2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
ماجرای تذکر به خندوانه چه بود

ماجرای تذکر به خندوانه چه بود

همیشه این بحث و شائبه وجود داشته است که عده ای برای رسیدن به تلویزیون و حضور در برنامه های پر مخاطب، حاضر به پرداخت چند صد میلیون تومان هستند که غیر از تکذیب تهیه کننده ها، اتفاق دیگری رخ نداده است.

دوات آنلاین-شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که خواننده های جوانی که حتی به بدوی ترین سوالات درباره موسیقی هم نمی توانند پاسخ دهند، چگونه این روزها در برنامه های تلویزیونی جولان می دهند و با حضور در برنامه های پر بیننده، بدون دردسر برای معروف شدن ره صد ساله را یک شبه طی می کنند. البته همیشه این بحث و شائبه وجود داشته است که عده ای برای رسیدن به تلویزیون و حضور در برنامه های پر مخاطب، حاضر به پرداخت چند صد میلیون تومان هستند که غیر از تکذیب تهیه کننده ها، اتفاق دیگری رخ نداده است. آقای محمد باقر معلم مدیر دفتر موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما، درباره حضور خوانندگان تازه کار در برنامه ها با تسنیم گفت و گویی داشته که خلاصه آن را در ادامه می خوانید.

 

  • به نظر می‌رسد مافیایی در دعوت از خوانندگان موسیقی پاپ وجود دارد که تصمیم می‌گیرند چه خوانندگانی به برنامه‌های پربیننده تلویزیون بروند.

به نظرم در سازمان این اتفاق رخ نمی‌دهد. دفتر موسیقی هیچ آنتنی در اختیار ندارد. ما فقط سامانه‌ای داریم که در آن سعی می‌کنیم تمام ملاحظات دغدغه‌مندان این حوزه را رعایت کنیم. روال کار چنین است که اثر پخش شده در شبکه‌های مختلف یا برای دفتر موسیقی ارسال شده و از این جا مجوز پخش گرفته است یا این که اگر مجوز نداشته باشد، مسئولیتش برعهده مدیر شبکه است.

طی بخشنامه شورای معاونین، اگر اثری از سازمان پخش شود و مجوز دفتر موسیقی را نداشته باشد، مدیر شبکه مسئول آن است. اگر کاری بدون مجوز ما منتشر شود، نخستین کاری که می‌کنیم این است که تذکر می‌دهیم یا این که صلاحیت نداشتن فرد دعوت شده را به مسئولان شبکه متذکر می شویم.

 

  • آیا تاکنون تذکری داده‌اید؟

بله. هم برنامه‌ دورهمی و هم برنامه‌ خندوانه تذکراتی گرفته‌اند و در عین حال، اگر کار خوبی هم انجام داده‌ند، تشویق کرده‌ایم.

 

  • برنامه‌هایی که به طور اختصاصی به موسیقی می‌پردازند هم زیر نظر شما نیستند؟

خیر. ممکن است تهیه کننده خودش بیاید و مشورتی بگیرد اما مسئولیت برنامه‌های موسیقایی در شبکه‌ها بر عهده دفتر موسیقی نیست.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.