2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
رونمایی از 6 داروی جدید دانش بنیان ایرانی

رونمایی از 6 داروی جدید دانش بنیان ایرانی

شش دستاورد دارویی شرکت های دانش بنیان ایرانی صبح روز گذشته طی مراسمی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رونمایی شد .

دوات آنلاین-شش دستاورد دارویی شرکت های دانش بنیان ایرانی صبح روز گذشته طی مراسمی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رونمایی شد . این شش محصول شامل ماده اولیه دارویی سپفووسبویر و ماده اولیه داروی داکلاتاسویر دی هیدروکلرید برای داروی هپاتیت C، شربت غلیظ طبیعی حاوی ژل رویال سلطنتی عسل خالص طبی و عصاره میوه عناب بدون مواد نگهدارنده برای تقویت و افزایش سیستم ایمنی و رفع خستگی و درمان سرطان ، ساینوژل با حجم ۲ میلی لیتر حاوی ۳۲ گرم هیالورونیک اسید تزریق داخل مفصلی و ویسکور با حجم 2.5 میلی لیترحاوی ۵۰ گرم و هیالورونیک اسید تزریق داخل مفصلی برای ترزیق در مفاصل و پانسمان پیشرفته ترمیم زخم با ساختار شبیه پوست انسان برای درمان زخم بستر است.

 

داروی ایرانی را با اطمینان مصرف کنید

دکتر سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت در مراسم رونمایی از شش محصول دارویی تولید داخل  با اشاره به دستاوردهای دارویی کشور گفت : امروز دستاورد بزرگی را در حوزه تولید داخل محصولات پزشکی شاهد هستیم و به اتکای جوانان و دانشمندان کشور از شش محصولی که تجاری شده، رونمایی کردیم که این داروها از نظر کیفیت از جایگاه قابل قبولی برخوردار هستند و مصرف کنندگان  نیز باید از محصولات داخلی حمایت و استقبال کنند و مطمئن باشند که اجازه نمی‌دهیم محصولی  وارد بازار شود بدون این که استانداردهای لازم را داشته باشد.هاشمی با بیان این که وزارت بهداشت طبق آن چه وعده داده است از تولید کنندگان دارویی در کشور حمایت می کند افزود :  بخش مهمی از حمایت ما در گرو در اختیار گذاشتن بازار است. بر این اساس اگر تولیدکننده‌ای بتواند بازار خارج از کشور را به خود اختصاص دهد، به ازای هر یک میلیون یورو 10 درصد از سهم بازار داخل را در اختیارش قرار می‌دهیم و اگر محصولی باشد که بتواند بیش از 50 درصد بازار ایران را به دست‌ آورد از 90 درصد واردات آن محصول پیشگیری می‌کنیم. قیمتی هم که به آن می‌دهیم معادل 70 درصد قیمت بهترین برند دنیاست.

 

آمریکا دروغ می‌گوید؛ دارو هم تحریم است

وزیر بهداشت با اشاره به این که  آمریکایی‌ها به دروغ می‌گویند دارو تحریم نیست تصریح کرد:  طی یک ماه گذشته هیچ شرکت دارویی نبوده که بتواند پولش را به آن طرف مرزها بفرستد.البته وجود تحریم‌ها به این معنی نیست که راهکار نداریم.درقرن بیست و یکم صحبت از تحریم یک شوخی است ؛ آن هم برای کشوری که دوستان فراوانی دردنیا دارد.هاشمی همچنین درحاشیه این مراسم درپاسخ به سوالی مبنی بر وجود برخی شبهات درباره 500 میلیون یورویی که قرار است از صندوق توسعه ملی به حوزه سلامت داده شود، گفت: قرار است 500 میلیون یورو از صندوق توسعه ملی و با اذن مقام معظم رهبری برای جبران بدهی‌های سازمان بیمه سلامت به این سازمان تحویل شود. این مصوبه تبدیل به پول نشده که دارند بر سرش دعوا می‌کنند. وی افزود :رئیس بانک مرکزی دیروز به من گفت که ابلاغیه‌ای در این باره از صندوق توسعه ملی دریافت شده و مطمئنم نهایت تلاش خود را می‌کنند تا سریع‌تر این موضوع انجام شود. سازمان مدیریت هم شبهه‌ای در این باره داشت که البته مصوبه جای شبهه ندارد و کاملا مشخص است که این پول در سقف اعتبارات سال 97 نیست و مقام معظم رهبری اجازه دادند علاوه بر اعتبارات 97 این پول به صورت قرض در اختیار دولت قرار گیرد تا بتواند بدهی‌های انباشته را جبران کند و بخش عمده‌ای از این بدهی‌ها مربوط به دارو و تجهیزات پزشکی است .

منبع: خراسان

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.