2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
آشپزی/ طرز تهیه سیب زمینی هندی

آشپزی/ طرز تهیه سیب زمینی هندی

هند کشور خوراکی‌های تند و تیز ی است که سوزناکی دلچسبی به غذاها می‌دهد. سیب‌زمینی هندی یکی از غذاهایی است که به راحتی تهیه می‌شود اما خوردن آن کار هرکسی نیست مگر کسانی که عاشق فلفل هستند.

دوات آنلاین-نام غذای هندی که به میان می‌آید یاد ادویه‌های خاص و تند این کشور هزار رنگ را نمی‌شود فراموش کرد.

 

سارا جعفری متخصص تشریفات به دوات آنلاین می‌گوید: هند کشور خوراکی‌های تند و تیزی است که یک سوزناکی دلچسبی به غذاها می‌دهد. سیب‌زمینی هندی یکی از غذاهایی است که به راحتی تهیه می‌شود اما خوردن آن کار هرکسی نیست مگر کسانی که عاشق فلفل هستند.

سیب زمینی هندی را چطور درست می کنند

سیب زمینی هندی، یک میان وعده خوشمزه

سیب‌زمینی هندی یک میان وعده‌ خاص و لذیذ است که  به عنوان غذای مکمل هم استفاده می‌شود.

 

فیلم: طرز تهیه دلمه سیب زمینی با پنیر پیتزا

 

برای چهارنفر  باید چهار عدد سیب‌زمینی متوسط را آب پز کنید. توجه داشته‌باشید وقتی سیب‌زمینی را برای آب پز شدن در قابلمه قرار می‌دهید. بهتر است سیب‌زمینی ‌ها را روی دمای ملایم قرار دهید. ضمن اینکه مقداری نمک و آب لیمو هم به آن اضافه کنید.

 

بعد از اینکه سیب‌زمینی ها پخت آن را بردارید و در آب کاملا سرد قرار دهید. این طوری پوست به راحتی از آن جدا می‌شود.

 

اجازه دهید سیب‌زمینی کاملا خنک شود بعد آن را به قطعات مساوی تقسیم کنید.

 

یک تابهٔ مناسب را روی حرارت متوسط بگذارید تا داغ شود. سپس روغن را داخل آن ریخته و زمانی که روغن داغ شد، زیرۀ سبز را در  به آن اضافه کنید.

 

زیره سبز بوی مطبوعی دارد. میزان زیره‌ای که استفاده می کنید بستگی به شامه شما دارد. باید ببینید چقدر این رایحه برای شما مطبوع است و به همان میزان زیره داخل تابه قرار دهید.

 

ادویه ها، چیلی و فلفل سبز خرد شده و زنجبیل را به آن اضافه کرده و تفت دهید. بهتر است کمی به سمت سرخ شدن برود اما اگر دوست ندارید سه دقیقه تفت دادن کافی است.

 

حالا سیبب‌زمینی‌ها را به  موادتان اضافه کنید آنها را به مواد داخل تابه اضافه و مخلوط کنید به طوری که تمامی سطح سیب زمینی ها با مخلوط ادویه پوشیده شود. آنها را آنقدر سرخ  کنید تا سطح سیب زمینی ها برشته شود.

 

سپس نمک و آبلیمو را به آنها اضافه  کنید. هرچند در این غذای هندی سبزیجات معطر جایی ندارد اما برای اینکه با ذائقه ایرانی‌ها هم‌خوانی داشته‌ باشد می‌توانید به آن کمی تخم گشنیز ، جعفری خرد شده تازه و پیازچه اضافه کنید.

 

این خوراکی لذیذ را به عنوان یک غذای مکمل کنار غذایتان بگذارید و با غذایی خاص از مهمان تان پذیرایی کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.