2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
آشپزی/ طرز تهیه سیب زمینی تنوری با سس آلفردو

آشپزی/ طرز تهیه سیب زمینی تنوری با سس آلفردو

باید بدانید این غذا سنگین و چرب است. اما بسیار لذیذ و خاص است و تقریبا کسی نیست که از طعم آن خوشش نیاید.

دوات آنلاین-اگر دنبال یک غذای چرب و پرکالری و بسیار لذیذ هستید سیب‌زمینی تنوری با سس آلفردو یک پیشنهاد خاص و فوق‌العاده است که نمی‌توان به راحتی از آن چشم‌پوشی کرد.

 

سولماز خیاطی، متخصص تشریفات درباره طرز تهیه سیب‌زمینی تنوری با سس آلفرود به دوات آنلاین توضیح می‌دهد:

 

اول اینکه باید بدانید این غذا سنگین و چرب است. اما بسیار لذیذ و خاص است و تقریبا کسی نیست که از طعم آن خوشش نیاید.

 

برای تهیه سیب‌زمینی تنوری دو نوع روش پخت وجود دارد که هر دو را آموزش می‌دهیم.

 

برای تهیه این غذا به  سیب زمینی درشت 3 عدد ، پودر پنیر پارمسان 4 قاشق چایخوری ،پیازچه خرد شده یک چهارم پیمانه و شیر پرچرب 2 پیمانه نیاز دارید.

 

همچنین آرد گندم یک قاشق سوپخوری ،کره 50 گرم ،تخم مرغ زده شده 2 عدد، نمک و فلفل سیاه به میزان لازم ، آویشن، تخم گشنیز و فلفل سیاه پودرشده به میزان دلخواه ،خامه 2 قاشق سوپخوری، سبزیجات معطر شامل جعفری، شوید ، پونه و ترخون به میزان لازم مورد نیاز است. توجه داشته‌ باشید بهتر است این سبزی‌ها تازه و کاملا ریز شده‌ باشند.

در یک روش می‌توانید سیب‌زمینی را داخل فویل پیچیده و داخل فر قرار دهید تا کاملا بپزد. بعد آن را از فر خارج کرده و خرد کنید.

 

سیب زمینی خرد شده را درون ظرف بریزید و با پودر پنیر و سبزیجات و پیازچه مخلوط کنید و داخل فر قرار دهید و اجازه دهید کاملا گرم شود.

 

بعد کره و آرد سفید را درون تابه روی حرارت کمی تفت دهید. سپس شیر اضافه کنید و مرتب هم بزنید تا یکدست شود.

 

به مدت 4 الی 5 دقیقه روی حرارت قرار دهید تا بجوشد و غلیظ شود. سپس تخم گشنیز، آویشن و فلفل سیاه را نیز اضافه کنید و روی حرارت بگذارید تا سس به غلظت مورد نظر برسد.

 

سپس از روی حرارت بردارید و تخم مرغ ها و خامه را اضافه کنید.برای تزئین هم می‌توانید از سبزیجات خرد شده معطر استفاده کنید.

در یک روش دیگر می‌توانید سیب‌زمینی‌ها را با پوست خرد کنید برای اینکه غذای شما زیبا‌تر شود می‌توانید این سیب‌زمینی‌ها را به شکل مکعب ریز خرد کنید. بعد داخل فر قرار دهید تا بپزد.

 

وقتی پخت آن را در کره  تفت بدهید. سپس سایر مراحل را انجام دهید توجه داشته‌ باشید که پوست سیب‌زمینی باید بسیار نازک باشد و سیب‌زمینی شما باید تازه و کاملا سالم باشد.

 

البته در روشی دیگر می‌توانید سیب‌زمینی را در فر بپزید اما آن را خرد نکنید به اندازه یک دایره در حدی که قاشق بتواند در آن رفت و آمد کند روی آن را ببرید بعد با قاشق داخل آن را خالی کنید. سیب‌زمینی‌هایی که خالی کردید را با مواد مخلوط کنید و بعد از این کار آن را در مخلوط‌ کن ریخته و به شکل پوره درآورید.

 

البته توجه داشته‌ باشید پنیر را نباید به آن اضافه کنید. پوره که آماده شد آن را داخل سیب‌زمینی بریزید و روی آن را با پنیر بپوشانید و داخل فر قرار دهید به مدت10 دقیقه این سیب‌زمینی باید در فر بماند. بعد می‌توانید آن را سرو کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.