2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
آشپزی/ دستور پخت پاستای یونانی

آشپزی/ دستور پخت پاستای یونانی

پاستای یونانی را می‌توانید به عنوان غذای مکمل سر میز غذا قرار دهید. هرچند این غذا به دلیل وجود پاستا پرکالری است اما غذایی سالم محسوب می‌شود چرا که مواد آن کاملا گیاهی است.

دوات آنلاین-پاستا غذایی جذاب و خاص است که می‌تواند همه به ویژه بچه‌ها را بسیار به خود جذب کند این غذا به طور خاص برای کسانی که فرزندان کم‌غذایی دارند بسیار مناسب است.

 

سارا جعفری متخصص تشریفات درباره نحوه تهیه و گارنیش این غذا به دوات آنلاین می‌گوید:

 

اول باید توضیح بدهم که پاستای یونانی را می‌توانید به عنوان غذای مکمل هم سر میز غذا قرار دهید. هرچند این غذا به دلیل وجود پاستا پرکالری است اما غذایی سالم محسوب می‌شود چرا که مواد آن کاملا گیاهی است.

بجز پاستا برای چهارنفر شما برای تهیه این غذا به خیار قلمی پنج عدد گوجه گیلاسی 30 عدد، پیاز قرمز بزرگ یک عدد و به اندازه یک فنجان پنیر فتا خرد شده نیاز دارید.

 

توجه داشته‌ باشید که این غذا سس نیز دارد و برای سس نیز به نصف فنجان سرکه، نصف فنجان آب لیموی تازه، سه حبه سیر رنده شده، آویشن،نمک و فلفل به میزان لازم نیاز دارید.

 

یک قابلمه آب و نمک را به جوش بیاورید . پاستا را در آن بپزید تا به درجه پخت مناسب برسد. پاستا را آبکش کنید و در یک کاسه بزرگ بریزید تا کمی خنک شود. وقتی پاستا خنک شد سس را درست کنید.

 

در یک کاسه کوچک همه مواد سس به جز روغن زیتون را با هم مخلوط کنید. زمانی که با همزن آنها را می زنید روغن زیتون را کم کم به سس اضافه کنید.

 

سس را طبق ذائقه با نمک و فلفل مزه دار کنید.

 

پیاز قرمز، گوجه فرنگی، خیار، زیتون، فلفل سبز و پنیر فتا را در کاسه پاستا بریزید. می‌توانید با سبزی‌های معطر مانند ریحان قرمز آن را تزئین کنید.

 

سس را روی پاستا بریزید و هم بزنید تا مخلوط شوند سپس در ظرف پاستا را با پوشش پلاستیکی بپوشانید و حداقل ۳ ساعت و حداکثر یک شب تا صبح در یخچال بگذارید تا خنک شود.

 

موقعی که خواستید سالاد را سرو کنید دوباره آن را هم بزنید و سالاد را به صورت سرد یا با دمای اتاق میل کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.