2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
آشپزی/ دستور پخت نخودپلو غذایی کاملا گیاهی

آشپزی/ دستور پخت نخودپلو غذایی کاملا گیاهی

نخودپلو یک غذای کاملا گیاهی محسوب می‌شود اما این غذا کم‌کاری نیست و نمی‌توان آن را در میان غذاهای رژیمی قرار داد. با این حال اگر مهمان گیاه‌خواری دارید این غذا می‌تواند یک انتخاب فوق‌العاده برایتان باشد.

دوات آنلاین-نخود پلو به دلیل اینکه انواع سبزیجات را در خود دارد یک غذای سالم و البته بسیار لذیذ است ،توجه داشته باشید این غذا بدون گوشت تهیه می‌شود.

 

سارا جعفری متخصص تشریفات درباره این غذای خاص به دوات آنلاین می‌گوید:

 

نخودپلو یک غذای کاملا گیاهی محسوب می‌شود اما این غذا کم‌کاری نیست و نمی‌توان آن را در میان غذاهای رژیمی قرار داد. با این حال اگر مهمان گیاه‌خواری دارید این غذا می‌تواند یک انتخاب فوق‌العاده برایتان باشد.

 

نخودپلو یک غذای رنگی و بسیار زیبا است. برای تهیه این غذا برای چهارنفر باید چهارپیمانه برنج را از سه ساعت قبل از آغاز آشپزی خیس کنید.

 

قبل از اینکه برنج را آبکش کنید. خوراک این غذا را آماده کنید. برای این غذا برای چهارنفر به یک لیوان نخود فرنگی، فلفل رنگی یک لیوان، هویج نگینی شده نصف لیوان،  شوید خشک نصف لیوان، پیاز نگینی شده یک عدد متوسط، نمک، فلفل و ادویه به میزان دلخواه نیاز دارید.

ابتدا پیاز را داخل تابه‌ای که روغن آن از قبل گرم شده بریزید و آن را طلایی کنید.

 

سپس فلفل دلمه ای را به آن اضافه کنید و تفت بدهید. بعد از فلفل دلمه‌ای می‌توانید نخود و هویج را به آن اضافه کنید.

 

توجه داشته‌ باشید اگر می‌خواهید قارچ هم به موادتان اضافه کنید حالا وقتش است. البته قارچ از مواد اصلی این غذا نیست اما اگر دوست داشته‌ باشید می‌توانید به آن اضافه کنید.

 

در پایان ادویه ترجیحا مکزیکی نمک و فلفل به موادتان اضافه کنید و بعد از یکی دو دقیقه زیر آن را خاموش کنید.

 

حالا نوبت برنج است. آن را همان طور که همیشه آبکش می‌کردید آبکش کنید و شوید خشک را در آن بریزید. 

 

یک راه برای اینکه شوید خوب در آن پخش شود این است که هنگام جوش خوردن برنج در آب شوید را به آن اضافه کنید تا هم نرم شود و هم در همه برنج پخش شود.

 

اگر در این کار حرفه‌ای نیستند بعد از آبکش و هنگامی که می‌خواهید برنج را دوباره به قابلمه بازگردانید شوید را اضافه کنید و با تکان دادن برنج در آبکش آن را یکنواخت کنید.

 

حالا مواد را  لابه‌لای برنج بریزید. نخود پلو اگر با ادویه مکزیکی باشد بسیار لذیذ خواهد بود البته باید مراقب تندی آن باشید.

 

بعد از اینکه پلو دم کشید به آرامی با کفگیر آن را جابه‌جا کنید تا خوراک در همه جای پلو یکسان پخش شود.

 

غذای شما آماده سرو است. این غذا را می‌توانید با ماست و نعنا و گل محمدی میل کنید و لذت ببرید.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.