2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
نویسنده سریال بانوی عمارت پاسخ داد: آیا شازده ارسلان در تاریخ واقعی وجود دارد؟

نویسنده سریال بانوی عمارت پاسخ داد: آیا شازده ارسلان در تاریخ واقعی وجود دارد؟

سریال بانوی عمارت در بستری تاریخی روایت می‌شود و همین امر باعث شده این سوال پیش بیاید که آیا شخصیت‌های داستان مانند شازده ارسلان، فخرالزمان و .. واقعی هستند یا خیر؟

دوات آنلاین-سریال بانوی عمارت در بستری تاریخی روایت می‌شود و همین امر باعث شده این سوال پیش بیاید که آیا شخصیت‌های داستان مانند شازده ارسلان، فخرالزمان و .. واقعی هستند یا خیر؟

 

احسان جوانمرد به این سوال پاسخ داد و گفت: ظاهرا عده‌ای از مخاطبان سریال به قصد آشنایی بیشتر با شازده ارسلان میرزای قاجار به سراغ کتب تاریخی و اینترنت رفته‌اند. ضمن ابراز خوشحالی از علاقه این دوستان به تاریخ باید عرض کنم که قصه سریال بانوی عمارت و شخصیت‌هایش یکسره مبتنی بر خیال بنده است و ارسلان، فخری، افسر و اسد و بقیه همگی آدم‌های خیالی هستند که در بستر تاریخ واقعی زندگی می‌کنند.

 

او افزود: در سالی که ناصرالدین شاه به دست میرزا رضای کرمانی کشته شد شازده ارسلان و بقیه درگیر این ماجرای واقعی شدند اما فقط سه شخصیت میرزا رضا کرمانی، کلنل کاساکوفسکی و ابوتراب نظم‌الدوله از دل تاریخ وارد قصه می‌شوند و حضور کوتاهی دارند.

 

جوانمرد ادامه داد: سایر شخصیت‌ها و وقایع سریال همگی خیالی هستند و قصه حاصل برخورد خیال نویسنده با واقعیت تاریخ است. شاهزاده یا شازده لزوما لقب مستقیم شاه نبوده است. در زمان قاجار شازده‌های زیادی در دولت و دربار وجود داشتند که نسبت‌شان به محمدشاه و فتحعلی شاه می‌رسیده است. احترام و منزلت اجتماعی آنها همان‌طور که در مورد شازده ارسلان می‌بینید به اندازه پسران شاه نبوده است اما به هر حال شازده محسوب می‌شدند و به هم‌خونی با پادشاه افتخار می‌کردند. به همین واسطه لقب و منصب می‌گرفتند.

 

نویسنده بانوی عمارت در ادامه توضیح داد: شازده ارسلان شخصیت خیالی است که صدها معادل در سلسله قاجار داشته است. کسانی که پدربزرگ یا پدر پدربزرگ‌شان شاه بوده است. البته ارسلان یک شازده بداقبال است که دوست دارد با تلاش خودش به جایی برسد اما .... باقی قصله را خودتان ببینید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
ناشناس 1402/10/10
فیلمش خوب بود ولی خیلی بد هستش که از خودت فیلم تاریخی درست کنی خب یعنی چی
شهسوار 1398/03/18
واقعا متاسفم این نویسنده تاریخ مملکت را به بازی گرفته داستان با این بزرگی عاقبت دروغ از اب درامد‌یعنی چه که شازده شخصیت خیالیه مردم را گذاشتی سرکار از فیلم خیلی خوشم امده بود ولی سازنده اش چنان ازچشمم افتاد که نگو مطمعنم به اکثریت مردم برخورده که باتحریف تاریخ کشورشون سرکارشون گذاشتن...عجب دروغ پرداز قهاری هستین
داریوش 1398/03/18
خیلی خوب میشد که اگه نویسنده های ما باتحقیق از دل تاریخ موضوع های واقعی رو ب صحنه بکشن وقتی گفتن خیالی خیلی ناراحت شدم از اینکه واقعا انقدر سخته از خود تاریخ فیلم و سریال درست بشه با موضوع های خیلی قویتر و قشنگ تر
قبادی 1398/03/17
گفتم اصلن به دل نمی نشینه پس خیالی بوده برای همین به دل نمی نشست
ل 1398/01/01
واقعا سريال بانوى عمارت سريالي عاشقانه وزيبا بود ممنون
سمیرا 1397/10/22
خیلی خیلی زیبا بود و جذاب دستتون درد نکنه خسته نباشید
dayi 1397/10/22
سلام ای کاش خیالی نبود و تاریخ واقعی رو به تصویر میکشید مگر ما از کره ای ها و چینی ها چی کم داریم .تاریخ ایران که خیلی ها خبر ندارن با ساخت فیلم تاریخی واقعی تاریخ ایران رو به همه آشنا کرد.
زهرا 1397/10/18
من هم خیلی دیالوگ ها رو دوست داشتم. ولی بعضی سکانس ها توذوقم میخورد مثل فرارجواهربعدکشتن مهری .میگفتم اه چه مسخره
حسین 1397/10/18
واقعا مردم ما کی هستن آقای نویسنده؟فخری بارداره و سوار بر اسب چهارنعل یا تاخت میره.من فکر کنم هر بنی بشری از نوع مونث اونم باردار سوار اسب بشه و چهار نعل بره باید حتما جنینش سقط بشه!! البته سوار کاری بسیار مبتدیانه که میخوان تو فیلم حرفه ای جلوه بدن خودش جای بحث داره.
1397/10/17
واقعا متاسفم كه بدليل قدرت تخيل بسيار كم شما مجبور شديد داستاني خيالي و دور از حقايق تاريخي بنويسيد

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.