2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
بیوگرافی و کارنامه مالک سراج بازیگر نقش جلال در سریال مینو

بیوگرافی و کارنامه مالک سراج بازیگر نقش جلال در سریال مینو

من همیشه خودم را مدیون دفاع مقدس می‌دانم من طرفدار جنگ نیستم و بارها گفته و می‌گویم که جنگ بداست بداست بد است اما نباید فداکاری‌ها و رشادت‌هایی که در مخیله هیچ کس نمی‌گنجدو در آن زمان با امکانات کمی که داشتیم از سوی جوانان این کشور واقع شد فراموش شود .

دوات آنلاین-مالک سراج بازیگر کم‌کار اما خوشنامی که به تازگی با سریال  مینو به تلویزیون آمده‌ متولد 1340 است. او دوران جوانی‌اش را در رژیم گذشته سپری کرد و بعد از انقلاب اسلامی نیز به عنوان نیروی داوطلب به جبهه رفت.

 

سرنوشت مالک سراج بعد از پایان جنگ تحمیلی به کلی تغییر کرد. همانطور که به گفته خودش شخصیت او به طور کلی تغییر کرد. مالک بعد از پایان جنگ به عرصه‌ای که مورد علاقه اش بود یعنی سینما برگشت و تحصیلات خود را در این خصوص تکمیل کرد.

 

او در مصاحبه‌ای گفته‌است : من همیشه خودم را مدیون دفاع مقدس می‌دانم من طرفدار جنگ نیستم و بارها گفته و می‌گویم که جنگ بداست بداست بد است اما نباید فداکاری‌ها و رشادت‌هایی که در مخیله هیچ کس نمی‌گنجد و در آن زمان با امکانات کمی که داشتیم از سوی جوانان این کشور واقع شد فراموش شود و باید بارها و بارها برای نسل جوان درباره آن صحبت کرد به همین خاطر هم خودم همیشه سعی کردم دین خودم را ادا کنم.

از مهم‌ترین آثار مالک سراج می‌توان به بازیگری در سریال پرانتز باز، فیلم روز سوم و سریال دیوار شیشه‌ای و سریال مینو  اشاره کرد.

 

او بیشتر اوقات با لهجه جنوبی و شیرینی که دارد در این سریالها نقش آفرینی کرده اما فارسی را با لهجه تهرانی هم صحبت می‌کند. او دلیل اینکه بیشتر در نقش‌هایش لهجه جنوبی دارد را اینطور توضیح می‌دهد: من جنوبی هستم و در آنجا بزرگ شدم دوران جنگ را گذارنم و فکر می‌کنم اگر بچه‌های جنوب نبودند رشادت رزمندگان حتما چیزی کم داشت من به این لهجه افتخار می‌کنم این اولین دلیل من است دلیل دوم هم این است که جنگ در منطقه جنوب اتفاق افتاد و مردم آن منطقه داستانهای زیادی دارند که به فیلم و سریال تبدیل می‌شود بنابراین برای انتقال حس باید لهجه جنوبی باشد و از آنجایی که بازیگری که بتواند این لهجه را صحبت کند کم است بیشتر از من خواسته می‌شود با این لهجه صحبت کنم اما به هر حال من فارسی به لهجه تهرانی را هم صحبت می‌کنم.

مالک سراج نخستین بار در سینما حضور یافت و سال ۱۳۸۵ در فیلم روز سوم به کارگردانی محمدحسین لطیفی بازی کرد.

 

مالک سراج در سال ۱۳۸۹ دوره‌ پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در آثار مهمی بازی کرد. اثر مهم مالک سراج در این سال، بازیگری در سریال پرانتز باز به کارگردانی کیومرث پوراحمد بود.

 

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای  مالک سراج آن است که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است. البته مالک سراج را باید بیشتر بازیگر تلویزیون بدانیم چرا که ۵۵ درصد آثار وی تلویزیونی و ۴۵ درصد آثارش سینمایی است.

 

در واقع مالک سراج از مجموع ۱۱ اثری که در کارنامه دارد، در ۶ اثر در تلویزیون با نام‌های سریال سوء تفاهم، سریال دیوار شیشه‌ای، سریال کیمیا، سریال داوران، سریال بال‌های خیس و سریال پرانتز باز و در ۵ اثر در سینما با نام‌های فیلم اروند، فیلم ماهورا، فیلم ملکه، فیلم کودک و فرشته و فیلم روز سوم بازی کرده است.

مالک سراج می‌گوید انتخاب نقش جلال در سریال مینو به دلیل شخصتی پردازی درست و خاص جلال توسط نویسنده بود. او می‌گوید: جلال دقیقا یک بچه با معرفت و خونگرم جنوبی است که برای رفاقت هرکاری می کند شاید باورتان نشود اما همین حالا که زندگی‌ها و شخصیت‌ها آنقدر عوض شده‌است اما همچنان بچه های جنوب نسبت به کشور و دوستان‌شان چنین حسی را دارند ضمن اینکه سریال مینو یک سریال عاشقانه در زمان جنگ است  و نشان می‌دهد همیشه عشق در زندگی جاری است.

 

او به خاطره ای از دوران حضورش در جنگ می‌پردازد و می‌گوید: من سه بار با تیر عراقی‌ها در جنگ زخمی شدم هربار که زخمی و درمان می‌شدم با اینکه گفته می‌شد لازم نیست دیگر به جنگ بروم اما خودم برمی‌گشتم و به خط میرفتم. جالب است بدانید من سه بار در جنگ و 9 بار در فیلم‌های مربوط به جنگ زخمی شدم. اگر زخم برای نشان دادن واقعیت‌ها به مردم باشد دیگر زخم نیست آموزش است و باید آن را تحمل کرد. همانطور که گفتم من طرفدار جنگ نیستم و معتقدم جنگ خیلی بد است اما طرفدار دفاع از کشور هستم و اگر باز هم خدایی ناکرده آن شرایط ایجاد شود من خواهم رفت و از کشور دفاع خواهم کرد. من چیزهایی در جنگ دیدم که زندگی‌ام را تغییر داد جوانهای امروز باید بدانند جنگ چیست چرا بد است و چرا باید از کشور دفاع کرد. سریال مینو هم دقیقا به همین مساله می‌پردازد و به خوبی نشان می‌دهد کشور با چه مخاطراتی روبه‌رو بود و هست و البته عشق در آن جریان دارد و مردم زندگی می‌کنند.

 

مالک در سریال مینو نقش جوانی به نام جلال را دارد که دوست بسیار صمیمی رضا جوان عاشق پیشه این سریال است. او در روزهای حصر خرمشهر و عاشقی‌های رضا کنار او می‌ایستد و نقش مکمل را بازی می‌کند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.