامیان ، کارش را در تلویزیون با کارگردانی درام عاشقانه مشق عشق شروع کرد و بعد یکی از مجموعه های پرحاشیه و جنجالی سال های اخیر با نام ساعت شنی را ساخت. مجموعه ای اجتماعی با موضوع رحم اجاره ای که سروصدای زیادی به پا کرد.

 

بهرامیان بعد سراغ سریال ماورائی اخلاقی سقوط يك فرشته که مجموعه مناسبتي رمضان سال 90 در شبکه یک سیما بود رفت و در تنها تجربه ساخت طنز مجموعه جاده قدیم را ساخت.

 

جاده قدیم گرچه بازیگران شاخصی داشت (حمیدرضا آذرنگ، شهرام حقیقت دوست و یکتا ناصر) اما فضای فانتزی آن چندان به سلیقه مخاطبان خوش نیامد.

 

شبکه سه سیما یکی از شبکه های پرمخاطب سیماست و حالا باید منتظر ماند و دید این کارگردان در صورت قبول کارگردانی این پروژه از تجربه های مختلفش در این سال ها چگونه در سریال حوزه استحفاظی بهره خواهد جست.

 

بازیگران احتمالی

 شبکه سه در سالهای اخیر در انتخاب طيف بازیگران مجموعه های نوروزی اش همیشه سراغ گزینه های محبوب و عام پسند تلویزیونی رفته است. از طرفی بهرامیان در انتخاب گزینه های بازی نقش ها عموما متفاوت عمل میکند و هربار در آثارش بازیگران شاخصی را چه از سینما و چه تلویزیون انتخاب می کند و در قالب نقش های متفاوت قرار می دهد. از این رو پیش‌بینی بازیگران اثر تازه اش کار راحتی نیست.

 

گزینه جانشین

شبکه سه سیما علاوه بر سریال حوزه استحفاظی که هنوز در مرحله پیش تولید است، سريال شرایط خاص به کارگردانی وحید امیرخانی را هم آماده پخش دارد. سریالی با بازی کامبیز دیرباز، بهرام افشاری و سیروس گرجستانی که موضوعی اجتماعي اما طنز دارد. با این حال پخش این مجموعه در ایام نوروز بسیار بعید به نظر می رسد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.