2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
جزییات کامل از سریال «ن-خ» به‌عنوان سریال نوروزی شبکه یک در عید 98+ بازیگران

جزییات کامل از سریال «ن-خ» به‌عنوان سریال نوروزی شبکه یک در عید 98+ بازیگران

فیلمنامه این سریال به قلم امير وفايي به نگارش درآمده و علي صادقي، حمیدرضا آذرنگ، سعید آقاخانی، هومن حاجی عبداللهی، سياوش مفیدی، فریده سپاه منصور، نعیمه نظام دوست و سیروس ميمنت در آن ایفای نقش می کنند.

دوات آنلاین-از شبکه یک سیما آقاخانی سریال «ن-خ» را برای نوروز می سازد . گزينه قطعی و نهایی کارگردانی مجموعه نوروزی شبکه يك سعید آقاخانی است که قرار است مجموعه تلویزیونی طنز اجتماعی آنها را بسازد. فیلمنامه این سریال به قلم امير وفايي به نگارش درآمده و علي صادقي، حمیدرضا آذرنگ، سعید آقاخانی، هومن حاجی عبداللهی، سياوش مفیدی، فریده سپاه منصور، نعیمه نظام دوست و سیروس ميمنت در آن ایفای نقش می کنند.

 

قبلا چه کرده؟

سعید آقاخانی از جمله هنرمندانی است که در طول سال های کاری اش، مسیر پیشرفت خود را آرام و آهسته طی کرده و به مرور هر بار يك قدم پیشرفت کرده است. چهره تازه ای که دو دهه قبل در مجموعه های طنز موفق آن سال ها چون پرواز 57 و ساعت خوش و سال خوش نقش آفرینی می کرد، در ادامه توانایی ها و قریحه طنزش را در نویسندگی آزمود؛ با همراهی و همکاری رضا عطاران، فیلمنامه مجموعه رمضاني متهم گریخت را نوشت و یکی دو سال بعد، این بار در همکاری با محسن تنابنده سراغ نگارش مجموعهای نوروزی موفق پیامك از دیار باقی و چهار دیواری رفت.

 

آقاخانی البته در همان حین استعداد کارگردانی اش را هم آزمود و از سال ۸۸ با کارگردانی مجموعه های نوروزی عید امسال از شبکه پنج و زن بابا، راه در رو و روزهای بد به در از شبکه سه، نام خود را به عنوان یکی از گزینه های همیشگی کارگردانی در مجموعه‌های نوروزی ثبت کرد.

 

آقاخانی البته در تجربه ای متفاوت در همکاری با بهرام توکلی در سال ۹۴ مجموعه نوروزی بیمار استاندارد را برای شبكه يك ساخت. مجموعه ای که نه جنس طنز عامه پسند آقاخانی را داشت و نه محتوای عموما فلسفی کارهای توکلی و از اين جهت توفيق خیره کننده ای هم در کسب رضایت مخاطبان به دست نیاورد.

 

آقاخانی که حالا مدت‌ها است از رسانه ها فاصله گرفته و تماس های اهالي خبر را بی پاسخ می گذارد، عموما ترجیح می دهد پروژه هایش را در سکوت خبری و به دور از هر گونه سرو صدا پیش ببرد.

 

یك سال قبل نام آقاخانی دوباره به عنوان گزینه کارگردانی نوروز مطرح شد. او مجموعه تازه‌اش با نام شب عید را در سکوت خبری در شهر مشهد ساخته بود و با توجه به نام مجموعه به نظر می رسید که این اثر در نوروز پخش شود اما با توجه به اپیزودیک بودن و فضای خاصی که داشت مدیران ترجیح دادند این مجموعه در ایام ولادت امام رضا(ع) روانه آنتن شود و در عوض پايتخت ۵ را روی آنتن فرستادند.

 

حالا او مشغول تولید مجموعه نوروزی تازه‌اش با نام «ن-خ » است. این مجموعه که درون‌مایه‌های اجتماعی و بر مبنای طنز موقعیت دارد، به تهیه کنندگی مهدی فرجی از شنبه 24 آذر کلید خورده و برای پخش از شبكه يك سيما تدارك ديده مي شود.

 

 ترکیب بازیگران

آقاخانی در مجموعه های نوروزی که برای شبکه سه سیما کارگردانی کرده، عموما سراغ ترکیب بازیگرانی شبیه هم رفته است. مرجانه گلچین، حمید لولایی، سیروس گرجستانی، مهران غفوریان و رضا صادقی از جمله بازیگران سال های اخير طنز تلویزیون، خصوصا در کارهای او حضور داشته اند و حالا اعلام شده علی صادقی دوباره در این مجموعه هم حضور خواهد داشت.

 

علاوه بر صادقی، حمیدرضا آذرنگ، هومن حاجی عبداللهی، سیاوش مفیدی، فریده سپاه منصور، نعیمه نظام دوست و سپروس میمنت هم دیگر بازیگران مجموعه هستند که ترکیب متفاوتی را در این کار نوروزی تشکیل می دهند.

 

همچنین آقاخانی بعد از مدتی خود تصمیم به بازیگری هم گرفته و بازیگر نقش اصلی مجموعه اش است.

 

تهیه کننده چه می‌گوید

مهدی فرجی تهیه کننده مجموعه «ن-خ» با اعلام اینکه اسم مجموعه قطعا تغییر نخواهد کرد، به جام جم گفت: موضوع اصلی این سریال ما نقد رفتارهای اجتماعی است و ضبط آن را از حومه تهران کلید می زنیم. همچنین از دیگر مکان های فیلمبرداری مجموعه مان علاوه بر تهران یکی از مناطق غربی کشور است که البته آن را در تهران بازسازی می کنیم.

 

او با اشاره به طیف بازیگران این مجموعه اضافه کرد: آقاخانی خودش بازیگران مجموعه را انتخاب کرده و انتخاب هایش بر مبنای فضای قصه شكل گرفته است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.